Już od kilku miesięcy mówiło się o współpracy Nike i LEGO, jednak dopiero kilka dni temu świat obiegła informacja o planowanej premierze modelu butów Air Max Dn „Tour Yellow” od Nike. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że obuwie powstało we współpracy z LEGO – najbardziej znaną marką klocków na świecie. Air Max Dn „Tour Yellow” to propozycja dla najmłodszych, którzy chcieliby się wyróżnić w tłumie i móc potraktować codzienne życie jako zabawę. I to dosłownie: model butów Air Max można bowiem zmieniać i dostosowywać do stylizacji czy nastroju dzięki kolorowym cegiełkom lego przypinanym do wierzchniej części obuwia.

To jednak dopiero początek planów, jak LEGO i Nike mają na kolejne miesiące (i lata). Jedną z ambasadorek projektu została trzykrotna MVP WNBA A’ja Wilson, a kolejne nowości dotyczące kampanii będą przekazywane w najbliższych tygodniach.
– Uwielbiam bawić się klockami LEGO jeszcze odkąd byłam dzieckiem i wiem, że moja kreatywność i zabawa pomogły mi nie tylko w sporcie, ale także w szkole i życiu – opowiada Wilson, zapytana o emocje towarzyszące jej podczas kampanii.
Rzuć za trzy punkty w Legolandzie
Jednym z wydarzeń promujących współpracę Nike i LEGO będzie event, który w dniach od 7 do 11 czerwca br. odbędzie się w parku zabaw LEGOLAND® California Resort. Podczas tego wydarzenia poświęconego koszykówce zarówno dzieci, jak i całe rodziny będą mogły zaprojektować własną kartę kolekcjonerską LEGO Minifigure, a także zaprezentować swojego kreatywnego ducha, budując miniaturową koszulkę do koszykówki. Nadarzy się też okazja, aby przetestować swoje umiejętności, oddając najlepszy możliwy rzut do kosza za trzy punkty.
Strzel ustrzel hat-tricka w Londynie
Kolejnym wydarzeniem jest to, poświęcone piłce nożnej, które odbędzie się w dniach od 19 do 27 lipca w Londynie. Tym razem odwiedzający będą mogli zobaczyć i uczestniczyć w programach skierowanych do dzieci, które koncentrują się na futbolu i celebrują tę dyscyplinę sportu, organizując wydarzenia we współpracy z organizacjami non-profit koncentrującymi się na budowaniu pewności siebie wśród dziewcząt.
Międzynarodowy Dzień Zabawy od LEGO, Nike i ONZ
Jak przystało na markę jednej z najpopularniejszych zabawek na świecie, LEGO nie zapomina o Międzynarodowym Dniu Zabawy, który został ustanowiony przez Organizację Narodów Zjednoczonych na 11 czerwca. Z tej okazji pracownicy siedziby Nike World Headquarters w Beaverton w stanie Oregon dowiedzą się, jak zostać trenerami sportu młodzieżowego, a następnie wykorzystają nowe umiejętności podczas zawodów z udziałem dzieci wspieranych przez organizacje pozarządowe.





Plac zabaw z recyclingu
Na taki pomysł wpadli przedstawiciele Nike i LEGO w Szanghaju, a wyjątkowa strefa poświęcona zabawie najmłodszych zostanie otwarta jesienią tego roku. Całość zostanie wykonana z poddanych recyclingowi butów. Ten wielofunkcyjny plac jest częścią zobowiązania Nike do zbudowania 100 kortów
Nike Grind w Chinach, z czego 42 zbudowano już w 2025 roku.
Buty, koszykówka i LEGO
Pierwszy sportowy produkt LEGO trafi do sprzedaży 1 lipca. Będzie to, złożony z 1180 elementów, zestaw LEGO Nike Dunk. Zabawka dla dzieci od 10. roku życia będzie zawierała obrotowy klocek do koszykówki i kultowy slogan „Dunk”, który fani sportu mogą budować, przebudowywać i eksponować. W modelu klocków Nike Dunk ukryte zostaną przegródki do bezpiecznego przechowywania pierścieni mistrzowskich lub innych niezbędnych przedmiotów, a także dodatkowe sznurowadła umożliwiające niestandardowe zmiany kolorów.

Inspirowane klockami LEGO obuwie, ubrania i akcesoria od Nike będzie można kupić w sklepie online, a także w wybranych sklepach stacjonarnych Nike na całym świecie już w lipcu i sierpniu tego roku. W ofercie, poza obuwiem, zaplanowano m.in. kolorowe bluzy i wyjątkowe, wielofunkcyjne pudełka (do przechowywania butów i nie tylko). Możliwe jest już wpisanie się na listę oczekujących na produkty, a więcej informacji na temat akcji planowanych w ramach współpracy LEGO i Nike znajdziesz na >>TUTAJ.
Zdjęcia: www.lego.com/nike