Cel Imagination Day od pierwszej edycji pozostaje ten sam – inspirować i pobudzać kreatywność każdego z uczestników, którą można wykorzystać w codziennej pracy, niezależnie od tego, czy jest to dział marketingu, kreacji, produkcji, strategii czy praca twórcza. Wydarzenie zbierze globalne ikony i uznanych twórców. Każdy z nich wnosi unikalną perspektywę, która wyzwala nowe pomysły i zmienia sposób myślenia. Kto pojawi się na scenie oraz czym podzieli się z uczestnikami konferencji?
Międzynarodowi trendsettrzy i wizjonerzy komunikacji
- Rasmus Wangellin, Global Head of Brand Design w Spotify, w wystąpieniu „The Evolution of the Spotify Brand” opowie o tym, jak kształtuje się tożsamość jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie w czasach ultradynamicznej kultury cyfrowej. Wangellin pokaże, jak Spotify konsekwentnie rozwija swój język wizualny, dźwiękowy i narracyjny, jednocześnie pozostając blisko lokalnych społeczności, trendów kulturowych i sposobów słuchania.
- Philip Thomas, Chairman LIONS, w swoim wystąpieniu „Creativity Sells” pokaże, dlaczego kreatywność nie jest już wartością dodaną, lecz realnym czynnikiem wzrostu biznesowego. Odwołując się do przykładów nagradzanych kampanii z Cannes Lions, Thomas podkreśli rolę emocji, odwagi twórczej oraz współtworzenia z odbiorcami w budowaniu przewagi rynkowej.
- Aditya Kishore, Insight Director w WARC, przedstawi „The Marketer’s Toolkit 2026” – coroczną analizę najważniejszych globalnych trendów w marketingu. W tej edycji Kishore wskaże pięć kierunków, które w najbliższych latach zmienią sposób myślenia o markach i komunikacji: od nowej roli AI i danych, przez ewolucję doświadczeń konsumenckich, po zmianę definicji efektywności.
- Sarah Pernick, Executive Producer w PayPal, w prezentacji „I don’t know but I’ll find out: Why AI Will Never Replace Producers” przyjrzy się relacji między sztuczną inteligencją a rolą producenta. Pernick podkreśli, że choć AI potrafi generować obrazy i pomysły, brakuje jej tego, co jest sednem produkcji: intuicji, empatii i zdolności czytania sytuacji między ludźmi. Jednocześnie pokaże, jak wykorzystać AI jako narzędzie wspierające proces twórczy – bez utraty ludzkiego pierwiastka.
- Viton Araújo, Creative Partner w Area 23, w swojej prezentacji „Branded Poetry. The poetry behind powerful advertising” pokaże, jak poezja i reklama łączą się w poszukiwaniu prawdy, która potrafi poruszyć odbiorcę głębiej niż tradycyjny komunikat. Odwołując się do swoich doświadczeń jako twórcy nagradzanego w Cannes Lions i jednocześnie poety, Araújo podkreśli wagę kondensacji przekazu, emocjonalnej precyzji i jednego słowa, które potrafi zmienić wszystko.
Polscy twórcy, którzy inspirują świat
- Kacper Sawicki, Founding Partner Papaya Films, oraz Grzegorz Krychowiak, piłkarz i twórca, w wystąpieniu „Burn the Script, Keep the Balls”. opowiedzą historię powstawania dokumentu, który porzuca klasyczny scenariusz na rzecz doświadczenia i ryzyka. Z Everestem jako osią narracji twórcy zdecydowali się zaufać drodze zamiast planowi, pozwalając, by historia wydarzyła się naprawdę.
- Jakub Józef Orliński, światowej klasy kontratenor i Zuza Duchniewska, Chief Creative Officer w DDB Warszawa podczas Creative Talk (Powered by Shootme) wspólnie zaproszą publiczność do rozmowy o współczesnej kreacji, zestawiając perspektywy muzyki, sztuk wizualnych i nowoczesnych form ekspresji.
