Akcja McDonald’s na Facebook była elementem globalnej inicjatywy „Imlovinit24” i koncentrowała się wokół liczby 24 – 24. marca przez 24 godziny w 24 miastach świata odbyły się eventy McDonald’s. W każdym kraju akcja wyglądała inaczej. W Polsce miastem uczestniczącym w wydarzeniu była Warszawa, gdzie aktywizacja polegała na tym, że przystanek autobusowy przy skwerze Hoovera został tymczasowo przerobiony na instrument muzyczny. Siedzenia na ławce były klawiszami, a każdy, kto używając tych klawiszy zagrał melodyjkę dżingla z reklamy sieci McDonald’s, otrzymywał kupon promocyjny.
Video relacje z wydarzenia były na bieżąco publikowane w mediach społecznościowych, zachęcając kolejnych uczestników do dołączenia do zabawy i budując świadomość akcji. Dzięki wykorzystaniu przez OMD Accelerated Delivery możliwe było zbudowanie zasięgu akcji na Facebooku w bardzo krótkim czasie i dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Wyniki kampanii są imponujące: zasięg wygenerowany przez posty z video to niemal 7 mln użytkowników. Ponadto w ciągu 8 dni kampania wygenerowała prawie 3 miliony odtworzeń video.
Zobacz również
Było to pierwsze wykorzystanie Accelerated Delivery w Polsce i regionie CEE.
Autorem pomysłu i wykonawcą niestandardowej realizację kampanii na przystanku, której częścią są przedstawione działania na Facebook, jest agencja DDB & Tribal.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]