Właśnie wystartowała świąteczna kampania Disney+ pod nazwą „A Lifetime of Great Stories”, stworzona przez agencję VCCP. To narracja, która łączy sto lat dziedzictwa Disneya z nowoczesnymi serialami i filmami dostępnymi dziś na platformie streamingowej.
W akcji nie chodzi jednak tylko o nostalgiczne wspomnienia – działania celebrują emocjonalny związek, który tworzymy z bohaterami i światami Disneya przez całe życie.
Wzruszający film o dorastaniu
Sercem kampanii jest 60-sekundowy film reklamowy, wyreżyserowany przez Frédérica Planchona (produkcja: Academy Films), we współpracy z contentowym studiem Girl&Bear z VCCP.
Klip rozpoczyna się od obrazu małej dziewczynki, która z fascynacją ogląda gwiazdkową animację „Myszka Mickey na święta”. W kolejnych klatkach oglądamy to, jak bohaterka dorasta – jej dzieciństwo, nastoletniość, studia, praca – a w tle ulubione produkcje z Disney+.
Wśród fragmentów filmów, które zostały wykorzystane w świątecznej kampanii „A Lifetime of Great Stories” znalazły się m.in. „Kevin sam w domu”, który towarzyszył jej jako dziecku, „Modern Family” w okresie studiów, a w dorosłym, zawodowym życiu – serial „The Bear”.
Punktem kulminacyjnym filmu jest chwila, w której dziewczyna dorasta i sama zostaje matką. Oglądamy, jak zasiada przed ekranem z własną córeczką, która po raz pierwszy odkrywa magię Disneya. To symboliczne przekazywanie opowieści kolejnemu pokoleniu – i przypomnienie, że te historie nigdy nas nie opuszczają.


Emocje, które budują lojalność
Kampania Disney+ nie skupia się wyłącznie na platformie jako produkcie – to przede wszystkim opowieść o więzi, którą tworzymy z naszymi ulubionymi bohaterami ze srebrnego ekranu. Bez względu na to, jak bardzo zmienia się nasze życie, magia Disneya pozostaje niezmienna.
Dla Emmy Quartly, Wiceprezes Marketingu Disney+ EMEA, akcja „A Lifetime of Great Stories” to hołd dla historii, które definiują nas i towarzyszą nam przez lata.
– Ta kampania celebruje stuletnią tradycję Disneya w dziedzinie mistrzowskiego opowiadania historii… „A Lifetime of Great Stories” to szczery hołd dla opowieści, które kształtują to, kim dziś jesteśmy – tłumaczy Emma Quartly.
– Wszyscy dorastaliśmy, zakochując się w poszczególnych bohaterach z uniwersum Disneya… Są z nami przez całe nasze życie, które dzięki nim staje się niezapomnianą historią – dodaje Darren Bailes, Chief Creative Officer w VCCP.
To przesłanie dotyka sedna tegorocznych działań zespołu Disney+– nie chodzi tylko o klasyki Disneya, ale także o to, jak nowe produkcje tworzą przestrzeń dla nowych wspomnień.


Siła Disney+: strategia 360°
Disney+ w swojej kampanii mocno stawia na wielokanałowe podejście. Kampania „A Lifetime of Great Stories” jest obecna w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka), wykorzystując takie kanały komunikacji, jak:
- telewizja,
- kina,
- reklamy digitalowe,
- social media,
- outdoor (OOH),
- aktywacje brandowe.
Planowaniem i zakupem mediów w całości zajmuje się Publicis Imagine – co zapewnia spójność przekazu w każdym kanale.


Disney+ buduje więź emocjonalną
Dzięki szeroko zakrojonej kampanii bożonarodzeniowej, platformie Disney+ udaje się zbudować trwałą więź emocjonalną z odbiorcami. Towarzysząc im w najważniejszych momentach życia, brand staje się integralną częścią codzienności niejednego z nas.
Ponadto akcja pozwala na pokazanie odbiorcom różnorodności oferty Disney+. W minutowym klipie znalazło się miejsce zarówno na klasyki, takie jak przygody Myszki Mickey, jak i odrobinę nowoczesności „The Bear”. Cała kampania została przy tym utrzymana w konwencji filmu fabularnego, kluczowego dla Disneya. Humor, nostalgia i pogłębiona narracja pozwalają przykuć uwagę widzów i zatrzymać ją na dłużej, wywołując wspomnienia z okresu dzieciństwa i młodości.
Omnichannelowość kampanii sprawia, że ma ona szansę dotrzeć do przedstawicieli różnych grup wiekowych: od milenialsów, przez GenZ, po wielopokoleniowe rodziny z dziećmi.

„A Lifetime of Great Stories” – przykład warty naśladowania
W swojej tegorocznej kampanii Disney+ pokazuje, że marka z wieloletnią historią może skutecznie łączyć spuściznę z nowoczesnością i trzymać emocjonalny kontakt z widzem przez dekady. Legendarne postacie Disneya (np. Mickey) zyskują nowe życie w kontekście dorosłych odbiorców – to przypomnienie, że klasyki nadal mają moc. Co więcej, okres przedświąteczny to idealny moment na to, aby skłonić odbiorców do refleksji i wspomnień. Nostalgia bez wątpienia stanowi podwaliny działań Disney+.

Emocje i storytelling jako klucz do sukcesu
Disney+ w kampanii „A Lifetime of Great Stories” przypomina nam, że opowieści nie są tylko chwilową rozrywką – towarzyszą nam bowiem przez całe życie. Marka wykorzystuje rozbudowany i emocjonalny storytelling, aby w ten sposób zbudować most między wspomnieniami z dzieciństwa a codziennością w okresie dorosłości, między klasykami a nowymi hitami. Dla marketerów to inspiracja: korzenie marki (jej dziedzictwo) połączone z nowoczesnością to przepis na komunikację, która łączy, wzrusza i buduje trwałą więź.
Szczegółowe informacje nt. kampanii:
- Agencja kreatywna: VCCP
- Reżyser filmu: Frédéric Planchon z Academy Films
- Studio kontentu: Girl&Bear (VCCP)
- Kierownictwo marketingu Disney+: Emma Quartly (VP Marketing EMEA) oraz Sophie Long, Director of Brand
- Kreatywne kierownictwo w VCCP: Darren Bailes (CCO) oraz dyrektorzy kreatywni Chris Willis i Paul Kocur
- Media: planowanie i zakup – Publicis Imagine