Kartka ta, ma za zadanie nie tylko promować i objaśniać polskie zwyczaje, ale również – dzięki współpracy z Fundacją Dzieci Niczyje – zwiększać świadomość na temat przemocy wobec dzieci. Bo święta nie są radością dla wszystkich najmłodszych…
„Jedno na pięcioro dzieci doświadcza przemocy ze strony swoich najbliższych. Także w święta. Te dzieci nie czekają na Gwiazdkę i nie wypatrują Świętego Mikołaja” – taki komunikat oraz zachętę do wspierania Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży w języku angielskim zobaczyć można na końcu interaktywnego spaceru po świątecznych tradycjach w naszym kraju.
Zobacz również
Zanim jednak internauta dotrze do tej wiadomości, wybiera się we wciągającą podróż po polskich Świętach i panujących u nas zwyczajach.
W animowanej, bogato ilustrowanej historyjce stworzonej w HTML5 i opartej o tzw. horizontal scrolling, użytkownik ma za zadanie zebrać jak najwięcej symboli związanych z Gwiazdką. Każdy zebrany element to informacja o polskich atrybutach Świąt, takich jak opłatek, sianko na stole, wigilijna kolacja, czy Pasterka.
– Większość naszych klientów pochodzi z zagranicy. W te Święta chcieliśmy przygotować dla nich coś specjalnego, pokazując jak w Polsce obchodzi się Gwiazdkę – mówi Kamil Kaniuk, Project Manager z poznańskiej agencji interaktywnej Merixstudio.pl. – Jednocześnie zależało nam, by interaktywna kartka była nie tylko momentem dobrej zabawy, ale także by niosła za sobą ważne przesłanie, jakim jest pomoc dzieciom, wobec których stosowana jest przemoc – dodaje.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Do współpracy zaproszono Fundację Dzieci Niczyje, która od ponad 20 lat zajmuje się problemem przemocy wobec dzieci. Nawet w wigilię, dzieci mogą skorzystać z prowadzonego przez FDN Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Interaktywny przewodnik po Świętach w Polsce znaleźć można pod adresem.