„Z cukrzycy nie da się wytrzeźwieć!” – to główny przekaz kampanii skierowany do osób, które mogą mylić hipoglikemię (nagły spadek cukru w organizmie), która jest jednym z powikłań cukrzycy, z upojeniem alkoholowym. Jednak hipoglikemia to stan zagrożenia życia, zatem osoba z cukrzycą doświadczająca epizodu hipoglikemii może potrzebować pomocy.
Na cukrzycę chorują 3 miliony Polaków (w tym ponad 700 tys. osób, które o tym nie wiedzą)*. Chorobie towarzyszy ryzyko hipoglikemii, a niektóre jej objawy mogą̨ być mylone z nietrzeźwością̨. Tego typu pomyłki mogą być tragiczne w skutkach dla osób z cukrzycą.
Zobacz również
„Hipoglikemia objawia się na różne sposoby, jednym z nich może być niezrozumiała, bełkotliwa wymowa, a osoba pracująca w tym czasie przy komputerze może nagle nie trafiać w klawiaturę podczas pisania. Stąd pomysł na stworzenie translatora na stronie internetowej i wykorzystanie go do tworzenia niezrozumiałych wpisów w mediach społecznościowych” – mówi Patrycja Rzucidło-Zając z Koalicji na Rzecz Walki z Cukrzycą, która jest organizatorem akcji.
Strona internetowa zawiera również podstawowe informacje na temat cukrzycy, hipoglikemii oraz podpowiedzi odpowiedzialnych zachowań w przypadku zaobserwowania objawów hipoglikemii u osoby z cukrzycą oraz wskazówki dla samych pacjentów dotyczące prawidłowej kontroli i leczenia cukrzycy.
„W ramach kampanii zachęcamy osoby z cukrzycą, popularnych blogerów i wszystkich tych, którym cukrzyca nie jest obojętna, do napisania pozornie „pijanych” hipo-statusów na swoich profilach w sieciach społecznościowych, aby po chwili zdementować podejrzenia o pijaństwo hasłem: Z cukrzycy nie da się̨ wytrzeźwieć! – dodaje Patrycja Rzucidło-Zając.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kampanię przygotowali Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, Koalicja na Rzecz Walki z Cukrzycą, Ogólnopolska Federacja Organizacji Pomocy Dzieciom i Młodzieży Chorym na Cukrzycę, Towarzystwo Pomocy Dzieciom i Młodzieży z Cukrzycą oraz mecenas akcji – Novo Nordisk.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za koncept kreatywny i realizację kampanii #StopHipo odpowiada agencja VML Polska.
* IDF Diabetes Atlas, 6th edition, International Diabetes Federation