Łączna kwota przeznaczona na promocję produktów finansowych od stycznia do września bieżącego roku to ponad 340 milionów złotych – wynika z analiz największego niezależnego domu mediowego Codemedia.
Firmy z rynku finansowego najchętniej reklamują swoje usługi i produkty w telewizji, inwestując ponad połowę budżetu marketingowego – 175 milionów zł (dane I – IX 2014 r, Codemedia) – właśnie w tym kanale. Kwota ta jest minimalnie, bo o 4 proc. , niższa niż w roku ubiegłym. Najczęściej wybieraną stacją był Polsat, wyprzedzając TVP1 i TVN. Wysoki udział zanotował również TVN 24.
Zobacz również
30 proc. nakładów – ponad 100 milionów złotych – pochłania reklama on-line. Jest to kwota o 6 proc. większa niż w analogicznym okresie 2013 roku. Reklamy pojawiały się najczęściej na Onet.pl i Wp.pl. Z portali finansowych liderem był Money.pl.
Ponad 19 milionów firmy i instytucje finansowe przeznaczają na reklamę radiową, najczęściej w stacjach ogólnopolskich RMF FM i Radiu Zet, a także w Trójce. Ta kategoria zanotowała największy – prawie 20 proc. – wzrost w porównaniu z okresem: styczeń – wrzesień 2013 – wynika z analizy domu mediowego Codemedia.
Ponad 13 milionów kosztowały firmy z tego sektora reklamy w magazynach, a pond 12 milionów w prasie codziennej. Ta kategoria zanotowała 10 proc. spadek udziału w strukturze wydatków, a najwięcej budżetów ulokowano w „Fakcie”, „Super Expresie” i „Gazecie Wyborczej”. Wśród dzienników o profilu biznesowym na pierwszym miejscu uplasował się „Dziennik Gazeta Prawna”, a za nim z niewiele mniejszym budżetem „Puls Biznesu”. W przypadku tygodników i miesięczników firmy wybierały najczęściej „Wprost”, „Newsweek Polska” i „W sieci”.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Ponad 10 milionów firmy zainwestowały z kolei w promocję w kinach, a nieco ponad 8,5 miliona przeznaczyły na outdoor.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Najczęściej promowane produkty to kredyty gotówkowe, konta osobiste, kredyty dla firm, konta oszczędnościowe i ubezpieczenia na życie.