3 Edycja Smart Raport już jest

Jakie marki i modele smartfonów są najczęściej komentowane w Internecie? Jakie zalety, a jakie wady telefonów najczęściej wymieniają internauci? Za nami premiera trzeciej edycji Smart Raportu.
O autorze
1 min czytania 2015-03-02

Smart Raport jest badaniem opinii internautów na temat wybranych marek i modeli smartfonów. Raport swtorzony przez Moon Media, we współpracy z Brand24 oraz IQS, obejmuje ostatni kwartał 2014 roku. Analizuje on najpopularniejsze modele telefonów, wybrane na podstawie polskojęzycznych wpisów w Internecie z ponad 245 925 wątków. Jako podstawę badania wyselekcjonowano 1997 opinii. Wpisy brane pod uwagę pochodziły m.in. z Facebooka, blogów i mikroblogów, for internetowych oraz serwisów informacyjnych.

Pierwszy raz w raporcie wprowadzono podział telefonów na dwie kategorie:

  • Ekstraklasa – topowe modele
  • Pierwsza liga – pozostałe popularne modele

Wyborem modeli do poszczególnej kategorii zajęli się eksperci z Android Magazine, AntyApps, AntyWeb, BezLagów, Brand24, DobreProgramy, Recenzator oraz Tabletowo.

Z raportu wynika, że opinie na temat smartfonów najczęściej pojawiają się na forach interentowych, facebooku oraz mikroblogach. Z kolei najchętniej komentowanymi markami i modelami, co więcej, najczęściej pozytywnie, są HTC One M8, LG Nexus 5 oraz Sony Xperia Z3. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Smart Raport można pobrać na tej stronie.

Nowy Marketing jest patronem medialnym raportu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się