Najciekawsze reklamy świąteczne 2025 [PRZEGLĄD]

Najciekawsze reklamy świąteczne 2025 [PRZEGLĄD]
Gwiazdka to dla wielu z nas okazja do otrzymywania i wręczania wymarzonych prezentów. Jednak zanim rozedrzemy kolorowy papier i otworzymy prezentowe pudełko, trzeba zaplanować zakupy. Przeczytaj nasz przegląd reklam świątecznych i dowiedz się, jak marki zachęcają do skorzystania z ich ofert.
O autorze
9 min czytania 2025-12-05

Ubiegłoroczny przegląd znajdziesz TUTAJ >>

Google Pixel: „It’s Pixel, actually”

Pamiętacie film „To właśnie miłość” z 2003 roku? W świątecznej kampanii reklamowej firma Google Pixel postanowiła odtworzyć kilka pochodzących z niego scen i w ten sposób dotrzeć do klientów w tym przedświątecznym czasie. Do współpracy zaproszono aktorów, którzy wystąpili w kultowym filmie: Thomasa Brodie-Sangstera, który zagrał wówczas zakochanego Sama, oraz Martine McCutcheon (Natalie). Jest uroczo, klimatycznie i z odrobiną nostalgii.

Disney+: „A Lifetime of Great Stories”

Jak zmieścić 100 lat tradycji w 60-sekundowej reklamie? Platforma streamingowa Disney+ udowadnia, że można i prezentuje historię, która rozgrywa się na przestrzeni lat. Od dzieciństwa i fascynacji przygodami Myszki Mickey, przez okres dorastania i zakładanie własnej rodziny, a to wszystko z najpiękniejszymi animacjami i serialami Disneya w tle. Łapie za serce, nie tylko fanów kina.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Telstra: „Together is for Christmas”

Ta kampania świąteczna to przykład na to, że aby mówić o Gwiazdce nie potrzeba sztucznego śniegu ani kolorowych choinek. Firma telekomunikacyjna Telstra we współpracy z agencją Bear Meets Eagle On Fire stworzyły animowaną historię o samotności, poszukiwaniu swojego miejsca i tym, że Boże Narodzenie to moment, w którym warto czuć się dobrze. To także nietypowa opowieść o przyjaźni, która może narodzić się ponad podziałami.

Disney: „Bet Christmas Ever”

Disney ponownie łączy siły z Taiką Waititim, reżyserem m.in. „Jojo Rabbit” i „Green Lantern”, i prezentuje krótkometrażowy film o niecodziennej przyjaźni. Po ubiegłorocznym sukcesie „Chłopca i ośmiornicy”, tym razem przyszedł czas na historię, której siłą napędową jest wiara w dziecięce marzenia. Czy porozumienie między małą dziewczynką i kolorowym stworem wprost z rysunków jest możliwe? Disney przekonuje, że tak – i to nie tylko na święta.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

IKEA: „Najlepszym prezentem jest bycie obecnym”

A co, gdyby najpiękniejszym prezentem, jaki możemy ofiarować na święta, była uwaga okazywana drugiemu człowiekowi? Z takiego założenia wyszła IKEA, tworząc tegoroczną reklamę bożonarodzeniową. Ta historia skupia się wokół rodziny, kultowego regału Billy i wspólnie spędzanego czasu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Shelter: „Earworm”

Tysiące brytyjskich rodzin spędza święta w niepewnych warunkach, z dala od prawdziwych domów. Uwagę na ten problem zwraca fundacja Shelter, wykorzystując do tego przebój Bonnie Tyler „Total Eclipse of the Heart”. Dobrze znana piosenka staje się wołaniem o pomoc bohaterów klipu i wielu podobnych im mieszkańców schronisk dla osób w kryzysie bezdomności. „Earworm” to przykład kampanii, która w tym najpiękniejszym czasie w roku chwyta za serce i skupia się na realnym problemie społecznym.

Walgreens: „Holiday Road”

Czy udane święta muszą być idealne? Nie! I właśnie o tym przekonuje najnowsza świąteczna kampania sklepów Walgreens. Bożonarodzeniowy chaos, splątane lampki, nagła choroba… to tylko początek rodzinnych perypetii. Na wszystkie pomogą zakupy w Walgreens! Klip jest wyraźnym nawiązaniem do teledysku piosenki „Holiday Road” z filmu „W krzywym zwierciadle: Wakacje” (1983).

