Redefinicja męskości z pazurem: wybierz najseksowniejszego kociego tatę w plebiscycie Sexiest Man Alive

Redefinicja męskości z pazurem: wybierz najseksowniejszego kociego tatę w plebiscycie Sexiest Man Alive
Mars Petcare, przez markę Temptations, łączy siły z magazynem People, by w plebiscycie Sexiest Man Alive wprowadzić kategorię Sexiest Cat Dad. Inicjatywa wykorzystuje badania wskazujące, że 63% Amerykanów uważa, że mężczyźni-opiekunowie kotów spotykają się z niesprawiedliwymi stereotypami, a dwóch na trzech przedstawicieli Gen Z wierzy, że Cat Dads są lepszymi partnerami.
O autorze
1 min czytania 2025-09-30

Marka Temptations należąca do Mars Petcare nawiązała współpracę z People Magazine, by dodać do corocznego plebiscytu Sexiest Man Alive nową kategorię – Sexiest Cat Dad. Kampania odnosi się do badań pokazujących, że stereotypy dotyczące wizerunku mężczyzn, którzy opiekują się kotami, wciąż są żywe w społeczeństwie

W plebiscycie magazynu czytelnicy mogą głosować na swojego ulubionego „Cat Dad”, a wyniki zostaną ogłoszone w wydaniu magazynu 31 października br. Tydzień później, 7 listopada, w sprzedaży pojawi się natomiast specjalne wydanie People Magazine zatytułowane Sexiest Man Alive.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zmiana wizerunku męskości: koci tata zamiast macho

Milenialsi i Gen Z coraz częściej przyznają, że cenią inteligencję emocjonalną, opiekuńczość i wrażliwość u mężczyzn znacznie bardziej niż tradycyjną siłę i niezależność. Mężczyzna, który troszczy się o kota – zwierzę często kojarzone kulturowo z kobiecością – staje się więc nowym symbolem tej zmiany.

Przedstawiciele Temptations postanowili więc poszukać odpowiedzi na pytania o to, jakie stereotypy podświadomie utrwala ich marka i w jaki sposób można je odwrócić, by w ten sposób otworzyć nowe segmenty konsumenckie?

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W swojej kampanii marka Temptations stawia na symbolikę, aby w ten sposób walczyć z błędnymi i często ograniczającymi skojarzeniami społecznymi na temat męskości. Wraz z People Magazine brand pokazuje, że udział czytelników w głosowaniu może być okazją do rozpoczęcia publicznej debaty na tematy takie jak krzywdzące stereotypy. Wśród młodszego pokolenia widać już wyraźne zmiany w myśleniu na omawiany temat, jednak dzięki współpracy z ogólnokrajowym tytułem prasowym, Mars Petcare i Temptations mają szansę na dotarcie także do przedstawicieli innych grup wiekowych.

Zdjęcia: Instagram

PS Motorola rozpoczyna #motomarzec: tu promocjami rządzą koty