FACTORY jest pierwszą marką w Polsce, która ujawnia część danych pokazujących skuteczność tej innowacyjnej formy komunikacji marketingowej.
Giganci jak Walmart czy sklepy Lord and Taylor od dwóch lat testowo, a później szerzej, wdrażają beacony jako dodatkowy element komunikacji. Zasada działania beaconów jest prosta. Klient, który znajduje się w pobliżu wybranego punktu, i posiada mobilną aplikację jest identyfikawany przez beacona. Następnie w zależności od miejsca w którym się znajduje otrzymuje personalizowaną informację. Może to być tekst, zdjęcie, wskazówka nawigacyjna, lub kupon rabatowy.
Zobacz również
Klientów FACTORY Poznań, przechodzących obok salonów Reserved, Puma, Home&Cook, beacon informował o możliwości skorzystania ze specjalnego rabatu. Dodatkowo , zadowolony klient mógł podzielić się swoim doświadczeniem z kimś bliskim, wysyłając mu unikalną zniżkę. Renata Narożyńska z Qpony.pl odpowiedzialna za scenariusz akcji przedstawia wyniki: Wykorzystano 95% przewidzianych kuponów. Aż 78% osób zdecydowało się na podzielnie się swoim shopping experience z bliskimi. Kluczowe dla działania systemu, było założenie o niespamowaniu smartfonów klientów. Osoba, która odwiedziła sklep po otrzymaniu notyfikacji z jednego beacona nie otrzymywała więcej tego typu powiadomień. Takie zaprojektowanie akcji umożliwiło wywołanie efektu WOW, a także skłoniło do pokonania bariery jaką ciągle jest uruchomienie bluetooth w telefonie klienta.
Jednocześnie korzystając z geolokalizacji do unikatowego użytkownika aplikacji Qpony, który znajdował się w promieniu 10km od centrum FACTORY trafiała notyfikacja o kuponach dostępnych w całym centrum w ramach szerszej akcji prosprzedażowej, za wdrożenie której odpowiadał Marcin Lenkiewicz – CSO Qpony. Skuteczność tego rozwiązania przerosła nawet optymistyczne prognozy. W ciągu tylko dwóch tygodni kwietnia wysłano 28 000 wiadomości kierujących do oferty FACTORY Poznań. Zniżki przygotowane przez FACTORY miały ponad 10 181 wyświetleń. Wynik kampanii: FACTORY Poznań odwiedziło 10 000 klientów z działającą aplikacją – to kilka razy więcej niż wynosiły wstępne estymacje.
Zdecydowaliśmy się na wdrożenie tego narzędzia na bazie dobrych doświadczeń ze współpracy z Qpony w 2014 roku. Traktujemy priorytetowo nowe technologie w centrach FACTORY. Beacony to innowacyjne rozwiązanie, które szuka cały czas swojego miejsca w branży retail. Żeby służyło jakie docelowe narzędzie komunikacji z klientami centrum musi przechodzić fazę testów i prób. Tak traktujemy obecny etap. Wyniki są bardzo dobre. Widać, że zastosowana aplikacja w połączeniu z technologią beacon pomaga naszym klientom znaleźć interesujące ich produkty i wspiera sprzedaż – mówi Marta Kocik – Regional Marketing Manager NEINVER.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Z aplikacji Qpony, która sama podpowiada klientom, gdzie i jakie promocje mogą znaleźć w swoim bezpośrednim sąsiedztwie, korzysta miesięcznie już ponad 260 tysięcy osób w Polsce. Ogólnopolski zasięg Qpony umożliwił skuteczne wykorzystanie technologii beaconów, która bez wsparcia mobilną aplikacją nie wnosi dodatkowej wartości.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
FACTORY Poznań to jedno z pięciu w Polsce centrów wyprzedażowych, należące do Grupy Neinver. Na ponad 14 tys. m² powierzchni gromadzi sklepy popularnych marek polskich i międzynarodowych, w cenach zawsze obniżonych od 30 % do 70 %, m.in. Adidas, Mexx, Desigual, Mango, Timberland, Gino Rossi, Smyk czy Rossmann.