Dunkin’ Donuts: „The Little Holiday Munchkin”

Czasami najmniejszy okruszek jest tym najlepszym i właśnie o tym przekonuje świąteczna reklama Dunkin’ Donuts. Jest kolorowo, z humorem i przede wszystkim słodko, jak na sieciówkę specjalizującą się w pączkach przystało. Ten minutowy klip to krótka ale pełna ciepła historia, w sam raz na Gwiazdkę.

PETA: „Happy Christmas”

Nie każda reklama świąteczna musi być pełna radości płynącej z rodzinnej atmosfery. Właśnie to w bożonarodzeniowym klipie udowadnia PETA, zwracając uwagę na okrucieństwo ludzi wobec zwierząt. Na pozór zwyczajna rozmowa przy świątecznym stole okazuje się niecodzienną manifestacją prozwierzęcej organizacji na temat nadmiernego spożycia mięsa przez współczesne społeczeństwo, zwłaszcza w okresie świąt. Zapada w pamięć i skłania do refleksji.

Heinz: „True Love Waits”

Czy „Jak kocha, to poczeka”? Heinz udowadnia, że tak. Krótka, humorystyczna reklama ukazuje rodzinę czekającą przy stole na ostatniego gościa. Kiedy wreszcie słychać upragniony dzwonek do drzwi, radości nie ma końca. Czy jednak naprawdę chodzi o bliskich? A może o… keczup?

Chelsea FC: „The Magic of Blue”

Jeden z najlepszych angielskich klubów piłkarskich stawia czoła samotności wśród Anglików i zachęca do tego, aby w święta być razem. W klipie wystąpili zarówno profesjonalni piłkarze i piłkarki Chelsea, jak i młodzi adepci futbolu i starsi fani tego sportu. Cel jest wspólny: pokazać, że razem znaczy lepiej.

LEGO: „If It’s Play You’re Looking For?”

W świątecznej kampanii LEGO pada pytanie: „Hello, is it play you’re looking for?” Innymi słowy – czy szukasz zabawy? Jeśli tak, to słynne klocki dostarczą ci jej całe mnóstwo, a przy okazji pomogą stworzyć okazję do spędzenia czasu z najbliższymi. Z takim przebojem w tle i produktem o międzynarodowej sławie ta reklama po prostu musiała się udać.

Cartier: „A Magical Night in 13 Paix”

Co się dzieje w ekskluzywnym salonie z biżuterią, kiedy nikt nie patrzy? Na to pytanie odpowiedź przynosi świąteczny klip Cartiera. Baśniowa historia o tym, jak

Verizon: „Don’t Be a Stranger”

Co robi mama, która nie może doprosić się syna, aby odpisywał na jej wiadomości lub odbierał połączenia? Może na przykład głośno komentować ulubione seriale swojego nastoletniego dziecka. Krótko, z przymrużeniem oka, a przy okazji z wyraźnym nawiązaniem do najnowszego sezonu kultowego „Stranger Things” – tak swoją świąteczną ofertę reklamuje sieć Verizon.

Tesco: „That’s What Makes It Christmas”

Różne rodziny, różne historie, ale wszystkie łączy jedno: wyjątkowość świąt. Taką strategię zastosowała sieć sklepów Tesco w Wielkiej Brytanii. Seria krótkich klipów emitowanych od połowy listopada w brytyjskiej telewizji ma przypomnieć mieszkańcom Wysp, że tutaj każdy może czuć się jak w domu. Bez względu na historię, kolor skóry czy akcent.

Telia: „Don’t Miss Out On Christmas”

A co, gdyby nagle przestał ci działać telefon? I po prostu musiałbyś spędzić nadchodzące święta z bliskimi? Telia przekonuje, że to fajniejsze niż sądzimy i opowiada bożonarodzeniową historię z perspektywy kilkuletniego chłopca. Przekaz jest prosty, ale ważny: „Nie przegap świąt”. Bo z technologią na wyciągnięcie ręki to może stać się szybciej niż nam się wydaje.

