W 2014 r. funkcjonowały 424 internetowe e-sklepy posiadające w swojej ofercie asortyment spożywczy, a według prognoz tylko do końca roku ich liczba ma wzrosnąć do 451 (w tym kilka dużych sieci handlowych typu Alma, Piotr i Paweł, Tesco). Dlatego producenci nie powinni się skupiać tylko na SEO wyników popularnych wyszukiwarek internetowych, ale również monitorować dostępność ich produktów w wyszukiwarkach internetowych delikatesów.
inShop SEO w internetowych sklepach spożywczych pozwala na analizę wyników wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe. Dzięki temu można w prosty sposób monitorować, jakie produkty pojawiają się w tych wynikach, na których pozycjach się znajdują i jak te pozycje ulegają zmianie z biegiem czasu. Dodatkowo istnieje możliwość sprawdzenia ile produktów danej marki znajduje się w wyszukanym asortymencie (tzw. pokrycie wyników wyszukiwania).
Zobacz również
Wszystkie informacje, celem chociażby analiz sprzedażowych, można zebrać w jednym miejscu (raporcie). Wówczas w prosty i szybki sposób można wyciągnąć wnioski, gdzie należy podjąć odpowiednie działania i wypozycjonować produkty.
To kolejna nowość, którą prezentuje Kwit Analytics. Kilka tygodni temu firma poszerzyła swoją działalność w obszarze e-FMCG i wyszła poza analitykę. Od teraz specjalizuje się także w nowoczesnych kampaniach e-marketingowych oraz rozwiązaniach dla e-biznesu typu Brand Widget (komponent “Kup Teraz”), z którego korzysta obecnie m.in. Danone.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing