26 listopada br. poznaliśmy tegorocznych laureatów konkursu Innovation 2025 – wydarzenia, którego celem jest promowanie odważnych i oryginalnych rozwiązań w biznesie, komunikacji i mediach. W konkursie doceniane są również projekty wprowadzające innowacje w biznesie, zgłaszane przez marki oraz startupy.
Projekty zgłoszone do konkursu oceniło jury pod przewodnictwem Kamili Cichockiej – CMO Central Europe – Microsoft. Łącznie, w jego skład weszło 40 liderek i liderów agencji kreatywnych i mediowych, firm technologicznych, mediów oraz świata marketingu. Pracami poszczególnych grup jurorskich kierowali: Adam Nitecki, General Manager E-commerce w L’Oréal (Innowacje w Biznesie), Tomasz Misiukiewicz, Co-founder i Creative Director w Przestrzeni (Innowacje w Komunikacji) oraz Małgorzata Niska, Head of Media Strategy w dentsu Polska (Innowacje w Mediach).
Zwycięzcy Innovation 2025
W tym roku skład jurorski wyróżnił nagrodami „Best off Innovation” dwa projekty:
- Zwycięzca w kategorii Charity of the Year, to „Flood-made Billboards”, stworzony przez Saatchi&Saatchi, Prodigious i MSL dla Stowarzyszenia „Psia Brać”. To kampania, która po katastrofalnej powodzi zamieniła zniszczone ściany schronisk w poruszające instalacje z wizerunkami psów, zwracając uwagę mediów i darczyńców oraz zbierając 210 tys. zł na ich odbudowę.
- Z kolei nagroda Innovation of the Year trafiła do SFM Soft za „SafeMe – aplikację mobilną ochrony osobistej”.
Tytuł Agencji Mediowej Roku trafił do OMD Group, a Agencją Komunikacyjną Roku została DDB Warszawa. Nagrodę Reklamodawcy Roku otrzymał McDonald’s.
Agencja Mediowa Roku:
- OMD Group
- EssenceMediacom Polska
- Spark Foundry
- Zenith Polska
- MullenLowe Media

Agencja Komunikacyjna Roku:
- DDB Warszawa
- Saatchi&Saatchi
- Przestrzeń
- VML
- MLS

Reklamodawca Roku:
- McDonald’s Polska
- DECATHLON POLSKA
- SFM Soft
- Igorilla/Mata
- TechNovator/Reckitt Benckiser/Answear

Nagrody specjalne Game Changer
W tegorocznej edycji wręczono także nagrody specjalne Game Changer, które podkreślają inicjatywy mające wyjątkowy wpływ na branżę.
- Człowiekiem Roku został profesor nauk fizycznych Andrzej Dragan – popularyzator nauki i artysta.
- Firmą Roku została wybrana Żabka.
- Wydarzeniem Roku została ogłoszona „Pospolite ruszenie AI” czyli masowy, oddolny zwrot społeczeństwa w stronę zdobywania kompetencji związanych ze sztuczną inteligencją. Obejmuje szybki rozwój otwartych programów szkoleniowych – takich jak AIDEAS czy Umiejętności Jutra – które przyciągają dziesiątki tysięcy osób i realnie podnoszą poziom wiedzy technologicznej w kraju.
Zdobywców wszystkich 37 nagród Innovation 2025 można poznać na stronie.
NowyMarketing był patronem medialnym wydarzenia.