IAB HowTo: Digital OOH już 29 października [PATRONAT]

IAB HowTo: Digital OOH już 29 października [PATRONAT]
Digital OOH, czyli medium cyfrowe, które podbija ulice, galerie handlowe, lotniska i place miejskie, to temat przewodni kolejnej edycji konferencji IAB HowTo, która odbędzie się już 29 października br. w Warszawie.
O autorze
3 min czytania 2025-09-25

Podczas wydarzenia marketerzy, media plannerzy, specjaliści komunikacji omnichannel dowiedzą się, jak w pełni wykorzystywać potencjał przestrzeni publicznych w kształtowaniu decyzji zakupowych.

Wszystko co ważne dla marketingu DOOH

– Rozwój Digital OOH to odpowiedź na zmieniające się oczekiwania i przyzwyczajenia klientów, których uwagę zwracają dziś niestandardowe przekazy, emocje, inteligentnie zaprojektowane kampanie. Dobra strategia komunikacji w przestrzeni to działanie na styku wartościowej komunikacji z klientem i najnowszych technologii, i właśnie tę synergię oddaje agenda IAB HowTo: Digital OOH – mówi Damian Rezner, Szef Grupy Roboczej Digital OOH IAB Polska, Dyrektor ds. operacyjnych/Członek Zarządu, Screen Network.

Agenda przygotowana przez Grupę Roboczą DOOH IAB Polska została podzielona na cztery bloki tematyczne, odzwierciedlające kluczowe dla realizacji kampanii obszary:

  1. Mierzalność i Dane,
  2. Kontent i Kreatywność,
  3. Technologie i Trendy
  4. Efektywność i Efektowność!

– Z jednej strony mierzalność i dane niezbędne do skutecznej kampanii, technologia, która rewolucjonizuje przekaz, z drugiej – kreatywność i inspiracja, bez których nawet najlepsze dane nie dowiozą efektów. Przyjrzymy się DOOH kompleksowo, bo tylko tak można złapać istotę tego dynamicznego medium – dodaje Damian Rezner.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zacznijmy od początku: pomiar i dane

Pierwszy blok konferencji poświęcony będzie fundamentom planowania kampanii DOOH – pomiarowi i danym. Uczestnicy poznają najnowsze trendy w reklamie zewnętrznej, od technologii i modeli rozliczeń, po praktyczne sposoby wykorzystywania informacji w codziennej pracy marketerów.

Eksperci poruszą pytania kluczowe dla każdego, kto planuje kampanie w kanale DOOH: Co naprawdę warto wiedzieć o danych? Czy nadmiar informacji pomaga, czy raczej tworzy „mediowe bańki”? Jak programmatic DOOH może maksymalizować efekty kampanii?

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Porozmawiajmy o danych oraz o tym, jak o nich myślimy i mówimy. Czy wszystko, co możemy wiedzieć, jest nam potrzebne do planowania komunikacji DOOH? Czy wszystko, co wiemy, w planowaniu DOOH wykorzystujemy? – zapowiada Agnieszka Maszewska, Zastępczyni Szefa Grupy Roboczej Digital OOH IAB Polska, Szefowa marketingu i komunikacji, Jet Line.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wyjdźmy poza schemat

Digital OOH to medium, które żyje w rytmie miasta, dzięki czemu daje ogromne pole do popisu dla kreatywności, a właściwie dobrany content może zdziałać cuda.

Podczas tej części omówione zostaną zasady tworzenia czytelnych, zapamiętywalnych formatów i zobaczą przykłady wyjątkowych kreacji. Nie zabraknie tematu łączenia DOOH z mobile oraz wyzwań związanych z wiarygodnością obrazu w erze AI, która może wpływać na decyzje zakupowe.

– Kreatywność to słowo klucz dla dynamicznych formatów OOH, ale warto pamiętać, że obok pięknych, inspirujących treści wymaga ona też określonych zasad, by dany format działał i co ważne, nie łamał obowiązujących przepisów – podkreśla Magdalena Mussmann, Zastępczyni Szefa Grupy Roboczej Digital OOH IAB Polska, Dentsu Polska.

Korzyści z synergii

Kwintesencją marketingu jest umiejętne łączenie wielu kanałów w celu osiągnięcia jak najlepszego efektu. DOOH okazuje się idealnym medium do działań omnichannelowych, które – wsparte ekspercką wiedzą – potrafią przynosić znakomite rezultaty. Podczas bloku „Technologie i Trendy” uczestnicy poznają innowacyjne przykłady takich synergii, poparte doświadczeniami z udanych kampanii.

Prelegenci przedstawią analizę skuteczności kampanii łączących DOOH z retargetingiem oraz omówią rosnącą rolę digitalizacji kanałów in-store w ekosystemie retail media. Będzie też o tym, jak łączyć DOOH z digitalem i influencer marketingiem, aby budować angażujące doświadczenia marki i przełamywać „banner blindness”.

Targetowanie i inspiracje ze świata

Ostatnia część konferencji poświęcona zostanie sposobom dotarcia do konsumenta. Eksperci opowiedzą, dlaczego DOOH stał się naturalnym partnerem działań real-time marketingu i pokażą przykłady kampanii reagujących na warunki pogodowe, lokalizację czy trendy w social mediach. Nie zabraknie również przeglądu najciekawszych kreacji z całego świata – od Europy, przez Amerykę, aż po Azję i Bliski Wschód.

– Podczas konferencji pokażemy pełne spektrum możliwości Digital Out Of Home – od roli danych i pomiaru, przez kreatywność i zasady dobrej kreacji, aż po synergię z innymi kanałami i inspiracje z globalnego rynku. Chcemy, by uczestnicy spojrzeli na DOOH jednocześnie krytycznie i twórczo, dostrzegając jego potencjał w codziennej pracy marketingowej. To będzie solidna dawka wiedzy, praktycznych case’ów i przykładów, które mogą przełożyć się na realne efekty biznesowe – podsumowuje Damian Rezner.

Konferencja IAB HowTo: Digital OOH odbędzie się 29 października 2025 r. w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie.

Szczegółowa agenda i bilety dostępne na stronie: howto.iab.org.pl/konferencje/digital-ooh

Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Dla posiadaczy certyfikatów udział w konferencji to 20 punktów recertyfikacyjnych.

NowyMarketing jest patronem medialnym wydarzenia.

Zapraszamy na bezpłatny webinar: „DOOH w praktyce” 2 października: iab.org.pl/wydarzenia/bezplatny-webinar-dooh-w-praktyce

Podczas webinaru eksperci z Grupy Roboczej Digital OOH IAB Polska opowiedzą o realnych zastosowaniach, dobrych praktykach i sposobach, jak wykorzystać to medium w codziennej pracy marketingowej.

W programie m.in.:

  • DOOH + retargeting OOH x Out-Store Retail Media = omnichannelowe wsparcie sprzedaży.
    Piotr Zagórski, CEO Retargetingooh.com,
  • DOOH – Digital OOH czy Dopasowany OOH? Jacek Karolak, Head of Sales Strategy, Bauer Outdoor Media
  • Od ekranu do efektu: jak maksymalizować kampanie Programmatic DOOH, Sandra Marek, Business Development Manager, Adform

Webinar poprowadzi Agnieszka Maszewska, Zastępczyni Szefa Grupy Roboczej Digital OOH IAB Polska, Jet Line.

PS Playbook #3: OOH [PREMIERA]