„Home But Not Alone”: Macaulay Culkin wraca jako Kevin, by mówić o samotności starszych osób

kampania Home Instead Kevin sam w domu
Home Instead, firma zapewniająca opiekę domową seniorom, wystartowała z kampanią „Home But Not Alone”, w której promuje swoje usługi. W spocie wystąpił Macaulay Culkin znany z kultowego filmu świątecznego „Kevin sam w domu”.
O autorze
1 min czytania 2025-11-13

Kampania „Home But Not Alone” powstała przy okazji 35. rocznicy premiery kultowego filmu świątecznego „Kevin sam w domu”. Główną rolę w spocie promocyjnym odgrywa Macaulay Culkin, czyli tytułowy Kevin McCallister. Dla fanów, którzy dorastali z tym filmem, powrót aktora w tym wydaniu to prezent świąteczny pełen emocji, humoru, ale przede wszystkim wzruszenia.

Humor, nostalgia i ważny przekaz

Reklama doskonale odzwierciedla to, co znajome jest z kultowego filmu, czyli przede wszystkim humor i emocje. Jednocześnie, wśród odbiorców, udaje się wzbudzić nostalgię. „Home But Not Alone” pokazuje dorosłego już Kevina, który martwi się o swoją samotną mamę. Aby ją ochronić, wymyśla specjalny plan, jakim jest… owinięcie domu folią bąbelkową. Niespodziewanie jednak pod domem pojawia się wnuczka Marleya (jednego z filmowych bohaterów), która przekazuje Kevinowi ważną lekcję: strach nie powinien powstrzymywać rodzin przed prowadzeniem rozmów na temat obaw związanych z samotnością. 

Za kampanię odpowiada FCB Chicago. Spot wyreżyserował Jody Hill.

– Chcieliśmy opowiedzieć tę historię autentycznie, pamiętając, że wszyscy w pewnym momencie przeżywamy tę chwilę z ukochaną osobą. To coś więcej niż świąteczna nostalgia, to nawiązanie kontaktu z Kevinem McCallisterem po latach – gdy mierzy się z tymi samymi problemami, z którymi zmaga się wielu z nas, gdy starzeją się nasi rodzice. To prawdziwe, zabawne i głęboko ludzkie – komentuje Jody Hill.

Główny spot uzupełniono kilkoma krótszymi. Każdy z nich również nawiązuje do filmu „Kevin sam w domu” i pokazuje prawdziwe emocje, jakie towarzyszą rodzinom rozważającym opcję opieki nad starszymi przez specjalistów z zewnątrz.

Więcej informacji na temat kampanii znajduje się na stronie.

PS „I żyli długo… Ale czy szczęśliwie?”: Stowarzyszenie mali bracia Ubogich pokazuje samotność seniorów oczami bajkowych bohaterów

PS2 „Stolik dla dwojga przeciwko samotności”: przyjdź do restauracji z seniorem i zapłać mniej