Jednym z celów statutowych Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska jest dostarczanie wiedzy na temat medium XXI wieku, jakim jest internet. W ramach tej misji IAB Polska postanowiło opublikować cykl raportów, które dedykowane są konkretnym branżom. W czwartym z rzędu raporcie skupiono się na produktach kosmetycznych.
Boom technologiczny oraz rosnąca rola internetu znacząco zmieniły nawyki konsumentów i reklamodawców. Jak podkreśla ekspert jednego z partnerów badania – Milena Markowska, Key Account Manager z Grupy Wirtualna Polska – internet jest dla e-konsumentów jednym z najważniejszych źródeł wiedzy o kosmetykach, o wiele bardziej istotnym niż telewizja czy prasa drukowana. Mimo to, w Polsce jedynie 11,6 proc. całościowego budżetu w media–miksie koncernów kosmetycznych stanowią wydatki na reklamę w sieci i plasują się za tymi na telewizję i prasę magazynową.
Zobacz również
Pobierz raport ze strony IAB Polska.
![Perełki i antyperełki moderacji w social mediach [OPINIE]](https://nowymarketing.pl/wp-content/uploads/2025/06/perelki-antyperelki-some-142x0-c-default.jpg)
Perełki i antyperełki moderacji w social mediach [OPINIE]