Maszyny vendingowe – sposób na zaangażowanie

Maszyny vendingowe – sposób na zaangażowanie
Jak wyróżnić się reklamą na ulicy czy w sklepie i jak w niecodzienny sposób zaangażować konsumentów? Odpowiedzią na te pytania mogą być maszyny vendingowe, coraz śmielej wykorzystywane w marketingu.
O autorze
1 min czytania 2015-07-27

Różnego typu maszyny vendingowe stają się coraz bardziej popularne, a te wyróżniające się innowacyjnością i zaangażowaniem konsumenta, stanowią idealny element kampanii marketingowych. Ich zastosowanie jest przeróżne, od wydawania darmowych próbek, przez reklamowanie i wsparcie premiery nowego produktu, po (nie)zwykłe kampanie informacyjne.

W Londynie marka chipsów Walkers stworzyła maszynę usytuowaną w wiacie przystankowej, w której siedział wirtualny ambasador marki i wydawał paczki z nowymi smakami produktu, w zamian za wysłane do niego tweety.

1 lipca w Kanadzie, w dzień święta narodowego – Dzień Kanady marka piwa Molson postanowiła przeprowadzić akcję marketingową i uczcić święto tylko z ludźmi, którzy znają hymn państwowy. W tym celu wystawione zostały maszyny z puszkami piwa, które otwierały się wyłącznie, gdy ktoś zaśpiewał „O Canada”.



LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ramach promocji gry inFAMOUS: Second Son, PlayStation stworzyło nietypową maszynę vendingowa. Interakcja z nią polegała na tym, że przechodzień wsuwał palce w dwa otwory i próbował je przytrzymać tak przez 5 sekund, będąc jednocześnie rażonym słabym prądem. Każdy komu się to udało, otrzymywał egzemplarz nowej gry.

Z kolei Oreo stworzyło maszynę, która przygotowuje specjalnie przez nas „zaprojektowane” ciastko.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Również Coca-Cola ma na swoim koncie wiele specjalnych maszyn vendingowych i akcji promocyjnych z ich wykorzystaniem. Wśród nich znalazła się promocja połączoną z premierą filmu o przygodach Jamesa Bonda, Skyfall, która w dużym stopniu mobilizowała uczestników,

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

maszyna tylko dla przyjaciół,

czy dla zakochanych na walentynki,

a nawet ta niewidzialna.

A wy też byście potrafili nie oderwać wzroku przez godzinę?

Browar Castle Light stworzył wyjątkową maszynę, ponieważ potrafi ona czytać w myślach. W zależności od tego, o jak bardzo zimnym piwie pomyślimy, tak dużo go zostanie nalane do szklanki.

Tuż przed zimowymi igrzyskami w Soczi, Rosyjski Komitet Olimpijski w ramach promocji sportu ustawił w moskiewskim metrze maszyny wydające bilety na podróż metrem w zamian za… 30 przysiadów.

Z okazji promocji Lumii, Nokia ustawiła w Londynie maszynę wydającą prezenty. Żeby otrzymać upominek wystarczyło oznaczyć swoją obecność obok maszyny w aplikacji Foursquare.

Natomiast kanadyjska agencja TAXI na przekór wszystkim stworzyła specjalną, niezwykle zwyczajną maszynę vendingową. Efekt – 100 proc. sprzedaży… no prawie.

Więcej ciekawych przykładów poniżej.