100 lat magii w jednej reklamie: jak Disney+ buduje most między pokoleniami w kampanii świątecznej

100 lat magii w jednej reklamie: jak Disney+ buduje most między pokoleniami w kampanii świątecznej
Platforma Disney+ wystartowała z sentymentalną kampanią „A Lifetime of Great Stories” – opowiadającą, jak klasyczne i nowe produkcje Disneya towarzyszą nam przez całe życie. Od dziecięcego zachwytu przygodami Myszki Miki, przez okres dorastania, studia i dorosłość, aż po moment, gdy sami zostajemy rodzicami.
O autorze
3 min czytania 2025-11-19

Właśnie wystartowała świąteczna kampania Disney+ pod nazwą „A Lifetime of Great Stories”, stworzona przez agencję VCCP. To narracja, która łączy sto lat dziedzictwa Disneya z nowoczesnymi serialami i filmami dostępnymi dziś na platformie streamingowej.

W akcji nie chodzi jednak tylko o nostalgiczne wspomnienia – działania celebrują emocjonalny związek, który tworzymy z bohaterami i światami Disneya przez całe życie.

Wzruszający film o dorastaniu

Sercem kampanii jest 60-sekundowy film reklamowy, wyreżyserowany przez Frédérica Planchona (produkcja: Academy Films), we współpracy z contentowym studiem Girl&Bear z VCCP.

Klip rozpoczyna się od obrazu małej dziewczynki, która z fascynacją ogląda gwiazdkową animację „Myszka Mickey na święta”. W kolejnych klatkach oglądamy to, jak bohaterka dorasta – jej dzieciństwo, nastoletniość, studia, praca – a w tle ulubione produkcje z Disney+.

Wśród fragmentów filmów, które zostały wykorzystane w świątecznej kampanii „A Lifetime of Great Stories” znalazły się m.in. „Kevin sam w domu”, który towarzyszył jej jako dziecku, „Modern Family” w okresie studiów, a w dorosłym, zawodowym życiu – serial „The Bear”.

Punktem kulminacyjnym filmu jest chwila, w której dziewczyna dorasta i sama zostaje matką. Oglądamy, jak zasiada przed ekranem z własną córeczką, która po raz pierwszy odkrywa magię Disneya. To symboliczne przekazywanie opowieści kolejnemu pokoleniu – i przypomnienie, że te historie nigdy nas nie opuszczają.

Emocje, które budują lojalność

Kampania Disney+ nie skupia się wyłącznie na platformie jako produkcie – to przede wszystkim opowieść o więzi, którą tworzymy z naszymi ulubionymi bohaterami ze srebrnego ekranu. Bez względu na to, jak bardzo zmienia się nasze życie, magia Disneya pozostaje niezmienna.

Dla Emmy Quartly, Wiceprezes Marketingu Disney+ EMEA, akcja „A Lifetime of Great Stories” to hołd dla historii, które definiują nas i towarzyszą nam przez lata.

– Ta kampania celebruje stuletnią tradycję Disneya w dziedzinie mistrzowskiego opowiadania historii… „A Lifetime of Great Stories” to szczery hołd dla opowieści, które kształtują to, kim dziś jesteśmy – tłumaczy Emma Quartly.

– Wszyscy dorastaliśmy, zakochując się w poszczególnych bohaterach z uniwersum Disneya… Są z nami przez całe nasze życie, które dzięki nim staje się niezapomnianą historią – dodaje Darren Bailes, Chief Creative Officer w VCCP.

To przesłanie dotyka sedna tegorocznych działań zespołu Disney+– nie chodzi tylko o klasyki Disneya, ale także o to, jak nowe produkcje tworzą przestrzeń dla nowych wspomnień.

Siła Disney+: strategia 360°

Disney+ w swojej kampanii mocno stawia na wielokanałowe podejście. Kampania „A Lifetime of Great Stories” jest obecna w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka), wykorzystując takie kanały komunikacji, jak:

  • telewizja,
  • kina,
  • reklamy digitalowe,
  • social media,
  • outdoor (OOH),
  • aktywacje brandowe.

Planowaniem i zakupem mediów w całości zajmuje się Publicis Imagine – co zapewnia spójność przekazu w każdym kanale.

Disney+ buduje więź emocjonalną

Dzięki szeroko zakrojonej kampanii bożonarodzeniowej, platformie Disney+ udaje się zbudować trwałą więź emocjonalną z odbiorcami. Towarzysząc im w najważniejszych momentach życia, brand staje się integralną częścią codzienności niejednego z nas.

Ponadto akcja pozwala na pokazanie odbiorcom różnorodności oferty Disney+. W minutowym klipie znalazło się miejsce zarówno na klasyki, takie jak przygody Myszki Mickey, jak i odrobinę nowoczesności „The Bear”. Cała kampania została przy tym utrzymana w konwencji filmu fabularnego, kluczowego dla Disneya. Humor, nostalgia i pogłębiona narracja pozwalają przykuć uwagę widzów i zatrzymać ją na dłużej, wywołując wspomnienia z okresu dzieciństwa i młodości.

Omnichannelowość kampanii sprawia, że ma ona szansę dotrzeć do przedstawicieli różnych grup wiekowych: od milenialsów, przez GenZ, po wielopokoleniowe rodziny z dziećmi.

„A Lifetime of Great Stories” – przykład warty naśladowania

W swojej tegorocznej kampanii Disney+ pokazuje, że marka z wieloletnią historią może skutecznie łączyć spuściznę z nowoczesnością i trzymać emocjonalny kontakt z widzem przez dekady. Legendarne postacie Disneya (np. Mickey) zyskują nowe życie w kontekście dorosłych odbiorców – to przypomnienie, że klasyki nadal mają moc. Co więcej, okres przedświąteczny to idealny moment na to, aby skłonić odbiorców do refleksji i wspomnień. Nostalgia bez wątpienia stanowi podwaliny działań Disney+.

Emocje i storytelling jako klucz do sukcesu

Disney+ w kampanii „A Lifetime of Great Stories” przypomina nam, że opowieści nie są tylko chwilową rozrywką – towarzyszą nam bowiem przez całe życie. Marka wykorzystuje rozbudowany i emocjonalny storytelling, aby w ten sposób zbudować most między wspomnieniami z dzieciństwa a codziennością w okresie dorosłości, między klasykami a nowymi hitami. Dla marketerów to inspiracja: korzenie marki (jej dziedzictwo) połączone z nowoczesnością to przepis na komunikację, która łączy, wzrusza i buduje trwałą więź.

Szczegółowe informacje nt. kampanii:

  • Agencja kreatywna: VCCP
  • Reżyser filmu: Frédéric Planchon z Academy Films
  • Studio kontentu: Girl&Bear (VCCP)
  • Kierownictwo marketingu Disney+: Emma Quartly (VP Marketing EMEA) oraz Sophie Long, Director of Brand
  • Kreatywne kierownictwo w VCCP: Darren Bailes (CCO) oraz dyrektorzy kreatywni Chris Willis i Paul Kocur
  • Media: planowanie i zakup – Publicis Imagine

PS „Chłopiec i ośmiornica”: Taika Waititi wyreżyserował pełen emocji i ciepła świąteczny film Disneya