TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Allegro Q2 2025: 21,2 mln aktywnych kupujących, wzrost marży, ponad 6 mln subskrybentów Allegro Smart!

Allegro Q2 2025: 21,2 mln aktywnych kupujących, wzrost marży, ponad 6 mln subskrybentów Allegro Smart!
Przychody Allegro w Polsce przyspieszyły w drugim kwartale tempo wzrostu do ​​18,1%, a GMV do 9,8% rok do roku. Grupa podwyższyła oczekiwania dla przychodów i skorygowanego zysku EBITDA w całym roku.
O autorze
4 min czytania 2025-09-18

Skorygowany zysk EBITDA w Polsce potroił tempo wzrostu względem pierwszego kwartału, co poprawiło marże i zmniejszyło dźwignię finansową. Allegro ma już ogółem 21,1 miliona aktywnych kupujących po wzroście o 840 000 rok do roku. Ich średnie roczne wydatki na Allegro wzrosły w całym regionie, w tym do 4200 zł w Polsce. GMV i liczba aktywnych kupujących na nowych marketplace’ach grupy wzrosły o ~60%, a ich przychody się podwoiły.

Polska

Allegro pozostaje miejscem pierwszego wyboru dla wygodnych zakupów online, a GMV (wartość sprzedaży brutto) przyspieszyło wzrost w Polsce do prawie 10% w ujęciu rocznym. Kategorie Supermarket oraz Zdrowie i Uroda, wraz ze sprzedażą artykułów najczęściej kupowanych na platformie, przebiły to tempo dwukrotnie, co przełożyło się na wzrost ogólnej liczby sprzedanych na Allegro produktów o 11,4% rok do roku w drugim kwartale. Przychody również prawie dwukrotnie przebiły tempo wzrostu GMV, napędzane przychodami reklamowymi jak i marcowymi zmianami w modelu współfinansowania. Te z kolei przyspieszyły wzrost skorygowanego zysku EBITDA rok do roku do 14,2% przy jednoczesnym uproszczeniu struktury opłat dla sprzedających. Nowe marki uruchomiły swoją oficjalną dystrybucję na Allegro i otworzyły własne sklepy na platformie — wszystko dzięki unikatowemu efektowi koła zamachowego, w ramach którego Allegro wygodnie łączy tysiące sprzedających z milionami kupujących w całym regionie.

Liczba aktywnych kupujących w Polsce osiągnęła poziom 15,2 miliona, a ich średnie wydatki wzrosły o 8% rok do roku. Usługi Allegro wzajemnie się uzupełniają, zwiększając przy tym lojalność i zaangażowanie klientów. Ponad 6 milionów subskrybentów Allegro Smart! wydaje 4,5 razy więcej niż osoby niekorzystające z programu, a Allegro Pay sfinansowało 15,3% polskiego GMV Allegro w drugim kwartale.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wszystkie inicjatywy Allegro mają być wspierane sztuczną inteligencją — grupa już teraz przekuwa wiedzę technologiczną w GMV dzięki modelom i narzędziom opartym na AI, które ulepszają doświadczenia zakupowe.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Allegro Delivery oferuje największą w kraju sieć około 33 000 automatów paczkowych i około 37 000 innych punktów odbioru, obejmującą prócz allegrowych automatów One Box także sieci Orlen Paczka, DHL i najnowszego wdrażanego partnera — DPD. Dzięki Allegro Delivery udział przesyłek obsługiwanych przez Allegro wzrósł już do 34%. Udział ten stale rośnie, zwłaszcza że zwiększa się też liczba One Boxów, których na koniec roku ma być 8000 – o 1000 więcej niż planowano wcześniej. W rok od startu Allegro Delivery zdążyło już zaskarbić sobie zaufanie konsumentów. Większy wybór metod dostaw i swoboda zarządzania nimi w aplikacji Allegro przekładają się na bardzo wysoki wskaźnik NPS (net promoter score) dla tego nowatorskiego programu partnerskiego w polskiej logistyce.

