HR kręci – czyli employer branding przy wykorzystaniu nowych mediów

HR kręci – czyli employer branding przy wykorzystaniu nowych mediów
Internet nie tylko dał firmom szerokie pole do popisu w możliwościach pozyskiwania potencjalnego klienta, umożliwił również zaprezentowanie się z jak najciekawszej strony w celu przyciągnięcia nowego pracownika.
O autorze
1 min czytania 2015-02-04

Sposobów na przedstawienie firmy jest bardzo dużo. Wyselekcjonowałem kilka kategorii, które moim zdaniem w tej sferze dominują. Od tych poważnych, po te z przymrużeniem oka.

Cześć, jesteśmy korpo!

Starbucks można powiedzieć – postawił kawę na ławę. Są korpo i wcale się tego nie wstydzą. Ba! to ich ważny atut.

My głównie się bawimy i przy okazji zmieniamy świat

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Już w pierwszych sekundach filmu dowiadujemy się, że wcale nie potrzebna nam jest specjalistyczna wiedza, by pracować przy tworzeniu najbardziej rozwiniętej sieci społecznościowej na świecie. Zachęcające? Oczywiście!

My głównie zmieniamy świat

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Adidas postawił na coś ponadjednostkowego. Dołączając do firmy dołączasz do teamu ludzi. Ludzi, którzy mają misję zmieniania świata.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

U nas nie jest fajnie

Gdy ogląda się ten spot oczy wychodzą z orbit, ale bardzo szybko również łapiemy konwencję dowcipu i na naszej twarzy pojawia się uśmiech.

A może lipdub?

Gdy pojawił się ten filmik lipdub był u progu sławy. Dodatkowo, GANGNAM STYLE zaczął niszczyć system przekraczając wszelkie zdroworozsądkowe granice popularności. Dzięki temu NASA ściągnęło z siebie hełm i naszym oczom ukazała się ludzka twarz.

Reklamowo

Intel posłuchał społeczeństwa i odważył się pokazać prawdę. Tak – tej firmie obojętne jest czy jej pracownicy należą do atrakcyjnej części społeczeństwa (z reguły nie), bo niezależnie od tego można tam zrobić niewyobrażalną karierę.

Podsumowując, lepiej przy tworzeniu spotu, który ma pomóc w HR zaprezentować się od tej prawdziwej strony. Jeśli jest się korporacją, to nie trzeba tego na siłę ukrywać udając, że praca to niekończąca się zabawa, a każde działanie firmy zmienia świata na lepsze. Można się z siebie pośmiać, pokazując tym samym ludzką twarz. Można również zabłysnąć fajnym pomysłem. Grunt to zachęcić potencjalnych pracowników, a także nie urazić tych obecnych. Ponieważ film to jedno, a faktyczne usposobienie pracodawcy do drugie. Rzeczywistość szybko zweryfikuje wizerunek, jaki znamy z filmu (zwłaszcza w dobie internetu), a wtedy biada temu, kto pokusił się nas oszukać.

 

 

Łukasz Dolata jest współzałożycielem oraz producentem w firmie Oversee Production, specjalizującej się w produkcji filmów i animacji.