Miejsca nie były przypadkowe – wcześniej z czołowym portalem regionalnym przeprowadzono sondę, w której łodzianie wskazali, w jakich miejscach publicznych najczęściej zdarza im się drzemać.
W tym roku IKEA Łódź poszła o krok dalej – zachęcała łodzian do spania w pracy. Wszystko z okazji przypadającego na 12 marca „Dnia drzemki w pracy”.
Zobacz również
Insight – „Sen w ciągu dnia poprawia naszą kreatywność”
Polska znajduje się w czołówce najbardziej zapracowanych narodów. Przez zapracowanie śpimy coraz krócej, a to odbija się na naszym zdrowiu i na naszej pracy.
Jak donoszą amerykańscy naukowcy, krótka drzemka w środku dnia może zdziałać cuda. Pozwala bowiem zregenerować siły, poprawia pamięć i koncentrację oraz sprawia, że odzyskujemy kreatywność. Może być o wiele bardziej efektywna niż filiżanka mocnej kawy. Ma to znaczenie zwłaszcza, jeśli przez 8 godzin siedzimy przy komputerze i wykonujemy zawód wymagający od nas miliona pomysłów na minutę. Sen wpływa pozytywnie nie tylko na nasze samopoczucie, ale także i zdrowie – zmniejsza ryzyko zawału serca i reguluje ciśnienie. Optymalna długość drzemki wynosi od 20 do 45 minut.
Pracodawcy coraz większą wagę przykładają do zarządzania efektywnością pracy. Tworzą pokoje relaksu dla pracowników, oferują karty uprawniające do zajęć sportowych, organizują wyjazdy integracyjne – najczęściej na świeżym powietrzu. Wszystko to ma na celu poprawę koncentracji pracowników w ciągu dnia.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
IKEA Łódź zachęca łodzian do drzemki w pracy
IKEA Łódź postanowiła przypomnieć łodzianom o wyjątkowym święcie, jakim jest „Dzień drzemki w pracy”, który przypadł w tym roku w czwartek – 12 marca. Tego dnia o poranku, na trzech dużych, łódzkich skrzyżowaniach pojawiły się hostessy i hości, ubrani w czerwone szlafroki IKEA. Od godz. 7.30 do 9.30 rozdawali łodzianom, zmierzającym do pracy lub na uczelnię, miękkie, przytulne poduszki. Do wyboru były różne kolory i wielkości – klasyczne jaśki i nieco większe, ozdobne poduszki. Łącznie rozdanych zostało 650 sztuk.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Poduszka na dzień dobry
Akcja IKEA Łódź miała na celu wsparcie asortymentu wyposażenia sypialni. Od 11 do 17 marca obowiązywała bowiem oferta promocyjna, skierowana do Klubowiczów IKEA Family – 15% na wszystkie poduszki i poszewki dekoracyjne.
Zaangażowanie mediów lokalnych
W wydarzenie zaangażowane zostały także lokalne media. Przedstawiciele IKEA Łódź wkroczyli o poranku do najważniejszych łódzkich redakcji i przekazali ich pracownikom miękkie, przytulne poduszki. Lokalna stacja telewizyjna zrealizowała również materiał z akcji rozdawania poduszek na jednym z łódzkich skrzyżowań.
Pomysł świętowania „Dnia drzemki w pracy” spotkał się z entuzjastycznym odbiorem ze strony przechodniów i mediów. Nic dziwnego – kto z nas nie chciałby otrzymać z samego rana tak miłego prezentu.
Pomysłodawcami akcji byli: 38PR & Content Communication oraz dział marketingu IKEA Łódź. Za koordynację odpowiadała agencja 38PR & Content Communication