Rynki międzynarodowe

GMV na nowych marketplace’ach Allegro wzrosła o 61% rok do roku przy dwukrotnie wyższych przychodach. Sprzedający doceniają możliwość sprzedaży transgranicznej i specjalne programy mające na celu zwiększenie ich obecności i wyników, zaś konsumenci wciąż zwiększają swoje zaangażowanie na Allegro. Aktywnych kupujących na nowych platformach w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech jest już 3,9 miliona, a liczba użytkowników Smart! poza Polską przekroczyła milion — oba wskaźniki wzrosły o około 60% w ujęciu rocznym. Wartość GMV generowana na nowych marketplace’ach za pośrednictwem aplikacji podwoiła się rok do roku, zwiększając udział w całym GMV do ponad 45%. Allegro koncentruje się na nowych platformach w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech, podczas gdy biznes na Słowenii i w Chorwacji dalej działa niezależnie.

— Chodzi nam o coś więcej niż e-commerce; chodzi o to, by stać się nieodłączną częścią codziennego życia naszych klientów. Chcemy wzbogacać nasze portfolio usług i wprowadzać innowacyjne produkty, aby Allegro było platformą uniwersalną, docelowym i kompleksowym miejscem zakupów online zarówno dla gospodarstw domowych, jak i firm. Rynek e-commerce w Polsce staje się coraz bardziej konkurencyjny, ale naszym celem jest bycie liderem, z nowym naciskiem na potrzeby klientów. Budujemy prawdziwie uniwersalną markę, skoncentrowaną na poszerzaniu zasięgu i zwiększaniu zaangażowania klientów, zarówno na naszym głównym rynku, jak i poza nim. Przyszłość handlu jest na nowo definiowana przez technologię, a my chcemy być w awangardzie tej ewolucji. Sztuczna inteligencja jest jednym z motorów napędowych naszego kolejnego etapu wzrostu, a inwestycje w tym obszarze mają dać klientom możliwość większej personalizacji zakupów jak i ich inspirować. Wiodąca rola w tej transformacji otworzy nowe możliwości w całym łańcuchu wartości Allegro, który już generuje 1% polskiego PKB. Chcemy przyspieszyć wzrost w Polsce i poza nią, dalej zwiększając naszą efektywność, rozwijając nowe kategorie produktów i usług oraz poprzez strategiczne partnerstwa. Wszystko to stawiając kupujących i sprzedających w centrum naszej uwagi. Łączymy miliony międzynarodowych konsumentów z tysiącami firm w całym regionie jako największy marketplace założony w Europie. Wyniki za drugi kwartał potwierdzają, że wiemy, jak to robić sprawnie i skutecznie, co stanowi solidny fundament dla naszych planów. Dopiero zaczynamy — komentuje Marcin Kuśmierz, prezes Allegro.

— Allegro miało świetny drugi kwartał. Wzrost GMV w Polsce przyspieszył sekwencyjnie do 9,8% r/r, podczas gdy w Segmencie międzynarodowym wyniósł aż 61% r/r. Zgodnie z oczekiwaniami, marcowe korekty w modelu współfinansowania przyspieszyły wzrost przychodów w Polsce do 18,1% r/r, wspomagając też wzrost skorygowanego zysku EBITDA, który przyspieszył do 14,2% r/r. Poczyniliśmy duże postępy po stronie operacyjnej. Udział dostaw zarządzanych przez Allegro wzrósł dzięki Allegro Delivery o kolejne 4,6 pp do 34% przesyłek w Polsce. Zakończyliśmy też transformację przejętych marek Grupy MALL w efektywnych sprzedających na nowych marketplace’ach Allegro. Pod względem finansowym Allegro rozwijało się równie dynamicznie: marża w Polsce wzrosła o 0,24 pp do 6,27%, a dźwignia finansowa spadła o 0,32 pp do 0,72x skorygowanego zysku EBITDA. Pozwoliło nam to zawęzić cele na 2025 rok i podnieść oczekiwania dotyczące przychodów i skorygowanego zysku EBITDA w Polsce i w grupie. Inwestorzy entuzjastycznie przyjęli naszą pierwszą w historii emisję obligacji o wartości 1 mld zł przy nadsubskrypcji na poziomie 2,7x. Odkupiliśmy też 3,68% naszych akcji, zwracając inwestorom 1,4 mld zł kapitału. Wszystko to wzmacnia naszą elastyczność finansową na nadchodzące lata — dodaje Jon Eastick, CFO Allegro.