Skorygowany zysk EBITDA w Polsce potroił tempo wzrostu względem pierwszego kwartału, co poprawiło marże i zmniejszyło dźwignię finansową. Allegro ma już ogółem 21,1 miliona aktywnych kupujących po wzroście o 840 000 rok do roku. Ich średnie roczne wydatki na Allegro wzrosły w całym regionie, w tym do 4200 zł w Polsce. GMV i liczba aktywnych kupujących na nowych marketplace’ach grupy wzrosły o ~60%, a ich przychody się podwoiły.
Zobacz również
Polska
Allegro pozostaje miejscem pierwszego wyboru dla wygodnych zakupów online, a GMV (wartość sprzedaży brutto) przyspieszyło wzrost w Polsce do prawie 10% w ujęciu rocznym. Kategorie Supermarket oraz Zdrowie i Uroda, wraz ze sprzedażą artykułów najczęściej kupowanych na platformie, przebiły to tempo dwukrotnie, co przełożyło się na wzrost ogólnej liczby sprzedanych na Allegro produktów o 11,4% rok do roku w drugim kwartale. Przychody również prawie dwukrotnie przebiły tempo wzrostu GMV, napędzane przychodami reklamowymi jak i marcowymi zmianami w modelu współfinansowania. Te z kolei przyspieszyły wzrost skorygowanego zysku EBITDA rok do roku do 14,2% przy jednoczesnym uproszczeniu struktury opłat dla sprzedających. Nowe marki uruchomiły swoją oficjalną dystrybucję na Allegro i otworzyły własne sklepy na platformie — wszystko dzięki unikatowemu efektowi koła zamachowego, w ramach którego Allegro wygodnie łączy tysiące sprzedających z milionami kupujących w całym regionie.
Liczba aktywnych kupujących w Polsce osiągnęła poziom 15,2 miliona, a ich średnie wydatki wzrosły o 8% rok do roku. Usługi Allegro wzajemnie się uzupełniają, zwiększając przy tym lojalność i zaangażowanie klientów. Ponad 6 milionów subskrybentów Allegro Smart! wydaje 4,5 razy więcej niż osoby niekorzystające z programu, a Allegro Pay sfinansowało 15,3% polskiego GMV Allegro w drugim kwartale.

Wszystkie inicjatywy Allegro mają być wspierane sztuczną inteligencją — grupa już teraz przekuwa wiedzę technologiczną w GMV dzięki modelom i narzędziom opartym na AI, które ulepszają doświadczenia zakupowe.
Słuchaj podcastu NowyMarketing

Allegro Delivery oferuje największą w kraju sieć około 33 000 automatów paczkowych i około 37 000 innych punktów odbioru, obejmującą prócz allegrowych automatów One Box także sieci Orlen Paczka, DHL i najnowszego wdrażanego partnera — DPD. Dzięki Allegro Delivery udział przesyłek obsługiwanych przez Allegro wzrósł już do 34%. Udział ten stale rośnie, zwłaszcza że zwiększa się też liczba One Boxów, których na koniec roku ma być 8000 – o 1000 więcej niż planowano wcześniej. W rok od startu Allegro Delivery zdążyło już zaskarbić sobie zaufanie konsumentów. Większy wybór metod dostaw i swoboda zarządzania nimi w aplikacji Allegro przekładają się na bardzo wysoki wskaźnik NPS (net promoter score) dla tego nowatorskiego programu partnerskiego w polskiej logistyce.
Rynki międzynarodowe
GMV na nowych marketplace’ach Allegro wzrosła o 61% rok do roku przy dwukrotnie wyższych przychodach. Sprzedający doceniają możliwość sprzedaży transgranicznej i specjalne programy mające na celu zwiększenie ich obecności i wyników, zaś konsumenci wciąż zwiększają swoje zaangażowanie na Allegro. Aktywnych kupujących na nowych platformach w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech jest już 3,9 miliona, a liczba użytkowników Smart! poza Polską przekroczyła milion — oba wskaźniki wzrosły o około 60% w ujęciu rocznym. Wartość GMV generowana na nowych marketplace’ach za pośrednictwem aplikacji podwoiła się rok do roku, zwiększając udział w całym GMV do ponad 45%. Allegro koncentruje się na nowych platformach w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech, podczas gdy biznes na Słowenii i w Chorwacji dalej działa niezależnie.
