– Obecny moment jest przełomowym jeśli chodzi o bezpieczeństwo drogowe w Polsce. Zmieniają się przepisy, zmienia się infrastruktura, a przede wszystkim zmienia się nastawienie społeczeństwa. Jednak wszystkie duże instytucje zajmujące się bezpieczeństwem w Polsce, zatrzymały się komunikacyjnie w 2000 roku. Chcemy być jak SEXEDP, czy Młode Głowy wśród fundacji drogowych i budować społeczność, ruch ludzi, którzy są dumni z bezpiecznej jazdy – wyjaśnia Filip Połoska, pomysłodawca i prezes fundacji.
Naszą misją jest zmiana kultury jazdy w Polsce i budowanie społeczności kierowców dumnych z bezpiecznej, odpowiedzialnej jazdy. Fundacja będzie dążyć do zmiany mentalności kierowców na drogach, promować skuteczne rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo ruchu oraz wspierać inicjatywy piętnujące niebezpieczne zachowania za kierownicą.
Zobacz również

– Komunikacja w sprawach bezpieczeństwa na drogach utknęła w Polsce w latach to ciągłe mówienie o odblaskach, powtarzalne treści najczęściej skierowane wyłącznie do dzieci. Uważam, że o tym, co powinniśmy robić na drogach, można mówić w sposób ciekawy, nowoczesny i atrakcyjny. Do tej pory nikt tego w kraju nie próbował – mówi Łukasz Zboralski, członek zarządu fundacji.
Fundacja ma skupiać się na pozytywnej komunikacji i promowaniu spokojnego, bezpiecznego stylu jazdy i edukacji opartej o angażujący content na kanałach social media. Na początku roku 2026 planuje pierwsze szersze działania. 
                        
                                                     Apps in ChatGPT: nowy krok OpenAI [OPINIE] 
                    
W produkcji treści Projekt: Spokojną Drogę wspiera poznańska agencja kreatywna EASY TIGER.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Bazujemy na insightach i trendach społecznych. Widzimy, że zmiana w podejściu do bezpieczeństwa na drodze to nie tylko potrzeba, ale także szansa na naturalne wkomponowanie jej styl życia. Nie chcemy moralizować, chcemy po prostu pogadać, mówić jak kolega do kolegi, i pokazać, że bezpieczna jazda to nie tylko obowiązek, ale część świadomego i fajnego stylu życia – dodaje Martyna Olszak-Bachora CEO & Creative Director agencji EASY TIGER odpowiedzialnej za komunikację.
Identyfikację wizualną i stronę internetową www.projektspokojnadroga.pl stworzyło studio brandingowe We3.
