„Refresh your holidays”: Coca-Cola ponownie wykorzystuje AI w reklamie świątecznej

coca cola reklama święta
Coca-Cola znów łączy magię świąt z technologią. W kampanii „Refresh your holidays” spoty ponownie stworzono przy użyciu sztucznej inteligencji. Fani nie odebrali reklam optymistycznie, podkreślając, że AI psuje magię świąt.
O autorze
2 min czytania 2025-11-04

Coca-Cola ponownie wykorzystała sztuczną inteligencję do przygotowania świątecznych spotów promocyjnych. Marka zaprezentowała trzy filmy, w tym nową wersję swojej klasycznej reklamy z okazji Bożego Narodzenia, ale nieco odmienioną przez AI. Jeden z klipów jest dostępny wyłącznie w USA.

Magia świąt z Coca-Colą?

Coca-Cola w tegorocznej kampanii „Refresh your holidays”, czyli „Odśwież swoje święta”, skupiła się na pokazaniu tych, którzy wkładają całe swoje serce na stworzenie magii Bożego Narodzenia. W ramach akcji powstały trzy spoty:

  • „A Holiday Memory” („Wspomnienie Świąt”) emitowany w Ameryce Północnej, Ameryce Łacińskiej oraz Azji Południowo-Pacyficznej, a przedstawia zapracowaną matkę przygotowującą się do świąt, która po łyku orzeźwiającej, lodowatej Coca-Coli odkrywa magiczną ozdobę i przypomina sobie, czym tak naprawdę jest trwający wówczas okres,
  • dwie odświeżone wersje „Holidays Are Coming” („Nadchodzą Święta”) oparte na sztucznej inteligencji, stanowiące reinterpretację klasycznego spotu Coca‑Coli z 1995 roku (jeden ze spotów jest dostępny wyłącznie w USA).

– Wykorzystując zaawansowane narzędzia GenAI, kontrolowaliśmy każdy szczegół filmu, od ujęć kamery po realizm oparty na fizyce, z intuicyjnymi adnotacjami wizualnymi odzwierciedlającymi sposób pracy reżysera. Najbardziej rewolucyjnym elementem jest płynna ciągłość narracji i spójność postaci, dzięki którym tworzymy wciągające historie, które głęboko poruszają. To coś więcej niż produkcja filmowa – to przełomowy skok w przyszłość kreatywności i technologii – powiedział Pratik Thakar, globalny wiceprezes i dyrektor ds. Generative AI.

Przedstawiciele Coca-Coli podkreślają mimo wszystko, że ludzka kreatywność nadal jest sednem ich reklam, dodając, że muzykę wykorzystywaną w spotach wykonywali i śpiewali prawdziwi artyści.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

AI w reklamach Coca-Coli ponownie krytykowana

Ponowne wykorzystanie sztucznej inteligencji w świątecznych spotach Coca-Coli nie do końca spodobało się odbiorcom. Firma CARMA, zajmująca się analizą mediów wykazała, że od rozpoczęcia akcji, że pojawiło się 32% negatywnych opinii na jej temat.

Internauci krytykują przede wszystkim brak kreatywności i nostalgii, wskazując przede wszystkim na to, że poleganie na AI powoduje osłabienie magii świąt kojarzonej z Coca-Colą. Dodatkowo, odbiorcy mówią, że jakość artystyczna powinna być ważniejsza niż cięcie kosztów. Komentujący wspominają również o krytykujących zeszłoroczną kampanię głosach. Pomimo nich, marka ponownie zdecydowała się na użycie sztucznej inteligencji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Z kolei dane marki Truescope pokazują, że:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • 3,1% odbiorców zakwestionowało opłacalność wykorzystania AI i decyzję o rezygnacji z tradycyjnych aktorów,
  • 1,5% stanowiły negatywne opinie,
  • krytycy nazwali reklamę „nijaką” i „bezduszną”,
  • część odbiorców wyraziło poparcie dla konkurencyjnych marek, takich jak Pepsi,
  • 1,5% odbiorców zasugerowała, że ​ponowne wykorzystanie AI w reklamie świątecznej może być celowym zabiegiem marketingowym, mającym na celu przyciągnięcie uwagi.

fot. Marketing-Interactive

źródło: mat. prasowe

PS „Holidays Are Coming”: świąteczna reklama Coca-Coli powstała przy użyciu AI. Fani zawiedzeni [KOMENTARZ]

PS2 „Czas wezwać posiłki”: Coca-Cola i Glovo wspólnie wspierają potrzebujących