Cannes Lions 2025: insighty od Wild, Hegarty’ego i Heinekena [RELACJA DZIEŃ 1]

Cannes Lions 2025: insighty od Wild, Hegarty’ego i Heinekena [RELACJA DZIEŃ 1]
Marka Wild pokazała siłę społeczności, Sir John Hegarty podkreślił wagę powrotu do korzeni, a Heineken udowodnił, że kreatywność to ciężka praca. Poznaj insighty z pierwszego dnia festiwalu Cannes Lions 2025.
O autorze
2 min czytania 2025-06-17

Wszystkie marketingowe oczy na świecie patrzą się w tym tygodniu w jednym kierunku – na Festiwal Kreatywności Cannes Lions

NowyMarketing razem z Martą Krasowską, Creative Excellence Leader w Ipsos Polska i Effie Poland jest w samym centrum wydarzeń, by wyłowić to, co najciekawsze, najbardziej inspirujące i poruszające.

To dopiero początek festiwalu, a my już zebraliśmy cenne insighty, w tym:

  • Jak skutecznie godzić w swojej marce napięcie między rosnącym marketingiem, a ograniczaniem zasobów w myśl zrównoważonego rozwoju.
  • Dlaczego rozwijając nawet największą markę, zawsze warto wracać do jej korzeni i tego, o czym była u swoich początków.
  • Co może nam dać myślenie o kreatywności jako pracy i procesie wymagającym nieustannego pobudzania w organizacji, w pracach nad marką i jej rozwojem.
  • Dlaczego chcąc angażować w swój przekaz, warto w reklamie wykorzystywać emocje i nie bać się całej ich gamy.

Jakie jeszcze inspiracje znaleźliśmy pierwszego dnia festiwalu? Posłuchaj:

Marta w relacji opowiada o czterech prezentacjach.

1. Sesja Chrisa Bakera „Serious Issues” z udziałem Eli Mindarrow z marki Wild

  • Wild to marka produktów do higieny i dbania o ciało, która zaczęła od dezodorantów, stawiając na produkty z wymiennymi wkładami.
  • Marka koncentruje się na społeczności, a nie tylko na konsumentach, angażując 22 000 VIP-ów w proces twórczy i włączając ich w wydarzenia marki, co czyni ich ambasadorami.
  • Eli Mindarrow podkreśliła, że zrównoważony rozwój to „miły bonus”, a nie główny argument sprzedaży.
  • Wild postawiło na estetykę i wyjątkowość opakowań, aby wyróżnić się w kategorii, która zazwyczaj charakteryzuje się prostymi opakowaniami.

2. Prelekcja Sir Johna Hegarty’ego, współzałożyciela Saatchi & Saatchi

  • Hegarty stwierdził, że „rozmiar nie jest już strategią”, a duże marki mają trudności z adaptacją.
  • Podkreślił znaczenie pamiętania o początkowej idei marki i wracania do jej korzeni.
  • Zaznaczył, że kreatywność jest kluczowa, ale musi być połączona z powrotem do źródła, czyli świeżość i myślenie kreatywne powinny współistnieć z oryginalną tożsamością marki.

3. Wystąpienie przedstawicieli Heinekena

  • Heineken traktuje kreatywność jako fundamentalny element swojej pracy i jest w tym bardzo rygorystyczny.
  • Ich strategia okazała się skuteczna, co potwierdza fakt, że zdobyli 22 z 46 statuetek w branży piwnej.
  • Podkreślili, że kreatywność to praca i wymaga systematycznego dbania o procesy twórcze w całej organizacji.

4. Prelekcja reżyserki filmowej Garinder Hady o storytellingu

  • Hada mówiła o storytellingu w filmach jako inspiracji do myślenia o storytellingu w reklamie.
  • Podkreśliła, że oglądając reklamy, ludzie chcą być „zabawieni i coś poczuć” („entertained and feel”).
  • Ważne jest, aby nie obawiać się zmieniających się emocji w reklamie, nawet jeśli pojawią się negatywne, ponieważ zaangażowanie widza jest kluczowe.
  • Zaznaczyła, że na końcu reklamy powinny dominować pozytywne emocje, aby związać widza z marką.
  • Mówiła o uniwersalności emocji i prawd, które dotykają ludzi niezależnie od różnic, np. relacje z rodzicami, co pozwala dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców.

Srebrne Lwy dla interaktywnej kolorowanki Maca

Mamy pierwsze Lwy dla polskich projektów. Srebro w kategorii Outdoor zdobyła kampania McDonald’s „Lepsza strona zimy”, w ramach której, minionej zimy, jedna z wrocławskich restauracji zamieniła się w interaktywną kolorowankę. Przeczytaj kulisy akcji.

Obserwuj relacje na bieżąco na koncie NM na Instagramie: instagram.com/nowymarketing.pl