Drony w akcji Big Milka, czyli jak połączyć technologię z eventami

W ostatnią niedzielę odbył się finał akcji Big Milka, której momentem kluczowym był desant lodów z dronów. #głowadogóry to wyjątkowa kampania opierająca się na kreatywnym wykorzystaniu technologii podczas eventu, za którą odpowiada agencja 180heartbeats+JUNG v. MATT.
O autorze
1 min czytania 2015-07-30

Kampania Big Milk #głowadogóry została podzielona na dwa etapy: konkurs miast i event. W pierwszej części działań mieszkańcy głosowali na miasto, w którym miała odbyć się impreza, poprzez wrzucenie zdjęcia na Instagram z hasztagami: #głowadogóry i z nazwą miasta. Najbardziej aktywni na Instagramie okazali się mieszkańcy Radomia i to tam zorganizowana została wielka impreza Big Milka. #głowadogóry to nawołanie do optymizmu i wypatrywania spadających z nieba, przynoszących radość, lodów.

W pierwszym etapie kampanii odbiorcy marki zostali zaangażowani także w innych kanałach social media. Najpopularniejsi w Polsce YouTuberzy – Abrastachuje – zachęcali do udziału w akcji na pre-rollach. Z kolei na Facebooku, na fanpage’u Big Milka, ożywione pomniki, symbole największych miast: Syrenka Warszawska, Kopernik i Neptun, namawiały do wrzucania zdjęć na Instagram i głosowania na wybrane miasto.

W etapie eventowym na Radomian czekała masa atrakcji, w tym obecność chłopaków z grupy Abstrachuje. Jednak największą z nich był powietrzny desant Big Milków, które zostały zrzucone z drona w określone miejsca, przy użyciu specjalnie zaprojektowanych spadochronów. Strona www dla urządzeń mobilnych lokalizowała i wskazywała miejsce zrzutów. Radomianie zaangażowali się w interaktywną zabawę, poszukując lodów swoimi smartfonami. Zorganizowana impreza wpisuje się w filozofię marki Big Milk– Joy is simple (radość jest prosta).

Akcja Big Milk #głowadogóry to przykład zastosowania nowoczesnych technologii w tradycyjnej dziedzinie marketingu, jaką są eventy. Mobilna strona www wykorzystywała technologię lokalizacji, która pilotowi drona pozwalała widzieć ludzi czekających na lody, a uczestnikom imprezy – śledzić miejsce zrzutu Big Milków. Dzięki tej innowacji, w niestandardowy sposób rozdaliśmy 5000 lodów i zaangażowaliśmy w zabawę ponad 4000 osób. Zabawę łączącą świat online i offline.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Odbiorcy marki w dzisiejszych czasach oczekują czegoś więcej niż standardowych imprez samplingowych. Obecna technologia stwarza wręcz nieograniczone możliwości wykorzystania jej do wywarcia wrażenia na klientach brandów  –  komentuje akcję Marcin Gaworski, Dyrektor Zarządzający i Partner w 180heartbeats + JUNG v. MATT.

Słuchaj podcastu NowyMarketing