Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Efektywność napędzania danymi: 17 prezentacji, case studies, raporty – najnowsza wiedza na temat programatycznego zakupu reklamy. Sprawdź, jak zdobyć darmową wejściówkę.

SPRAWDZAM

„Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro”: DHL eCommerce wpiera profilaktykę zdrowia psychicznego młodzieży

DHL eCommerce Polska zatrzymaj hejt
DHL eCommerce Polska oraz Fundacja Mentalnie Równi w kampanii „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” odpowiadają na rosnący problem hejtu i uzależnień od technologii wśród młodych ludzi. Patronatem objęto 1400 lekcji tematycznych lekcji.
O autorze
2 min czytania 2025-09-02

Problem zdrowia psychicznego wśród dzieci i młodzieży narasta. W 2024 roku życie odebrało sobie 127 dzieci, ponad 2 tysiące nastolatków podjęło próby samobójcze1, a liczba młodych pacjentów korzystających z pomocy psychologicznej i psychiatrycznej wzrosła w ostatnich latach o ponad 130%2. Równocześnie, niemal 40% nastolatków doświadczyło wyzywania w sieci, a co czwarty był ośmieszany lub poniżany online3.

W odpowiedzi na skalę problemu Stowarzyszenie Mentalnie Równi od 2022 roku prowadzi program „Mów Do Mnie – #TokTuMi”, skoordynowany na rzecz zdrowia psychicznego i profilaktyki uzależnień dzieci i młodzieży, który obejmuje uczniów, rodziców, nauczycieli i całe społeczności lokalne. 

W roku szkolnym 2025/2026 do akcji dołączył DHL eCommerce, który objął patronatem lekcje poświęcone dwóm obszarom: hejtu rówieśniczego oraz zdrowych technologii. Badania pokazują, że aż 97% młodzieży zauważa szkodliwe zjawiska w internecie, a 84% wskazuje hejt jako jedno z najbardziej destrukcyjnych. Jednocześnie, tylko 44% nastolatków zawsze ma na kogo liczyć, gdy coś ich zaniepokoi w sieci4.

Hejt i zdrowe technologie – dwa kluczowe obszary

Zaangażowanie DHL to szansa na zwiększenie świadomości społecznej wokół problemu hejtu, który nie kończy się wraz z dźwiękiem dzwonka szkolnego, lecz towarzyszy dzieciom także w świecie online – często w formie cyfrowej agresji. Firma wykorzysta swój zasięg i doświadczenie w budowaniu dialogu społecznego, aby akcja dotarła do jeszcze większej liczby szkół i lokalnych społeczności w Polsce.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Misją naszej firmy jest łączenie ludzi i poprawiania jakości ich życia. Wspierając realizację programu profilaktyki zdrowia psychicznego młodzieży, odpowiadamy na jedno z największych wyzwań polskiego społeczeństwa. Podejmujemy konkretne działania, aby edukować rodziców i nauczycieli na temat problemów, z którymi na co dzień zmaga się tysiące nastolatków. Chcemy ich wesprzeć we wzajemnym zrozumieniu i nawiązaniu dialogu. Rzeczywistość, w której funkcjonują nasze dzieci jest bardzo odmienna od tej, w której my – dorośli do tej pory żyliśmy. Aby mieć kontakt z dzieckiem i być dla niego pierwszą osobą, do której zwróci się o pomoc, trzeba rozumieć się nawzajem. Wierzę, że ta akcja może w tym pomóc i połączy te dwa światy – mówi Ewa Grzech, PR Director DHL eCommerce Polska.

Akcja rozpoczęła się 1 września br. Dodatkowo, ruszyła również strona, na której można znaleźć materiały edukacyjne dla rodziców wraz numerami telefonów, pod którymi czekają eksperci Instytutu Zdrowia Mentalnego. 10 września ruszy również kampania digitalowa promująca akcję.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Za kreację i planowanie mediów odpowiada MullenLowe. Za działania PR odpowiedzialna jest agencja Fresh Think z grupy Garden of Words.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Więcej informacji temat programu „Mów Do Mnie – #TokTuMi” znajduje się na stronie.

1  Raport „Samobójstwa i próby samobójcze w Polsce w latach 2020-2024”

2 https://www.nfz.gov.pl/aktualnosci/aktualnosci-centrali/kryzys-psychiczny-u-dzieci-i-mlodziezy-jak-go-rozpoznac-i-gdzie-szukac-pomocy,8683.html

3 https://www.nask.pl/aktualnosci/przemoc-ktorej-nie-widac

4 https://brpd.gov.pl/2025/02/12/spojrzmy-na-internet-oczami-dzieci-wyniki-badan-rpd/