Po wprowadzeniu na rynek w marcu nowego piwa Femme Fatale – ciemnego, dolnej fermentacji – browar planuje kolejną premierę na lato; tym razem będzie to piwo górnej fermentacji. Dynamicznie poszerzana jest dystrybucja ponadregionalna – po niedawnym rozpoczęciu współpracy z Carrefourem browar stale ją rozwija, a w czerwcu po raz pierwszy piwa Pilsweizer zagoszczą w hipermarketach Carrefour w całej Polsce, w ramach cyklicznej akcji „Festiwal Piwa!”.
Sprzedaż browaru w I kwartale br. sięgnęła wartości 0,8 mln zł. Co ważne, po osiągnięciu progu rentowności na koniec 2014 roku, browar od I kwartału kolejnego roku kontynuuje dobre wyniki jeśli chodzi o wypracowywany zysk netto – pierwsze trzy miesiące obecnego roku zamknie na plusie (zysk netto na poziomie 70 tys. zł).
Zobacz również
– Po tym jak w 2014 r. osiągnęliśmy próg rentowności, zamykając cały rok na plusie po raz pierwszy w najnowszej historii browaru, czyli licząc od momentu zakupienia przez nas browaru Grybów w 2005 roku, kontynuujemy dobrą passę. Pierwszy kwartał roku nie jest bynajmniej szczytem sezonu, a wręcz w skali roku jest to tradycyjnie najsłabszy kwartał, więc tym bardziej cieszą nas takie wyniki. Porównanie wyników rok do roku dobrze pokazuje trendy i dynamikę wzrostu biznesu, a tę nazwałbym „co najmniej zadowalającą”. Sprzedaż browaru wzrosła o 130 proc. w stosunku do I kwartału ub.r. i jesteśmy przekonani, że także kolejne kwartały będą bardzo dobre, a cały rok 2015 rekordowy, zarówno dzięki rozwojowi sprzedaży dotychczasowych piw, jak i wprowadzaniu na rynek kolejnych nowości – mówi Andrej Chovanec, Dyrektor Marketingu i Członek Zarządu Browaru Pilsweizer.
Wprowadzone w I kwartale br. na rynek Femme Fatale to pierwsze ciemne piwo produkowane przez browar, który w ofercie ma teraz już 14 rodzajów tego trunku, jednak do tej pory były to piwa wyłącznie jasne.
– Kolejną nowość wprowadzimy na rynek już wkrótce. Tym razem będzie to piwo górnej fermentacji, idealne na sezon letni – zapowiada Andrej Chovanec – Mówiąc o kluczowych planach chciałbym też zwrócić uwagę na to, że stale rozbudowujemy naszą dystrybucję ponadregionalną. W ub.r. udało nam się po raz pierwszy doprowadzić do sytuacji, w której nasze piwo jest już obecne w całej Polsce, teraz naszym celem jest zwiększenie tego „nasycenia”. Dużo obiecujemy sobie m.in. po rozwijającej się współpracy z siecią Carrefour. W czerwcu będziemy obecni z piwami Pilsweizer w akcji „Festiwal Piwa!”, w 49 największych hipermarketach tej sieci w całym kraju.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
W całym roku 2014 roku sprzedaż browaru wzrosła o 55 proc. w stosunku do roku 2013 i osiągnął on próg rentowności, po raz pierwszy zamykając rok finansowy dodatnim zyskiem netto, na poziomie 0,4 mln zł. W 2014 r. Browar Pilsweizer przeprowadził też proces całościowego rebrandingu. Złożyły się na niego m.in. nowy całościowy system identyfikacji wizualnej browaru, nowe logotypy zarówno jeśli chodzi o markę browaru, jak i piw; zmiana i ujednolicenie nazw poszczególnych piw i ich etykiet, wprowadzenie jednej marki parasolowej PILSWEIZER oraz stworzenie kilku głównych linii produktowych, wyróżnionych dodatkowo kolorystyką butelek.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Browar Pilsweizer jest kontynuatorem tradycji założonego w 1804 r. w Siołkowej browaru, który dynamicznie zaczął się rozwijać po przejęciu go w 1887 r. przez czeskiego piwowara Franciszka Paschka.
W 2005 r. Browar Grybów w Siołkowej został kupiony przez Ivana i Andreja Chovanców, którzy, podobnie jak ponad 100 lat temu Paschek, zajęli się jego rozwojem po latach problemów finansowych – w 2007 r. doprowadzili do ustabilizowania jego sytuacji i rozpoczęli produkcję piwa Pilsweiser (obecnie PILSWEIZER). W roku 2009 r. powstała firma Pilsweiser S.A., a Browar Pilsweizer jest obecnie jedynym browarem regionalnym w Małopolsce i na Podkarpaciu. W planach jest rozbudowa browaru o hotel i ośrodek Spa (które będą mieścić się w zrewitalizowanych budynkach starego browaru).
Więcej na stronie.