Waitrose: „The Perfect Gift”

Keira Knightley i Joe Wilkinson pojawili się w tegorocznej reklamie sieci supermarketów Waitrose. I od razu nawiązali do kultowego filmu „Love Actually” z 2003 roku. Długi klip video, a właściwie krótkometrażowa komedia romantyczna o zwyczajnym mężczyźnie, który zakochuje się w celebrytce, brzmi jak nowa wersja „Notting Hill”, a jednak (znowu) działa. Jest uroczo, z humorem i bardzo świątecznie.

Asda: „A Very Merry Grinchmas”

Supermarkety Asda udowadniają, że w te święta możesz zaimponować nawet Grinchowi. Ten doskonale znany ze świątecznego przeboju wszechczasów, zielony stwór, jak niczego na świecie nienawidził Gwiazdki. W bożonarodzeniowej reklamie Asda pokazuje, że dzięki niskim cenom, nawet Grinch może zmienić swoje podejście do najpiękniejszego okresu w roku.

Heathrow: „Must be Love”

Wśród najpiękniejszych gwiazdkowych reklam znalazła się w tym roku również ta, zrealizowana przez londyńskie lotnisko Heathrow. Doris i Edward Baira, znani na Wyspach Brytyjskich również jako Misie, po raz kolejny wyruszają w wyjątkową podróż. Pierwszy raz urocza para zagościła w kampanii portu lotniczego w 2016 roku, a dziś wspólnie przekonuje, że „Najlepsze podróże zaczynają się tutaj [na Heathrow]”.

M&S Food: „Traffic Jamming”

Czy ktoś z nas nigdy nie stał w niekończącym się korku ulicznym, próbując wrócić do domu na święta? Bohaterka gwiazdkowej reklamy Marks & Spencer Food dobrze wie, że taka sytuacja to powód niemałego stresu. Jednak dzięki wróżce i ciężarówce pełnej jedzenia od M&S Food okazuje się, że najpiękniejsze święta to te, które spędzamy wspólnie. A miejsce tak naprawdę nie ma większego znaczenia.

Etsy: „Little Drummer Boy”

Z prawdziwą pasją nie wygrasz, ale możesz pomóc w jej rozwijaniu. Taki przekaz niesie ze sobą bożonarodzeniowa reklama międzynarodowej platformy do sprzedaży rękodzieła Etsy. Historia kilkuletniego chłopca, który marzy o tym, aby stać się częścią szkolnej orkiestry i zagrać na perkusji, to pełen inspiracji klip. Może dzięki niemu i ty wpadniesz na pomysł takiego prezentu dla bliskich, który pomoże im spełnić marzenie?

Aldi: „Love Is All Around”

Ta reklama sklepów Aldi łączy w sobie uroczą animację, historię będącą zwieńczeniem wielorozdziałowej opowieści i utwór, który wpada w ucho. W niecodzienny sposób marka prezentuje oferowane przez siebie na święta produkty, jednocześnie zapraszając widzów na (przez niejednego długo wyczekiwany) ślub Kevina Marchewki. Choć na pierwszy rzut oka może nieco dziecinna, reklama sklepów Aldi świetnie wpisuje się w klimat Bożego Narodzenia, podczas którego wszystko jest przecież możliwe.

Barbour: „Wallace & Gromit”

Oto kolejna reklama odzieżowej marki Barbour, w której pierwsze skrzypce grają Wallace i Gromit. Znani z małego i dużego ekranu przyjaciele w tym sezonie muszą zmierzyć się z buntem maszyn, a wszystko przez nowy pomysł Wallace’a. Jak skończy się ta historia? Jedno jest pewne: udanymi prezentami, a wszystko dzięki Barbour.

Apple: „A Critter Carol”

Podczas, gdy wiele firm decyduje się dziś na realizację kampanii reklamowych z wykorzystaniem AI, Apple postanowiło sprzeciwić się temu trendowi i powrócić do ręcznego tworzenia elementów klipu reklamowego. Tak powstała „A Critter Carol”, czyli opowieść o tym, co się stanie, kiedy natura spotka technologię.

L’Occitane’s: „The Light Catcher”

Kultowa marka luksusowych kosmetyków L’Occitane’s prezentuje świąteczną kampanię inspirowaną światłem. W klipie wideo, do którego powstania przyczynił się m.in. polski fotograf, Marcin Kempski, charakterystyczne, żółte pudełka bożonarodzeniowej kolekcji marki stają się pretekstem do zaprezentowania różnych rodzajów światła: od promieni słonecznych, przez blask księżyca, aż po migotanie światła w lustrze. Ta niecodzienna świąteczna reklama sprawia, że trudno oderwać od niej wzrok!

