Wszystkie marketingowe oczy na świecie patrzą się w tym tygodniu w jednym kierunku – na Festiwal Kreatywności Cannes Lions
NowyMarketing razem z Martą Krasowską, Creative Excellence Leader w Ipsos Polska i Effie Poland jest w samym centrum wydarzeń, by wyłowić to, co najciekawsze, najbardziej inspirujące i poruszające.
- Relacje Marty Krasowskiej możesz śledzić na bieżąco na koncie NM na Instagramie: instagram.com/nowymarketing.pl
- Wszystkie stories zapisujemy jako wyróżnione relacje. Zobaczysz je pod linkiem: instagram.com/stories/highlights/17847877812496773
To dopiero początek festiwalu, a my już zebraliśmy cenne insighty, w tym:
- Jak skutecznie godzić w swojej marce napięcie między rosnącym marketingiem, a ograniczaniem zasobów w myśl zrównoważonego rozwoju.
- Dlaczego rozwijając nawet największą markę, zawsze warto wracać do jej korzeni i tego, o czym była u swoich początków.
- Co może nam dać myślenie o kreatywności jako pracy i procesie wymagającym nieustannego pobudzania w organizacji, w pracach nad marką i jej rozwojem.
- Dlaczego chcąc angażować w swój przekaz, warto w reklamie wykorzystywać emocje i nie bać się całej ich gamy.
Jakie jeszcze inspiracje znaleźliśmy pierwszego dnia festiwalu? Posłuchaj:
Marta w relacji opowiada o czterech prezentacjach.
1. Sesja Chrisa Bakera „Serious Issues” z udziałem Eli Mindarrow z marki Wild
- Wild to marka produktów do higieny i dbania o ciało, która zaczęła od dezodorantów, stawiając na produkty z wymiennymi wkładami.
- Marka koncentruje się na społeczności, a nie tylko na konsumentach, angażując 22 000 VIP-ów w proces twórczy i włączając ich w wydarzenia marki, co czyni ich ambasadorami.
- Eli Mindarrow podkreśliła, że zrównoważony rozwój to „miły bonus”, a nie główny argument sprzedaży.
- Wild postawiło na estetykę i wyjątkowość opakowań, aby wyróżnić się w kategorii, która zazwyczaj charakteryzuje się prostymi opakowaniami.
2. Prelekcja Sir Johna Hegarty’ego, współzałożyciela Saatchi & Saatchi
- Hegarty stwierdził, że „rozmiar nie jest już strategią”, a duże marki mają trudności z adaptacją.
- Podkreślił znaczenie pamiętania o początkowej idei marki i wracania do jej korzeni.
- Zaznaczył, że kreatywność jest kluczowa, ale musi być połączona z powrotem do źródła, czyli świeżość i myślenie kreatywne powinny współistnieć z oryginalną tożsamością marki.
3. Wystąpienie przedstawicieli Heinekena
- Heineken traktuje kreatywność jako fundamentalny element swojej pracy i jest w tym bardzo rygorystyczny.
- Ich strategia okazała się skuteczna, co potwierdza fakt, że zdobyli 22 z 46 statuetek w branży piwnej.
- Podkreślili, że kreatywność to praca i wymaga systematycznego dbania o procesy twórcze w całej organizacji.
4. Prelekcja reżyserki filmowej Garinder Hady o storytellingu
- Hada mówiła o storytellingu w filmach jako inspiracji do myślenia o storytellingu w reklamie.
- Podkreśliła, że oglądając reklamy, ludzie chcą być „zabawieni i coś poczuć” („entertained and feel”).
- Ważne jest, aby nie obawiać się zmieniających się emocji w reklamie, nawet jeśli pojawią się negatywne, ponieważ zaangażowanie widza jest kluczowe.
- Zaznaczyła, że na końcu reklamy powinny dominować pozytywne emocje, aby związać widza z marką.
- Mówiła o uniwersalności emocji i prawd, które dotykają ludzi niezależnie od różnic, np. relacje z rodzicami, co pozwala dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców.
Srebrne Lwy dla interaktywnej kolorowanki Maca
Mamy pierwsze Lwy dla polskich projektów. Srebro w kategorii Outdoor zdobyła kampania McDonald’s „Lepsza strona zimy”, w ramach której, minionej zimy, jedna z wrocławskich restauracji zamieniła się w interaktywną kolorowankę. Przeczytaj kulisy akcji.

Obserwuj relacje na bieżąco na koncie NM na Instagramie: instagram.com/nowymarketing.pl