Co wspólnego mają ze sobą lalka Barbie i sztuczna inteligencja? Od teraz bardzo wiele, bowiem firma Mattel ogłosiła właśnie początek współpracy z OpenAI. Chodzi przede wszystkim o to, aby ulepszyć rozwój produktów i kreatywne pomysły, napędzać innowacje i pogłębiać zaangażowanie odbiorców. Dzięki OpenAI firma Mattel, producent m.in. samochodzików Hot Wheels czy gry karcianej Uno, zyska też zaawansowane możliwości AI, które pomogą napędzać rozwój i tworzenie produktów oraz udoskonalą doświadczenia konsumenckie.
– Każdy z naszych produktów i doświadczeń ma na celu inspirowanie fanów, zabawianie publiczności i wzbogacanie życia poprzez zabawę. Sztuczna inteligencja ma moc, aby rozszerzyć tę misję i poszerzyć zasięg naszych marek w nowy i ekscytujący sposób. Współpraca z OpenAI umożliwi nam wykorzystanie nowych technologii, aby umocnić naszą pozycję lidera w zakresie innowacji i wyobrazić sobie nowe formy zabawy – opowiada Josh Silverman, dyrektor ds. franczyzy w Mattel.
Pierwszy wspólny produkt stworzony pod szyldem Mattel i OpenAI ma ujrzeć światło dzienne jeszcze w 2025 roku.
– Z przyjemnością współpracujemy z Mattel, gdy firma wprowadza przemyślane doświadczenia i produkty oparte na sztucznej inteligencji do swoich kultowych marek, a jednocześnie zapewnia swoim pracownikom korzyści płynące z ChatGPT. Dzięki OpenAI Mattel ma dostęp do zaawansowanego zestawu możliwości sztucznej inteligencji wraz z nowymi narzędziami, które umożliwiają produktywność, kreatywność i transformację całej firmy na dużą skalę – tłumaczy Brad Lightcap, dyrektor operacyjny OpenAI.
Zabawki, których działanie zostanie wzbogacone o sztuczną inteligencję, to niejedyna nowość płynąca ze współpracy OpenAI i Mattel. Firma wprowadza również dla swoich pracowników dostęp do usługi ChatGPT Enterpris, będącej bardziej zaawansowaną wersją dobrze znanego chatbota.
Zdjęcia: Depositphotos