OBTK: Ponad 1/3 użytkowników Internetu w Polsce wyżej ceni odpowiedzi AI niż z tradycyjnej wyszukiwarki [BADANIE]

OBTK: Ponad 1/3 użytkowników Internetu w Polsce wyżej ceni odpowiedzi AI niż z tradycyjnej wyszukiwarki [BADANIE]
Polscy internauci coraz chętniej szukają odpowiedzi używając „chat-botów AI”. Sprawdź wnioski z ogólnopolskiego badania przygotowanego przez agencję On Board Think Kong (OBTK).
O autorze
1 min czytania 2025-06-04

Tylko 26% użytkowników deklaruje, że w ogóle nie korzysta do pozyskiwania informacji z popularnych modeli AI (ChatGPT, Deepseek itd.).

51% osób, którym zdarza się używać do pozyskiwania informacji modeli AI uważa, że uzyskiwane rezultaty są bardziej satysfakcjonujące niż te z klasycznej wyszukiwarki Google, a jedynie 11 % jest przeciwnego zdania.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Badanie wskazało też, że:

  • najczęściej używanym narzędziem AI jest ChatGPT, z którego korzysta aż 60% sięgających po narzędzia AI,
  • drugie miejsce zajmuje Gemini (30%).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jednocześnie aż 33% respondentów deklaruje regularne, tygodniowe lub częstsze korzystanie z modeli AI.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Dla większości marek obecność w odpowiedziach narzędzi opartych na modele AI staje się naprawdę ważna. LLMy nie są jeszcze ważnym źródłem ruchu na stronach, ale ich przełożenie na świadomość czy wizerunek marki jest coraz mocniejsze. Firmy powinny nie tylko zrewidować swoje plany SEO, ale też szerzej spojrzeć na strategie contentowe, zadbać o widoczność treści dla dużych modeli językowych – komentuje Norbert Kilen, strateg On Board Think Kong.

Pełny raport z badań jest dostępny na stronie.

Badanie przeprowadzono metodą CAWI w dniach 2–7 maja 2025 r. na ogólnopolskiej próbie N=800 dorosłych internautów. Próba została zweryfikowana i zważona pod względem płci, wieku, wielkości miejscowości oraz wykształcenia, tak aby odzwierciedlała strukturę populacji online.  Realizację badania zapewniła firma SW Research. opcjonalna – to kluczowy element budowania wizerunku i długoterminowego sukcesu organizacji.