Idea tygodnia spotkań to połączenie w ciągu kilku dni szkoleń, warsztatów i konferencji, dotyczących poszczególnych sektorów rynku meetings industry, oraz wydarzeń, które służyć mają networkingowi i nawiązywaniu relacji BtoB.
Skala i barometr branży
Celem Meetings Week Poland jest m.in. zaprezentowanie skali branży spotkań w Polsce, jej znaczenia dla gospodarki oraz skupienie w jednym czasie osób z całego środowiska. W przedsięwzięciu biorą udział profesjonaliści odpowiadający za realizację różnego rodzaju wydarzeń, konferencji i kongresów z korporacji, stowarzyszeń, instytucji publicznych, przedstawiciele agencji eventowych, incentive travel, marketingowych, oferenci z firm świadczących usługi w branży eventowej, hoteli i centrów konferencyjnych oraz dziennikarze, samorządowcy i politycy. – Wydarzenie staje się dla mnie symbolem wzrastającej dojrzałości naszej branży. Pomaga dywersyfikować ofertę poszczególnych stowarzyszeń i pokazuje, że każde z nich może znaleźć swoje miejsce i wiernych fanów. Meetings Week Poland jest stymulatorem merytorycznego rozwoju branży – poszczególni organizatorzy prześcigają się w ofercie najbardziej atrakcyjnej tematyki szkoleń, ambitnie walcząc o największą frekwencję. Ubiegłoroczne wydarzenie zgromadziło ponad tysiąc uczestników. Chyba nie ma już osoby w branży, która nie wie, czym jest Meetings Week – mówi Wojciech Liszka, prezes MPI Poland, inicjator idei branżowego tygodnia spotkań.
Zobacz również
Organizatorami tegorocznej edycji są MPI Poland Club, Stowarzyszenie Branży Eventowej, Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, Poland Convention Bureau POT, Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji w Warszawie, The Warsaw Voice oraz MeetingPlanner.pl. Partnerem strategicznym wydarzenia jest Ministerstwo Sportu i Turystyki. – Wspólna inicjatywa stowarzyszeń branżowych pokazuje, jak wielką stanowimy siłę, patronat Ministerstwa Turystki nadaje przedsięwzięciu wysoką rangę. Korzystając z doświadczeń wcześniejszych edycji, wprowadziliśmy kilka zmian organizacyjnych np. powstały komitety, z których każdy, prowadzony przez lidera, odpowiada za inny aspekt organizacji wydarzenia – mówi Krzysztof Michniewicz, prezes Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel, organizacji, która koordynuje tegoroczny Meetings Week Poland.
Różnorodność narzędzi
Meetings Week Poland 2015 pokazuje różnorodność narzędzi, jakie branża spotkań dostarcza klientom. Porusza aspekty współpracy międzynarodowej. Szczegółowo omawia specyfikę działań w poszczególnych sektorach rynku. W programie znajdą się zarówno analizy wybranych zjawisk, warsztaty i prelekcje o charakterze poradnikowym, jak i dyskusje i panele branżowe poświęcone głównym problemom i wyzwaniom rynku.
Podczas spotkań zostaną omówione zagadnienia związane z promocją Polski jako destynacji biznesowej, sposoby pozyskiwania międzynarodowych wydarzeń oraz wiążąca się bezpośrednio z tymi działaniami propozycja wprowadzenia opłaty turystycznej (Poland Meetings Destination). Uczestnicy szukać będą odpowiedzi na pytanie „czy branża eventowa jest bezpieczna”, omawiając aspekty bezpieczeństwa podczas realizacji różnego rodzaju eventów, przepisy prawa, przygotowanie organizatorów i podwykonawców z punktu widzenia dbania o bezpieczeństwo uczestników (konferencja Stowarzyszenie Branży Eventowej). Panel poświęcony motywacji skupi się na kategorii inspiracji i międzynarodowych trendów – pierwszą część stanowić będzie spotkanie z ciekawymi osobowościami, i biznesu – prezentacja multikanałowego systemu wsparcia sprzedaży (konferencja Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel). W programie MWP znajdzie się zagadnienie pozyskiwania konferencji i wydarzeń przez obiekty oraz budowania ich konkurencyjności na tym polu (spotkanie Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce).
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Częścią Meetings Week Poland 2015 jest także jubileuszowa dziesiąta studencka konferencja Future Leaders Forum (projektu firmowanego przez międzynarodowe organizacje i instytucje branżowe) oraz gala finałowa konkursu branży eventowej MP Power Awards.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Program
W ramach Meetings Week Poland 2015 odbędą się:
- Poland – Meetings Destination: Rozwój przemysłu spotkań i turystyki przyjazdowej. Druga edycja. (16 marca, organizator: The Warsaw Voice)
- Zarządzanie bezpieczeństwem podczas wydarzeń (17 marca, organizator: Stowarzyszenie Branży Eventowej)
- Akademia SOIT: Siła Motywacji (18 marca, organizator Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel)
- Spotkanie convention bureaux (19 marca, organizator: Polska Organizacja Turystyczna, Poland Convention Bureau)
- Skuteczne strategie pozyskiwania konferencji i eventów dla twojego obiektu (19 marca, organizator: Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce)
- MPI Poland Spring Meeting & General Assembly 2015 (20 marca, organizator MPI Poland Club)
- X Studencka Konferencja Naukowa IMEX-MPI-MCI Future Leaders Forum Warsaw (20 marca, organizator Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji w Warszawie)
- MP Power Night – gala finałowa konkursu MP Power Awards (20 marca, organizator MeetingPlanner.pl).
Konferencje w ramach Meetings Week Poland odbędą się w Centrum Biznesowym Stadionu Narodowego w Warszawie w dniach 16-20 marca.
Więcej informacji na stronie.