Galp: „The energy of Christmas never goes out”

Dobrze znana, dziecięca piosenka „Twinkle Twinkle Little Star” i motyw ubierania choinki w rodzinnym gronie. Czy do udanej reklamy świątecznej, która chwyta za serce, potrzeba czegoś więcej? Portugalska firma energetyczna Galp udowadnia, że nie i sprawia, że aby pokazać siłę tradycji, potrzeba zaledwie 100 sekund. Niby nic odkrywczego, a jednak przypomina nieco wyczekiwane przez wielu reklamy Allegro, prawda?

Walkers: „A wee bit of Scotland that’s come a long way”

Nie ma Szkocji bez dwóch elementów: słodkich, kruchych shortbreadów (maślanych ciasteczek) i Andy’ego Murray’a. Przynajmniej z takiego założenia wyszli twórcy kampanii „A wee bit of Scotland that’s come a long way”, promującej słynne słodycze w gwiazdkowej wersji. Jednak te działania obejmują nie tylko krótki klip wideo, ale także uruchomienie całkiem nowej platformy internetowej o tej samej nazwie. Obowiązkowe składniki Bożego Narodzenia w Szkocji? Słodkości Walker’s, Andy Murray i… sweter w świąteczny wzór.

IGA: „The Holiday Legend”

Tradycje przetrwają tylko wtedy, gdy się nimi podzielimy. Taki morał płynie z reklamy sieci sklepów IGA, która w tym roku postawiła na bajkową stylistykę. Poznaj historię Carole, która od lat gotowała dla swoich najbliższych. Niech tegoroczne święta będą równie nastrojowe jak klip wyreżyserowany przez Sida Lee.

Publix: „Merry Birthday”

Jeśli przyszedłeś na świat 25 grudnia to wiesz, że obchody twojego dnia nigdy nie będą zwyczajne. Dla wielu urodziny w tym dniu to tak naprawdę konieczność konkurowania ze Świętym Mikołajem, choinką i kolędami, a i prezentów każdego roku jest jakby mniej niż by mogło. W gwiazdkowej reklamie „Merry Birthday” wszystkich świątecznych solenizantów zauważa Publix, pokazując jak wyglądałyby urodziny 25 grudnia gdyby nie bożonarodzeniowa atmosfera.

Allegro: „Tu i teraz”

W wyczekiwanej przez wielu reklamie, Allegro w tym roku opowiada o tym, jak ważne jest bycie tu i teraz. Osadzona w świecie dziecięcej wyobraźni historia została zbudowana na relacji ojca i córki. Tęskota za nieobecnym rodzicem skłania dziewczynkę do ucieczki w wymyślony świat. Dopiero świąteczna niespodzianka przygotowana przez tatę z pomocą Allegro sprawia, że w sercu małej bohaterki gości prawdziwa radość.

ALDI: papier prezentowy o smaku świąt

Sieć sklepów ALDI na Wyspach Brytyjskich zaprasza do wspólnego smakowania świąt. I to dosłownie, bo w specjalnym konkursie do wygrania jest limitowany papier prezentowy o smaku słynnych „pigs in blankets”. Niewielkie kiełbaski dodatkowo zawinięte w plastry bekonu to prawdziwy przysmak m.in. w Irlandii i Wielkiej Brytanii, który co roku ląduje na bożonarodzeniowych stołach. Kolekcjonerskie rolki unikatowego papieru do pakowania prezentów można wygrać, biorąc udział w konkursie. Rozwiązanie jeszcze przed Gwiazdką, aby na pewno zdążyć spakować podarki!

McDonald’s Holandia: „The Most Terrible Time of the Year”

Sieć McDonald’s w Holandii postawiła w tym roku na sztuczną inteligencję. Twórcy świątecznej reklamy, agencja Sweetshop, zaznaczają jednak, że to coś znacznie więcej niż tylko „eksperyment AI”. W klipie nie brakuje humoru, bo cała historia to po prostu zbiór gagów, których bohaterem w święta staje się niejeden z nas. Zbyt duża choinka, która nie mieści się w salonie? Problemy z montażem lampek na elewacji domu? Kłótnie o prezenty? Każdy z tych problemów rozwiąże wizyta w McDonald’s!

