Aby zachęcić młodych do pracy w marketingu, potrzebny jest szereg systematycznych zmian. Potrzebujemy nowego podejścia do zarządzania talentami, kultury organizacyjnej opartej na zaufaniu i współpracy, systemowego wsparcia rozwoju kompetencji w erze AI oraz realnego docenienia pracy – nie tylko w słowach, ale i w liczbach.
W obliczu tych wyzwań oraz zauważalnych sygnałów pochodzących z rynku internetowego IAB Polska inicjuje projekt skierowany do młodych pracowników branży digital. Inicjatywę IAB Point of Youth (IAB POY) tworzą aktywni, zaangażowani przedstawiciele młodego pokolenia z firm członkowskich IAB Polska, którzy będą reprezentować nowy punkt widzenia w świecie reklamy cyfrowej.
Zobacz również
Założeniem projektu jest wspieranie osób rozpoczynających karierę w marketingu cyfrowym poprzez działania edukacyjne, networkingowe i społecznościowe.
– To, w jaki sposób dziś odpowiemy na wyzwania związane ze zmianą oczekiwań pokoleniowych, będzie mieć kluczowe znaczenie dla przyszłości całego sektora komunikacji cyfrowej. To młode pokolenie będzie w najbliższych latach kształtować branżę, gospodarkę i społeczeństwo. Dlatego naszym obowiązkiem – jako organizacji branżowej – jest nie tylko ich słuchać, ale również aktywnie wspierać oraz tworzyć dla nich warunki do rozwoju, które będą spójne z ich wartościami i potrzebami – mówi Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.
IAB POY skupia się na budowaniu otwartego środowiska, w którym młodzi marketerzy mogą rozwijać swoje kompetencje, dzielić się doświadczeniem i wzajemnie się wspierać.
AI Manager Day: I edycja networkingu, który pokazał siłę społeczności [RELACJA]
Kluczowym obszarem działalności IAB Point of Youth są własne kanały komunikacji w mediach społecznościowych, w których zespół będzie prezentować kulisy pracy w branży – od relacji z wydarzeń branżowych, przez wywiady z ekspertami, po zakulisowe materiały edukacyjne.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Integralną częścią inicjatywy jest budowa społeczności – IAB Point of Youth stawia na integrację i rozwój sieci kontaktów wśród młodych osób pracujących w digital marketingu. W tym celu będą organizowane meet-upy, wydarzenia networkingowe oraz akcje wspierające wymianę doświadczeń i tworzenie nowych możliwości współpracy.
– IAB Point Of Youth powstało z potrzeby stworzenia przestrzeni, w której młode osoby w branży marketingowej mogą czuć się bezpiecznie, swobodnie i autentycznie. Chcemy pokazać, że marketing cyfrowy to nie tylko KPI i deadline’y, ale przede wszystkim ludzie i relacje – komentuje Kaja Rud-Romańczyk, Dyrektor ds. Projektów Specjalnych, IAB Polska i koordynatorka projektu IAB POY.
– Już teraz zachęcamy uczniów i studentów kierunków marketingowych, ekonomicznych i technologicznych do śledzenia naszych działań i aktywnego korzystania z nadchodzących inicjatyw. Digital to branża, która może być fajnym miejscem pracy dla ludzi pełnych pasji do tego, co robią – dodaje Justyna Niciejewska, Strategic Planner w GoldenSubmarine, liderka teamu IAB POY.
Projekt ma ambicję stać się platformą wsparcia, inspiracji i rozwoju dla tych, którzy chcą kształtować przyszłość digital marketingu i już teraz poprawiać wizerunek branży, tak by stała się atrakcyjnym wyborem drogi zawodowej dla przyszłych kandydatów.
Oficjalna strona projektu: iab.org.pl/poy