Choć druga tura wyborów prezydenckich odbyła się 1 czerwca, a już następnego dnia poznano nowego prezydenta Polski, temat wyborów nie tylko podzielił Polaków na dobrych kilkanaście dni, ale też zdominował wiele kategorii w czerwcowym raporcie Instagram Trends od Sotrendera.
Polacy, o których było głośno
W czerwcu wiele uwagi skupionej było na nowowybranym prezydencie – Karolu Nawrockim. Na jego koncie odnotowano aż 311 tys. nowych obserwujących.
Zobacz również

Wśród wszystkich profili polityków, profil Nawrockiego znalazł się na szóstym miejscu pod względem liczby obserwujących (awans o 15 miejsc) i na drugim miejscu pod względem liczby aktywności na profilu (awans o 8 miejsc).
Drugim Polakiem, o którym w czerwcu było głośno na całym świecie był astronauta Sławosz Uznański-Wiśniewski, który jako drugi Polak poleciał w kosmos, a jako pierwszy na Międzynarodową Stację Kosmiczną. W czerwcu na instagramowym profilu astronauty pojawiało się 188 tys. nowych obserwujących, co było ponad 80% wzrostem.
#NMInsights: Polskie podcasty o marketingu i e-commerce warte słuchania
Nie można nie wspomnieć również o wygranej Roberta Kubicy w legendarnym 24-godzinnym wyścigu w Le Mans. Sukces Kubicy przełożył się na sukces marki Orlen, która jest jego głównym sponsorem i znaczną część komunikacji prowadziła wokół występu swojego zawodnika w wyścigu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Posty związane ze zwycięstwem Kubicy zdominowały najlepsze posty w kategorii marek sportowych – trzy najbardziej angażujące posty były opublikowane właśnie przez Orlen Team.

Wśród wszystkich marek na polskim Instagramie, profil Orlen Teamu był trzecim najbardziej angażującym profilem, awansując o 58 miejsc w rankingu.

Ogrody zoologiczne w formie
Coraz więcej miejsc publicznych idzie z duchem czasu w swojej komunikacji marketingowej. Doskonałym tego przykładem są profile ogrodów zoologicznych.
W zeszłym miesiącu viralem stało się wideo opublikowane na profilu wrocławskiego ZOO, w którym pracownicy ogrodu z przymrużeniem oka pokazują, jak radzą sobie z osobami, które dokarmiają jego mieszkańców.
Materiał, z liczbą ponad 48 tys. polubień, był najbardziej angażującym postem w kategorii Podróże.

Inne ogrody zoologiczne nie zostają w tyle. Łódzkiemu ZOO również udaje się prowadzić angażującą komunikację skierowaną do młodego odbiorcy. Wśród czterech najlepszych postów w kategorii Podróże, dwa opublikowano na profilu łódzkiego ZOO – obydwa utrzymane w humorystycznym tonie.
Pod względem liczby aktywności, profil ZOO Wrocław znalazł się na wysokim trzecim miejscu rankingu, a ZOO Łódź na miejscu szóstym w całej kategorii Miejsca.

… jeszcze więcej zwierzęcego contentu
Nie od dziś wiadomo, że content zwierzęcy dobrze się klika w mediach społecznościowych. I jest na to kolejny przykład.
Adrian Rokowski, znany na Instagramie jako pasofix, to weterynarz, który prowadzi swoją farmę, a na swoim profilu pokazuje toczące się na niej życie. Szczególną popularnością cieszą się przygody Dantego i Beatki – dwóch emu, ale zwierząt na farmie Adriana jest oczywiście więcej.
Choć profil Adriana jest nowością w raporcie Sotrender, od razu zajął pozycję lidera zarówno w rankingu zaangażowania, jak i liczby obserwujących w kategorii Zwierzęta. Obecnie pasofixa obserwuje ponad 320 tysięcy osób.

źródło: Sotrender