Orange: „Whatever Your Christmas, Orange Is Here”

W tym roku sieć komórkowa Orange we Francji postawiła na świąteczną reklamę, która celebruje bycie razem. Problemy z zepsutym telefonem? Kłopoty z samochodem? Ryzyko cyberataków? Nieważne, co spotka cię w tegoroczne Boże Narodzenie, bo dzięki usługom Orange zawsze pozostaniesz w kontakcie z najbliższymi.

Save The Children: „The One Delivery that Matters”

Organizacja wspierająca najmłodszych, Save The Children wraz z Ace The Hearts, w międzynarodowej kampanii koncentrują się na tym, co najważniejsze: gwarantowaniu dzieciom dostępu do żywności, leków i bezpieczeństwa. W okresie, gdy dla wielu z nas najważniejsze dostawy to te od kurierów, wielu z nas zapomina, że na Wyspach Brytyjskich już 1 na 3 dzieci żyje w ubóstwie. Nostalgiczna akcja ma o tym przypominać i skłaniać do refleksji, którą święta powinny być wypełnione.

Dr Oetker i przygody ludzika z piernika

„Tylko nie moje lukrowane guziczki!” – jeśli pamiętacie ten tekst, to świąteczna reklama Dr. Oetkera na pewno wam się spodoba. Pomysł jest prosty i trafiony jednocześnie: firma postawiła na animację poklatkową, która opowiada historię piernikowego ludzika. Temat niby znany od lat, a jednak dzięki intensywnym kolorom i prostocie przekazu wciąż wywołuje uśmiech na twarzy.

Deposit Return Scheme: „Return”

Irlandzka organizacja Deposit Return Scheme w bożonarodzeniowym spocie celebruje nie tylko gwiazdkowe tradycje, ale także proekologiczne zachowania. Opowieść o chłopcu, który wykorzystuje wolną chwilę między świątecznymi wydarzeniami, aby zebrać w domu opakowania nadające się do recyklingu, to ciekawa metafora i nowy wymiar czynienia dobra w tym magicznym czasie.

Toyota: „The Holiday Job”

Wymyślanie, kupowanie i chowanie bożonarodzeniowych prezentów dla bliskich to nie lada sztuka! Wie o tym dobrze marketingowy zespół Toyoty, który w tym roku oparł świąteczną reklamę właśnie na tym motywie. Rozmaite modele aut japońskiej marki zostały sprytnie wplecione w gwiazdkową historię, dzięki czemu spot świetnie wpisuje się w przedświąteczny czas i towarzyszące mu emocje.

O Boticário: „Words leave marks – let them be of love”

Brazylijska firma kosmetyczna w świątecznej reklamie postawiła na mówienie o empatii i wpływie wypowiadanych przez nas słów na relacje z najbliższymi. Tak powstał pięciominutowy spot, który przypomina, że to, co mówimy, zostawia ślady w odbiorcach. Jeśli kluczem do marketingowego sukcesu jest odpowiedni dobór tematu do chwili, to marka O Boticário trafiła w dziesiątkę.

Airalo: „Wish We’d Packed the Internet”

Boże narodzenie dla wielu z nas oznacza podróże. Jedni odwiedzają bliskich kilka ulic dalej, ale inni muszą w tym celu przemierzyć setki kilometrów, a niekiedy nawet zmienić kontynent. Spot „Wish We’d Packed the Internet” w humorystyczny sposób pokazuje, jak wyglądają podróże bez dostępu do mobilnego internetu. Z humorem, bo śmiech to najlepsze remedium na okołogwiazdkowy chaos.

JakDojade: „Jak dobrze, że jesteś”

Świąteczny spot JakDojade jest rozwinięciem jesiennej kampanii marki. Tym razem serce opowieści stanowi spotkanie przyjaciół, którzy wspólnie celebrują nadchodzące święta. Dopiero pojawienie się ostatniego z nich dopełnia ten magiczny czas i sprawia, że można naprawdę cieszyć się bliskością tych, którzy są dla nas najważniejsi.

PS Najciekawsze reklamy świąteczne 2024 [PRZEGLĄD]