Trzeci rok z rzędu sukces McCANN Poland i Mastercard na festiwalu Cannes Lions

Trzeci rok z rzędu sukces McCANN Poland i Mastercard na festiwalu Cannes Lions
Zakończył się Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Cannes Lions 2025, w ramach którego McCANN Poland i Mastercard zdobyli dwa Srebrne Lwy za kampanię „Public Money ATM”. Na ich konto trafiło także osiem nominacji za dwa różne projekty – „Public Money ATM” i „Inclusive by Design”.
O autorze
2 min czytania 2025-06-23

Kampania „Public Money ATM”, zrealizowana przez McCANN Poland i Mastercard, rewolucjonizuje sposób uczestnictwa obywateli w demokracji lokalnej. Projekt przekształca znane wszystkim bankomaty w intuicyjne narzędzia do głosowania na projekty z budżetu obywatelskiego. W 2024 roku Mastercard wdrożył to rozwiązanie w Ełku, umożliwiając mieszkańcom oddawanie głosów równie łatwo, jak wypłacanie gotówki – za pomocą karty i kilku kliknięć. Efekt? Prawie co trzeci głos został
oddany właśnie przez bankomat. Pozytywny odbiór społeczny i sukces projektu przyczyniły się do
decyzji o jego ekspansji na kolejne miasta w Polsce.

– To już trzeci rok z rzędu, gdy Mastercard Polska zostaje doceniona na najbardziej prestiżowym i konkurencyjnym festiwalu kreatywności na świecie – to dla nas ogromny powód do dumy. To prawdziwy przywilej pracować nad pomysłami, które niosą realny wpływ, z zespołem, który na każdym etapie wnosi pasję i najwyższą jakość. Ogromne podziękowania kieruję do naszych nieocenionych partnerów z McCANN Poland i McCANN Worldgroup – ten sukces nie byłby możliwy bez ich kreatywności i zaangażowania – powiedział Jerzy Hołub, Vice President, Area Marketing, Mastercard.

Poza dwoma Srebrnymi Lwami, McCANN Poland i Mastercard zdobyli w tegorocznej edycji festiwalu łącznie osiem nominacji, w tym pięć dla kampanii „Public Money ATM” oraz trzy dla platformy „Inclusive by Design”, globalną platformę Mastercard promującą inkluzywne podejście do projektowania usług i produktów finansowych.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W rekordowym roku Cannes Lions 2025 zgłoszono aż 26 900 kampanii z całego świata. Tylko 10% z nich trafiło na shortlisty, a mniej niż 2% zdobyło statuetkę Lwa. Na tym tle tegoroczne wyniki McCANN Poland i Mastercard podkreślają jakość i skuteczność projektów realizowanych przez zespół z Polski i regionu CEE.

– Cannes Lions to dla nas nie tylko potwierdzenie jakości kreatywnej, ale i skuteczności – rozwiązań, które działają zarówno lokalnie, jak i na arenie globalnej. Fakt, że już trzeci rok z rzędu nasze projekty zdobywają głosy jurorów Cannes Lions, pokazuje, że w Polsce i regionie CEE potrafimy tworzyć kampanie, które wyznaczają kierunki w światowej branży. Bardzo ważne dla nas jest także, że te sukcesy promują nasz rynek i wzmacniają pozycję regionu na międzynarodowej scenie, gdzie globalni markierzy zastanawiają się gdzie ulokować swoje regionalne HUBy – powiedział Wojciech Borowski, Group CEO McCANN Poland.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Pełna lista nagród i nominacji

„Public Money ATM”:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Engagement > Direct > Large-Scale Media > Nagroda: Srebrny Lew
  • Experience > Brand Experience & Activation > Digital Installations > Nagroda: Srebrny Lew
  • Classic > Outdoor > Interactive/Dynamic Digital Screens
  • Classic > Outdoor > Technology
  • Classic > Outdoor > Cultural Engagement

„Inclusive by Design”:

  • Good > Glass: The Lion for Change
  • Strategy > Creative Effectiveness
  • Good > Sustainable Development Goals

Zdjęcia: mat. pras.