„Między wersami”: fundacja UNIQA zachęca do bycia uważnym na hejt w środowisku rówieśniczym

fundacja uniqa hejt kampania
Nie pozwól na hejt między wersami – to hasło najnowszej kampanii, w której Fundacja UNIQA zachęca do bycia uważnym na wszelkie przejawy przemocy rówieśniczej i przeciwdziałania jej, zanim eskaluje.
O autorze
1 min czytania 2025-11-06

Kampania „Między wersami” fundacji UNIQA jest silnym głosem przeciwko przemocy rówieśniczej, która często ukrywa się w milczeniu, wykluczeniu z grupy czy w anonimowych komentarzach w social mediach. Choć bywa niewidoczna na pierwszy rzut oka, dla dzieci i młodzieży może być równie dotkliwa, co przemoc fizyczna.

Spot inspirowany wierszem „Stefek Burczymucha”

Fundacja UNIQA w spocie promocyjnym zachęca do większej uważności i wrażliwości na hejt, bo tylko, gdy go zauważymy, możemy z nim skutecznie walczyć. 

Scenariusz filmu powstał na motywach wiersza Marii Konopnickiej „Stefek Burczymucha”. Znany szkolny tekst zostaje niespodziewanie zastąpiony prawdziwymi wyzwiskami, które dziecko czyta o sobie w social mediach. Sytuacja szokuje, ponieważ przedstawia prawdę o rzeczywistości wielu nastoletnich ofiar, które na co dzień – często w milczeniu – muszą mierzyć się z podobnymi sytuacjami.

– Z hejtem mierzymy się od dawna, ale dziś, gdy dzieci i młodzież mają smartfony i stały dostęp do mediów społecznościowych, to zjawisko przybrało na sile jak nigdy wcześniej. Nie ma od niego odpoczynku ani ucieczki. Młode osoby narażone na bullying, są atakowane nieustannie, często w sposób, który nam – dorosłym – może wydawać się niewinny albo zwyczajnie niezrozumiały. Dlatego powinniśmy zachować szczególną uważność i absolutnie nie pozostawać obojętnymi na choćby najmniejsze sygnały – przekonuje Agnieszka Durst-Wilczyńska, prezeska Fundacji UNIQA

Kampania podkreśla również ogromną rolę dorosłych w walce z przemocą rówieśniczą wśród dzieci i młodzieży.

– Czasem naprawdę wystarczy tylko jeden życzliwy dorosły, któremu dziecko może się zwierzyć, by zareagować zanim sytuacja eskaluje. I właśnie do bycia tym jednym uważnym i wrażliwym dorosłym zachęcamy naszą kampanią każdego rodzica, nauczyciela, ciocię czy wujka – mówi Małgorzata Podkońska, Account Managerka prowadząca projekt z agencji Buzzgrow

Za kreację i produkcję kampanii odpowiadają agencje BUZZGROW i PZL. 

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko

PS #HejtOutLoveIn: T-Mobile, Podsiadło i SEXEDPL przeciw hejtowi i barierze obojętności

PS2 IMM: Iga Świątek wywołała globalną refleksję na temat zdrowia psychicznego [ANALIZA]