Przedstawiamy niektóre, wybrane działania marketingowe serwisu Pornhub.
W ubiegłym roku Pornhub poszukując nowego dyrektora kreatywnego, zorganizował konkurs na najlepszą, inteligentną reklamę dotyczącą serwisu, która mogłaby być pokazana bez cenzury i ograniczeń wiekowych. Forma kreacji była dowolna, ponieważ mogły to być zarówno spoty telewizyjne i online, jak i reklamy outdoor czy w prasie. W finale znalazło się kilkanaście prac, z których wybrano jedną. Zwycięzca podpisał z firmą roczną umowę na objęcie stanowiska dyrektora kreatywnego, a jego kreacja niedługo później zawisła na Times Square w Nowym Jorku.
Zobacz również
Pozostałe finałowe prace:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Z okazji Dnia Drzewa (Arbor Day) Pornhub postanowił stworzyć kampanię CSR-ową, „Give America Wood”, mającą na celu zwiększenie zielonych obszarów w USA. Każde 100 obejrzeń filmów z konkretnej kategorii skutkowało posadzeniem jednego nowego drzewa. Cele kampanii były różne – poszerzenie świadomości marki, zwiększenie oglądalności video, a przede wszystkim wsparcie słusznej sprawy. Rezultaty przeprowadzonej akcji były ogromne. Ponad 1,35 miliona wyświetleń przez cały czas trwania kampanii, około 15 tysięcy posadzonych drzew oraz ponad 250 linków prowadzących do strony głównej akcji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Niedawno, bo na początku czerwca br., Porn Hub rozpoczął nowy projekt croudfundingowy „Sexploration”. Jego celem jest zebranie pieniędzy na pierwszy w historii film pornograficzny nakręcony w przestrzeni kosmicznej. Suma nie jest mała, wynosi bowiem 3,4 miliona dolarów, jednak w ciągu pierwszych dwóch dni, portal zebrał ponad 16 tysięcy, a obecnie łączne wpłaty sięgają ponad 234 tysięcy dolarów. Fundusze przeznaczone zostaną na trening załogi i aktorów, konsultacje ekspertów, odpowiedni sprzęt filmowy do pracy w przestrzeni kosmicznej oraz oczywiście na środek transportu. Partnerem Pornhub w projekcie jest studio Digital Playground, a start planowany jest na przyszły rok. Na wpłacających czekają nagrody, począwszy od wcześniejszego dostępu do filmu, przez kopie HD nagrania oraz naklejki Pornhub Space System, a kończąc nawet na skafandrze, w którym aktorzy polecą w kosmos.
Nie jest to jedyne działanie marketingowe w ostatnim czasie. Serwis również rozpoczął sprzedaż nowego produktu Twerking Butt.
Ta zabawka dla dorosłych posiada między innymi kilka rodzajów i prędkości wibracji, ruchu (także możliwość stworzenia własnej kombinacji), zmienną temperaturę, ale przede wszystkim jest sprzedawana w zestawie z goglami do wirtualnej rzeczywistości i aplikacją stworzoną specjalnie do produktu, dodającą mocy wrażeń, w tym głównie wizualnych. Produkt dostępny jest w dwóch wersjach i kosztuje kilkaset dolarów.
Innym przykładem urządzenia, którego prototyp Pornhub zaprezentował jako idealny produkt dla swoich użytkowników jest elektroniczna opaska na rękę Wankband. Pełni ona rolę powerbanku i ładuje się dzięki ruchom nadgarstka, ręki, które patrząc po profilu firmy są raczej częstą czynnością odbiorców jej treści 🙂
Ciekawym zabiegiem marketingowym na początku 2014 roku, gdy mobile na świecie coraz bardziej zyskiwał na znaczeniu, było tymczasowe skasowanie przez Pornhub w dniu swoich urodzin limitów dla tych właśnie użytkowników. Oznajmiono również, że jeśli w ciągu kilkunastu dni liczba unikalnych wyświetleń serwisu pochodzących z mobile przekroczy 100 milionów, limity zostaną skasowane na zawsze. Poskutkowało to wieloma pozytywnymi komentarzami i wzmiankami o serwisie (szczególnie na Twitterze), a także ogromną liczbą wyświetleń, która przesądziła o dalszym braku limitów.
Istotny wpływ na wizerunek i obecność firmy w różnych mediach ma dział, który prowadzony jest od 2013 roku, a mianowicie Pornhub Insights. Dzięki niemu np. linki do strony pojawiają się w zwykłych mediach, które nigdy nie linkowałyby bezpośrednio do strony zawierającej treści pornograficzne. Co więc znajduje się w tym dziale? Dane, dane i jeszcze raz dane. Strona zawiera między innymi informacje na temat najpopularniejszych kategorii i haseł, dane dotyczące ilości wyświetleń, podsumowania minionych lat, czy nawet krótką historię pornografii.
Pornhub podejmuje różnorodne działania marketingowe, a efekty większości z nich przekraczają oczekiwania przed nimi stawiane. Czego możemy się spodziewać w przyszłości? Biorąc pod uwagę chociażby ostatnie przedsięwzięcia związane z filmem w przestrzeni kosmicznej, to chyba wszystkiego.
Wojciech Samborski
Redaktor NowyMarketing