— Chodzi nam o coś więcej niż e-commerce; chodzi o to, by stać się nieodłączną częścią codziennego życia naszych klientów. Chcemy wzbogacać nasze portfolio usług i wprowadzać innowacyjne produkty, aby Allegro było platformą uniwersalną, docelowym i kompleksowym miejscem zakupów online zarówno dla gospodarstw domowych, jak i firm. Rynek e-commerce w Polsce staje się coraz bardziej konkurencyjny, ale naszym celem jest bycie liderem, z nowym naciskiem na potrzeby klientów. Budujemy prawdziwie uniwersalną markę, skoncentrowaną na poszerzaniu zasięgu i zwiększaniu zaangażowania klientów, zarówno na naszym głównym rynku, jak i poza nim. Przyszłość handlu jest na nowo definiowana przez technologię, a my chcemy być w awangardzie tej ewolucji. Sztuczna inteligencja jest jednym z motorów napędowych naszego kolejnego etapu wzrostu, a inwestycje w tym obszarze mają dać klientom możliwość większej personalizacji zakupów jak i ich inspirować. Wiodąca rola w tej transformacji otworzy nowe możliwości w całym łańcuchu wartości Allegro, który już generuje 1% polskiego PKB. Chcemy przyspieszyć wzrost w Polsce i poza nią, dalej zwiększając naszą efektywność, rozwijając nowe kategorie produktów i usług oraz poprzez strategiczne partnerstwa. Wszystko to stawiając kupujących i sprzedających w centrum naszej uwagi. Łączymy miliony międzynarodowych konsumentów z tysiącami firm w całym regionie jako największy marketplace założony w Europie. Wyniki za drugi kwartał potwierdzają, że wiemy, jak to robić sprawnie i skutecznie, co stanowi solidny fundament dla naszych planów. Dopiero zaczynamy — komentuje Marcin Kuśmierz, prezes Allegro.
— Allegro miało świetny drugi kwartał. Wzrost GMV w Polsce przyspieszył sekwencyjnie do 9,8% r/r, podczas gdy w Segmencie międzynarodowym wyniósł aż 61% r/r. Zgodnie z oczekiwaniami, marcowe korekty w modelu współfinansowania przyspieszyły wzrost przychodów w Polsce do 18,1% r/r, wspomagając też wzrost skorygowanego zysku EBITDA, który przyspieszył do 14,2% r/r. Poczyniliśmy duże postępy po stronie operacyjnej. Udział dostaw zarządzanych przez Allegro wzrósł dzięki Allegro Delivery o kolejne 4,6 pp do 34% przesyłek w Polsce. Zakończyliśmy też transformację przejętych marek Grupy MALL w efektywnych sprzedających na nowych marketplace’ach Allegro. Pod względem finansowym Allegro rozwijało się równie dynamicznie: marża w Polsce wzrosła o 0,24 pp do 6,27%, a dźwignia finansowa spadła o 0,32 pp do 0,72x skorygowanego zysku EBITDA. Pozwoliło nam to zawęzić cele na 2025 rok i podnieść oczekiwania dotyczące przychodów i skorygowanego zysku EBITDA w Polsce i w grupie. Inwestorzy entuzjastycznie przyjęli naszą pierwszą w historii emisję obligacji o wartości 1 mld zł przy nadsubskrypcji na poziomie 2,7x. Odkupiliśmy też 3,68% naszych akcji, zwracając inwestorom 1,4 mld zł kapitału. Wszystko to wzmacnia naszą elastyczność finansową na nadchodzące lata — dodaje Jon Eastick, CFO Allegro.