Prace można zgłaszać od 15 stycznia do 6 marca 2015 r. Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
W DNA innowacyjności wpisana jest zmiana, dlatego też projekt – znany wcześniej pod marką Media Trendy, zmienił się w Innovation AD (Innovation Award – konkurs i Innovation Day – konferencja). Poza zmianą samej nazwy, zgodnie z jej duchem dokonywane są duże przekształcenia formuły całego wydarzenia. Konkurs i konferencja mają inspirować, zachęcać do podejmowania ryzyka oraz edukować rynek w zakresie wdrażania innowacji, a co za tym idzie zmieniać na lepsze naszą rzeczywistość. Od dzisiaj Innovation AD jest najważniejszą platformą dla wszelkich innowacji, otwartego myślenia w dziedzinie komunikacji marketingowej i marketingu w Polsce.
Zobacz również
– Ideę zmiany nazwy projektu oddaje już różnica w znaczeniu słów „trendy” i „innowacja”. Trendy to dopiero kierunek rozwoju, zaobserwowany i spodziewany tor nadchodzących przemian. Innowacja jest najsilniejszym z trendów naszych czasów i to nie tylko w marketingu, ale w każdej dziedzinie życia. Zawartość semantyczna słowa „innowacja” niesie znacznie więcej skojarzeń z aktywnym działaniem niż słowo ‘trendy”. I oto nam chodzi! Chcemy prowokować, inspirować nasze środowisko biznesowe do aktywnego wprowadzania nowych rozwiązań. Dziś przewidywanie trendów, a nawet nadążanie za nimi – to już za mało. Innowacja je kreuje! – powiedziała Zofia Sanejko, VP UM Poland, członek Komitetu Organizacyjnego Innovation AD.
Wyróżniać się w marketingu, to być „dysrupcyjnym” – łamać schematy i tym samym zmieniać reguły gry na rynku. Innowacyjność pozwala to osiągnąć. Sednem konkursu Innovation Award jest innowacja na płaszczyźnie komunikacji marketingowej i marketingu, rozumiana jako wykorzystanie dokonań rozwoju nauk ścisłych i społecznych, technologii i inżynierii, tak aby w nowy sposób docierać z komunikatem do konsumenta. To użycie nowych lub połączenie znanych już narzędzi w celu stworzenia nowej jakości w komunikacji, produkcie lub usłudze. W konkursie Innovation Award nagradzane są innowacyjne rozwiązania, które pojawiły się w marketingu i komunikacji marketingowej, niezależnie od kanału, narzędzia czy zasięgu. Filozofia konkursu odrzuca podział na ATL, BTL, digital i inne standardowe dziedziny. Innowacji nie limituje skala działań, innowacyjne może być zarówno wykorzystanie technologii na poziomie POS, jak i zastosowanie zupełnie nowego rozwiązania z dziedziny nanotechnologii [sic!].
– Nowa nazwa w sposób naturalny nawiązuje do nagradzanego obszaru, czyli innowacyjności, nieodłącznie związanej z podejmowaniem ryzyka, przełamywaniem granic, przełamywaniem nawyków, patrzeniem poza horyzont. Zmiana nazwy pociąga za sobą również zmianę kategorii konkursu. Przyjęty niegdyś podział dziś wydawał się sztuczny, nie odzwierciedlał już rzeczywistości, nie przystawał do tego, co robimy na co dzień, i co oceniamy w konkursie. Teraz wszystko wokół nas może stanowić medium, nie ma już jednoznacznego podziału. Zdefiniowane na nowo kategorie same w sobie stanowią silnik napędzający do innowacyjnego myślenia o komunikacji – powiedziała Agnieszka Kosik, CEO MediaCom, członek Komitetu Organizacyjnego.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Nagrody i wyróżnienia w konkursie nie będą limitowane, jak dotychczas – każda praca, jeśli osiągnie odpowiednia liczbę punktów będzie uhonorowana. Nowe kategorie są ułożone w taki sposób, aby porównywać rozwiązania, a nie kampanie:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
I. INTERAKCJA
II. PERSONALIZACJA
III. UŻYTECZNOŚĆ
IV. TOUCHPOINT
V. INSIGHT
VI. INTEGRACJA
VII. TECHNOLOGIA
– Rewolucja w kategoriach konkursowych to koniec wyższości materialnej formy i nośnika nad ideą. W końcu w centrum uwagi znajduje się ten, na którego nakierowane są wysiłki marketerów: konsument. On nie dzieli sztucznie świata na offline i online, nie analizuje komunikatów w podziale na poszczególne media. Jego potrzeby nie zmieniają się w zależności od tego, czy ogląda film w telewizji czy jest na Facebooku. Współczesny odbiorca oczekuje od marek przede wszystkim zrozumienia jego oczekiwań i motywacji, możliwości łatwej, dwustronnej komunikacji, uznania jego indywidualności, nadążania za nim w podróży przez wszystkie touchpointy, ułatwiania życia dzięki technologii. I innowacje w takich właśnie obszarach chcemy nagradzać w konkursie – powiedziała Agnieszka Szysz, Business Development Director z ZenithOptimedia Group, członek Komitetu Organizacyjnego.
Konkurs skierowany jest do wszystkich podmiotów działających w branży komunikacji marketingowej, marketingu i innych z nimi związanych, które mogą pochwalić się realizacjami ciekawych i inspirujących rozwiązań. Powinny one przekraczać granice standardu, rutyny i pokazywać oryginalne, nietypowe, innowacyjne i zmieniające myślenie rozwiązania.
Po raz pierwszy zostaną wręczone nagrody „Game Changer”: Człowiek Roku, Firma Roku, Wydarzenie Roku, dla osób, firm i wydarzeń, które swoimi innowacyjnymi działaniami zmieniły obraz rzeczywistości. Swoje typy będzie można zgłaszać przez dedykowana stronę internetową. Spośród kandydatur, które zdobędą najwięcej głosów Jury konkursu wybierze zwycięzców.
Jak co roku najlepsze kampanie będą walczyły o tytuł Grand Prix. Jury wybierze także team mediaplannerski w konkursie Young Media Lions.
Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w trakcie Gali Innovation Award, 13 maja 2015 roku w Teatrze Polskim w Warszawie.
Więcej na stronie.