- Z kolei Monika Wasilewska, CEE Social Marketing Manager oraz Maciek Janiszewski, CEE Marketing Manager – Netflix w wystąpieniu „Powered by Shootme. The Art of Collaboration: Putting Fans at the Center of Brand Communication” pokażą, dlaczego współtworzenie z fanami i artystami staje się dziś jednym z najskuteczniejszych sposobów budowania kultury marki. Odwołując się do przykładów projektów, które łączą perspektywy twórców i społeczności, udowodnią, że kolaboracje coraz częściej wykraczają poza ramy kampanii, a stają się przestrzenią autentycznego dialogu i emocji.
Dodatkowo wystąpią:
- Jouke Vuurmans, Global Chief Creative Officer w MediaMonks, w wystąpieniu „White Canvas or Black Mirror” opowie o sztucznej inteligencji jako o punkcie zwrotnym dla całej branży kreatywnej. W oparciu o przykłady prac powstałych we współpracy z narzędziami AI, Vuurmans pokaże, że technologia nie musi być zagrożeniem, lecz może stać się przestrzenią do redefinicji twórczości. Podkreśli wagę odwagi, eksperymentu i otwartości na nowe metody pracy.
- Justyna Sztengreber, Founder agencji Serca, w wystąpieniu „Memes, moments & marketing: how brands really win today” pokaże, dlaczego najbardziej znaczące marki to te, które współtworzą codzienną kulturę, a nie tylko emitują głośne kampanie. Opowie o tym, jak odważne pomysły zamieniają się w momenty żyjące poza mediaplanem – w rozmowach, memach i zjawiskach, które odbiorcy przejmują na własnych zasadach.
- Emil Wiśniewski, Client Growth Partner w Lifetube wraz z Marcinem Gąską, Creative Content Advisor w Lifetube, w prezentacji „Binge-Watching Friendship. Long videos, deeper bonds: why hours beat seconds in building brand relationships” pokaże, dlaczego to długie formaty wideo stają się dziś najskuteczniejszym narzędziem budowania relacji między markami a odbiorcami. Wyjaśni, jak wielogodzinne oglądanie twórców przekłada się na zaufanie, emocjonalną więź i realny wpływ na decyzje zakupowe – znacznie większy niż krótkie, viralowe treści.
Poza nimi, na konferencji wystąpią również m.in.:
- Natalia Talkowska, CEO & Founder, NATALKA w wystąpieniu: „Neuroscience of Storytelling: Master the art of influence and persuasion”,
- Madis Ots, Creative Director and Partner, Salama z tematem „Changing lives pro bono”,
- Jean Zamprogno, Executive Creative Director, AKQA,
- Jay Richards, CEO, Imagen Insights,
- Jarbas Agnelli, Film Director, Creative Director, Founder, Birds on the Wires,
- Tommaso Mangiarotti, Client Manager, Dentsu Creative.
Benchmarkiem organizatorów konferencji, Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, jest Cannes Lions International Festival of Creativity. Łączy je nie tylko wspólna misja, ale i formalna współpraca: SAR jest oficjalnym przedstawicielem Cannes Lions w Polsce.
Nowa scena: dwudniowy przegląd światowych kampanii
Program tegorocznej konferencji wzbogacono o nową, równoległą scenę, która przez dwa dni prezentować będzie najlepsze kampanie i działania marketingowe z całego świata. To wyjątkowa dawka inspiracji dla specjalistów marketingu, którzy w jednym miejscu zyskają dostęp do najnowszych światowych trendów w obszarze, w którym na co dzień pracują.
Przestrzeń dla młodych profesjonalistów
Tegoroczna edycja wprowadza Young Pass – specjalny bilet z 50% zniżką dla osób urodzonych po 28 listopada 1995 roku. To propozycja dla młodych przedstawicieli branży kreatywnej, którzy chcą zdobyć wiedzę i nawiązać pierwsze kontakty zawodowe w międzynarodowym środowisku.
Organizatorem konferencji jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR – oficjalny przedstawiciel Cannes Lions w Polsce.
Więcej informacji o wydarzeniu znajduje się na stronie.
NowyMarketing jest patronem medialnym wydarzenia.