Za stworzenie idei kreatywnej, strategię komunikacji związaną z nową częścią kampanii, planowanie i zakup mediów oraz realizację działań odpowiada Starcom MediaVest Group we współpracy z ZT „Kruszwica” S.A. i agencją PR Garden of Words.
ZT Kruszwica, właściciel marki Kujawski, od pięciu lat w ramach programu „Z Kujawskim pomagamy pszczołom” prowadzi działania edukacyjne, których celem jest zmiana postaw społeczeństwa i promocja pozytywnych działań związanych z ochroną pszczołowatych, których znaczenie dla człowieka i środowiska naturalnego jest kluczowe. Najnowsza odsłona akcji będzie miała niestandardowy charakter.
Zobacz również
– Praca wykonywana przez pszczoły jest niezwykle ważna dla środowiska naturalnego i ludzi, ale jest też wyjątkowo trudna i niewdzięczna, a my nie do końca zdajemy sobie z tego sprawę. Właśnie na tym aspekcie skupiliśmy się, powołując do życia nowych bohaterów naszej kampanii, reprezentujących nieznaną dotąd profesję – Zapylaczy – mówi Małgorzata Strzelec, Junior Brand Manager w ZT „Kruszwica” S.A..
Koncepcja „Kujawskich Zapylaczy” na etapie teaserowym opiera się na mechanizmie procesu rekrutacyjnego. W internetowych serwisach z ogłoszeniami o pracę, pojawiły się reklamy zachęcające do aplikowania na stanowisko Zapylacza. Ogłoszenia rekrutacyjne można znaleźć między innymi w serwisie społecznościowym, za którego pośrednictwem użytkownicy mogą zlecać wykonanie drobnych zadań, na które nie mają czasu, np.: sprzątanie, zakupy czy drobne naprawy. Komunikacja prowadzona jest również na portalu Goldenline.pl, pracuj.pl, a dodatkowo wykorzystywane są reklamy displayowe w internecie.
Odbiorcy ogłoszeń zainteresowani pracą Zapylacza trafiają na specjalnie przygotowaną aplikację na facebookowym profilu „Z Kujawskim Pomagamy Pszczołom”. W czerwcu, po etapie teaserowym, znajdą się tam angażujące treści video, w których trójka Kujawskich Zapylaczy będzie przybliżać znaczenie pszczołowatych dla środowiska i uświadamiać jak ważna, a przy tym mozolna i niewdzięczna z ludzkiego punktu widzenia, jest praca tych pożytecznych owadów, w której de facto nikt nie jest w stanie efektywnie zastąpić pszczół W lipcu i sierpniu br. Kujawscy Zapylacze będą również zachęcać do udziału w 3. edycji obchodów Wielkiego Dnia Pszczół. 8 sierpnia br., w ogrodach botanicznych, parkach narodowych i krajobrazowych oraz innych placówkach przyrodniczych w całej Polsce, każdy będzie mógł dowiedzieć się o tym, jak ważną i pożyteczną rolę w całym ekosystemie pełnią owady pszczołowate, jak wygląda świat pszczół oraz jak samodzielnie możemy im pomagać.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing