Dole we współpracy z Minecraftem wykorzystują grę, by zainspirować młodsze pokolenia, ale również ich rodziny, do wdrożenia w życie zdrowych nawyków. Kampania „Uczyńmy świat zdrowszym miejscem” wiąże edukację z rozrywką, oferując specjalne działania łączące świat rzeczywisty z cyfrowym.
Dole i Minecraft w służbie zdrowemu odżywianiu
Aby zachęcić graczy do zaangażowania w kampanię, marki przygotowały akcję, która polega na zbieraniu naklejek umieszczonych na owocach Dole dostępnych w sklepach spożywczych.
Zobacz również
Wystarczy kupić odpowiednio oznaczone produkty, przesłać cyfrowo etykietę, by później odblokować specjalny przedmiot dla swojej postaci w grze Minecraft, jakim jest bluza Banana Hoodie, przypominająca banana.

Jak zatrzymać pseudowiedzę? [OPINIE]
Dole wyda dwie limitowane edycje naklejek, zawierające różnych bohaterów doskonale znanych graczom Minecrafta. W pierwszej kolekcji znaleźli się: Steve, Alex, Creeper, Enderman i kurczak-dżokej. Z kolei w drugiej pojawią się: owca, ocelot, pszczoła, wilk i zombie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Aby rozgrywka była „smaczniejsza”, Dole oferuje także zbiór prostych i pożywnych przepisów, nawiązujących nazewnictwem do gry Minecraft. Są to: Złote Sztabki Bananowe, Koktajle Creeper Crusher, Bloki Ciasta Chlebowego Bananowego, Ananasowe Mikstury Wzmocnienia, Miski Tropikalnego Biomu i Zaczarowane Desery Owocowe.
W ramach akcji przygotowano również materiały edukacyjne na temat zdrowych nawyków żywieniowych, które są dostępne na dedykowanej stronie internetowej. Znajduje się tam również album w formie do druku, do którego można wklejać zbierane naklejki.

– Partnerstwo z Minecraft to ekscytujący nowy krok w misji Dole, polegającej na inspirowaniu rodzin na całym świecie do czynienia świata zdrowszym miejscem. Łącząc zabawę, kreatywność i edukację, nawiązujemy kontakt z nowym pokoleniem konsumentów w sposób, który wydaje się naturalny i ekscytujący. Chcemy pokazać dzieciom nie tylko, skąd pochodzi ich jedzenie i jak jest uprawiane, ale także, jak odpowiednie produkty spożywcze mogą napędzać ich przygody, zarówno w grze, jak i w prawdziwym życiu – powiedział William Goldfield, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Dole Food Company.
Kampania Dole Food Company oraz Minecraft „Uczyńmy świat zdrowszym miejscem” jest dostępna od października 2025 r. do marca 2026 r. w USA, Kanadzie, Niemczech, Włoszech, Grecji i Holandii.
źródło: mat. prasowe