Hubspot uruchamia własny CRM – komentarz Outbox

Komunikat HubSpot o uruchomieniu własnej, bezpłatnej platformy CRM spotkał się z zaskoczeniem. Ta marketingowa taktyka jest próbą zdobycia przyczółku na zajętym, przez takie giganty CRM jak Salesforce i Microsoft, rynku narzędzi customer experience.
O autorze
1 min czytania 2015-01-22

Wspierany przez Sequoia, Google Ventures, i samego Salesforce, Hubspot będzie z pewnością cennym dodatkiem do oferty dostawców CRM.

Jan Michalski, Dyrektor Outbox, komentuje:
„Z perspektywy Outbox, posiadającej 10 – letnie doświadczenie w obszarze CRM firmy, nowi gracze wchodzący na rynek jednocześnie podgrzewają jego atmosferę. Są na wagę złota, zwłaszcza z tak silną pierwszą ofertą publiczną (IPO) jak HubSpot. Debiut nowego dostawcy z pewnością spowoduje zamieszanie na rynku CRM. Może także pobudzić silnie w nim zakorzenione firmy jak Salesforce, Oracle czy Microsoft. Spółki te odczuwać będą presję, aby oferować coraz bardziej konkurencyjne stawki za swoje usługi np. dla startupów lub średniej wielkości firm.

Mamy nadzieję, że ruch ten będzie stymulować także nowych klientów i firmy do większego zagłębienia się w obszar CRM. Jednak dominacja SFDC w tym miejscu nie zmieni się gwałtownie, a HubSpot ma już silną konkurencję w postaci systemów SAP i Nice Systems. Zwłaszcza, że te dwie firmy notują silniejszy wzrost niż całość rynku.

Ponadto, dla Outbox jako jedynego złotego partnera Salesforce w Polsce, oceniając tę sytuację pod względem jakości i usług, całkowicie klarowne jest, iż Salesforce oferuje w tym momencie najsilniejszy i najbardziej zintegrowany system na rynku. Niemniej jednakże, wchodzący na rynek CRM HubSpot jest wartą uwagi ciekawostką. Będziemy przyglądać się z zainteresowaniem, jak nowi i doświadczeni użytkownicy CRM odbierają starania tej firmy.”

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj