Reakcje marek na wygraną Igi Świątek w Wimbledonie 2025 [PRZEGLĄD]

Reakcje marek na wygraną Igi Świątek w Wimbledonie 2025 [PRZEGLĄD]
12 lipca 2025 roku Iga Świątek po raz pierwszy zdobyła tytuł na kortach trawiastych Wimbledonu. Jak na to zwycięstwo najlepszej polskiej tenisistki zareagowały marki z całego świata?
O autorze
3 min czytania 2025-07-14

Iga Świątek, pierwsza polska rakieta i jedna z najlepszych tenisistek na świecie, od lat podbija serca widzów i kibiców. Jej kolejne turniejowe sukcesy przekładają się na wzrost zainteresowania nie tylko ze strony fanów sportu, ale także ze strony marek. Świątek jest ambasadorką m.in. takich brandów, jak Lego, On Running i Oshee. Sprawdzamy, jak marki zareagowały na lipcowy tytuł Igi Świątek zdobyty na kortach Wimbledonu.

Lubella i rIGAtoni

Polska marka makaronu po spektakularnym zwycięstwie Polki nad Amerykanką, Amandą Anisimovą, Lubella zapowiedziała w social mediach stworzenie makaronu w kształcie rakiet tenisowych. Poprosiła obserwujących o propozycje nazw nowego produktu. Wśród pomysłów pojawiło się m.in. igatoni i paletti. Pomysł trafiony w punkt, tym bardziej że Iga otwarcie opowiada o zamiłowaniu do makaronu z truskawkami.

Oshee i Iga na kartach historii

Świątek jest ambasadorką m.in. marki napojów izotonicznych Oshee, więc gratulacji ze strony tego brandu po prostu nie mogło zabraknąć. Zapisanie się na kartach historii i wielkie momenty to tylko niektóre określenia użyte w poście zamieszczonym w mediach społecznościowych marki po sobotnim zwycięstwie.

LEGOndarna Iga Świątek

Zamiłowania Igi Świątek do Lego nie trzeba chyba opisywać żadnemu fanowi polskiej tenisistki. Po zbudowanym z klocków torcie urodzinowym i makiecie kortu wyposażonej w spersonalizowane szczegóły przyszedł czas na publiczne gratulacje po Wimbledonie. Krótko i w punkt: „Finalnie najlepsza!”. A do tego oczywiście nawiązanie do makaronu z truskawkami. Przecież mowa o Wimbledonie!

Korona od Rolexa

Gratulacje złożył też inny sponsor Igi Świątek, firma Rolex. Pierwsze zwycięstwo w Wimbledonie i szósty tryumf w turniejach Wielkiego Szlema to, zdaniem marki, argument za tym, aby polska tenisistka z dumą nosiła koronę, na co dzień będącą kluczowym elementem logo Rolexa.

Tecnifibre wspiera Igę

Wśród marek, które przez cały londyński turniej kibicowały Polce, znalazł się też brand Tecnifibre. Jego social media regularnie zapełniały się zdjęciami Igi z kortów trawiastych, a po zwycięstwie w finałowym pojedynku na profil trafiło wymowne zdjęcie tenisistki leżącej na trawie tuż po wygraniu ostatniej piłki. Prawdziwym fanom tenisa fotografia bez wątpienia przywiedzie na myśl relacje z występów na Wimbledonie Rafaela Nadala, tenisowej gwiazdy i prawdziwego idola Igi Świątek.

Brawo Iga!

Krótko i zwięźle, #teamvisa pogratulował Idze Świątek w dwóch słowach. Do tego grafika z polską tenisistką, polską flagą i oczywiście logo marki. Jasne, proste i zrozumiałe bez chwili wahania.

Królowa (każdej) nawierzchni x Infosys

„Zwycięska na każdej nawierzchni” – z dumą ogłasza Infosys, w internecie gratulując Idze Świątek wimbledońskiego sukcesu. W tle zdjęcie polskiej tenisistki w charakterystycznej pozie przybieranej po zdobytym punkcie i oczywiście trzy kolory kortów, na których Świątek rządzi od kilku sezonów.

InPost i gIGAntyczny sukces

„Iga dostarczyła po królewsku”, donosi InPost i zręcznie bawi się imieniem naszej najlepszej tenisistki w internetowych gratulacjach tuż po wimbledońskim finale.

Lidl pyta: widelcem czy paletkom?

W humorystycznej, przedmeczowej kreacji Lidl pyta fanów tenisa o to, czym jedzą makaron z truskawkami. Do wyboru rakieta tenisowa i klasyczny widelec, a przesłanie oczywiście jedno: wszyscy kibicujemy Idze Świątek.

Mistrzowski produkt marki Colian

Firma Colian, producent m.in. wafelków deserowych, również przyłączyła się do gratulacji dla Igi Świątek. Tenisowa grafika i jeden z najbardziej rozpoznawalnych produktów marki – i wszyscy wiedzą, o co chodzi.

Finał Wimbledonu w liczbach

Sobotni finał jednego z najważniejszych turniejów tenisowych na świecie transmitowała na otwartym kanale telewizja Polsat oraz Polsat Sport 1. Jak się okazuje, przed telewizorami tego dnia zasiadło w sumie 4,5 miliona widzów. Oznacza to, że co piąty telewidz w Polsce spędził sobotnie popołudnie razem z Telewizją Polsat.

Co ciekawe, ze statystyk wynika, że tryumf Igi Świątek w meczu z Amandą Anisimową obejrzało 20% widzów w grupie wiekowej 4+ i w grupie komercyjnej 16-59 lat. Wyniki jasno pokazują, że w Polsce rośnie zainteresowanie rozgrywkami tenisa, bowiem w porównaniu do 2024 roku, średnia oglądalność tegorocznego Wimbledonu w kanałach Telewizji Polsat była nawet dwukrotnie wyższa.

PS IMM: Iga Świątek i makaron z truskawkami z 25 mln zasięgiem w zagranicznych mediach [RAPORT]