Według badań zleconych przez ASICS, jedynie 12% dziewcząt w pełni satysfakcjonuje ich szkolny strój na WF, a niemal dwie trzecie (63%) uważa, że najwyższy czas na jego odświeżenie, by był bardziej komfortowy. Główne powody dyskomfortu wskazywane przez uczennice to: „brak wyboru”, „niewygodne materiały”, „bezkształtny krój”, „niedopasowanie do różnych warunków pogodowych”, „problemy w czasie miesiączki” oraz „widoczność i wchłanianie potu”.
„Undropped Kit”
W odpowiedzi, ASICS we współpracy z organizacją Inclusive Sportswear oraz fundacją zajmującą się zdrowiem psychicznym Mind, na nowo zaprojektował strój na WF. W rezultacie powstał „Undropped Kit” – nowa koncepcja ubioru sportowego oparta na tym, co dziewczyny faktycznie chcą nosić, by czuć się swobodnie podczas aktywności fizycznej.
Zobacz również
Strój zaprojektowano tak, by pasował do różnych sylwetek, warunków pogodowych i stylów, a także pozwalał czerpać przyjemność z ruchu bez rozpraszającego dyskomfortu.


„Undropped Kit” został już przetestowany przez uczennice szkoły średniej Burnley High School, zlokalizowanej w jednym z regionów Wielkiej Brytanii o najniższym poziomie uczestnictwa w zajęciach WF według Sport England.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Celem inicjatywy jest zwrócenie uwagi na problem niewygodnych strojów sportowych oraz doprowadzenie do zmian, które pomogą dziewczętom pozostać aktywnymi – dla ich zdrowia fizycznego i psychicznego.
Sport i edukacja
Aby wprowadzić trwałe zmiany, ASICS wspiera Inclusive Sportswear – brytyjską organizację, która działa na rzecz wprowadzenia inkluzywnej polityki dotyczącej stroju na WF, usuwając bariery dla wszystkich uczniów. Rodzice i pracownicy szkół są zachęcani do dołączenia do Inclusive Sportswear Community Platform, gdzie otrzymają bezpłatny dostęp do eksperckich szkoleń, materiałów i porad opracowanych we współpracy z Youth Sport Trust, aby realnie zmieniać podejście i sprawić, że więcej dziewcząt będzie chętnie uczestniczyć w zajęciach WF.
– Strój na WF to niedoceniany, ale realny powód, dla którego dziewczyny rezygnują z lekcji wychowania fizycznego. Dobrą wiadomością jest to, że możemy to szybko zmienić. Inclusive Sportswear powstało po to, aby pomóc szkołom wprowadzać inkluzywną politykę stroju, opartą na wyborze i komforcie. Cieszymy się, że możemy współpracować z ASICS, aby nagłośnić ten ważny temat i pracować nad trwałą zmianą. Słuchając dziewcząt i dostosowując strój do ich potrzeb, możemy usunąć tę barierę – dodaje Tess Howard, założycielka Inclusive Sportswear i reprezentantka Wielkiej Brytanii w hokeju na trawie.
– Aktywność fizyczna jest potężnym czynnikiem chroniącym zdrowie psychiczne młodych ludzi. Martwi nas, że tak wiele nastolatek rezygnuje z zajęć WF. Choć powody są różne, proste zmiany – jak dostosowanie stroju – mogą sprawić, że dziewczyny poczują się swobodniej i pozostaną aktywne, zyskując narzędzie wspierające zdrowie psychiczne przez całe życie – komentuje Hayley Jarvis, dyrektorka ds. aktywności fizycznej w Mind.
– Wierzymy w pozytywny wpływ ruchu nie tylko na ciało, ale i na umysł. To powód, dla którego powstała nasza marka, a także nasze motto – ASICS to akronim od łacińskiego Anima Sana In Corpore Sano – „W zdrowym ciele zdrowy duch”. Nasze badanie State of Mind wykazało bezpośredni związek pomiędzy aktywnością fizyczną w wieku nastoletnim a zdrowiem psychicznym w dorosłości – to klucz do wykształcenia nawyku ruchu na całe życie. Dzięki nowej koncepcji „Undropped Kit” chcemy pokazać, że zmiana podejścia do stroju na WF może pomóc zatrzymać dziewczyny w sporcie – podsumowuje Lucy Greenhalgh, dyrektorka marketingu ASICS w Wielkiej Brytanii.
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko