Najbardziej jabłkowa kampania społeczna w Polsce

Polski cydr z polskich jabłek może stać się tym, czym jest wino dla Francuzów! Internet opanowały więc zielone, soczyste, polskie jabłka. Mają ważną misję i swój niepowtarzalny wygląd: grzywki, czapki, hipsterskie brody, okulary, długie rzęsy i przeszywające spojrzenia.
O autorze
1 min czytania 2015-08-07

Są cydrofantastyczne, bo walczą o coś naprawdę istotnego! Wszystkie powstały w ramach społeczno-gospodarczej kampanii Zacydrowani.pl.

Niesamowite jabłka to rodzina Cydrofanów, która od połowy lipca w błyskawicznym tempie powiększa się na stronie. Kampanię społeczno-gospodarczą na rzecz polskiego cydru naturalnego Zacydrowani.pl zainaugurowało Lubelskie Stowarzyszenie Miłośników Cydru. Szeroko zakrojona akcja potrwa do 19 września i zakończy się wielkim finałem podczas Lubelskiego Święta Młodego Cydru.

Celem kampanii jest zmiana ustawowej definicji polskiego cydru naturalnego – wprowadzenie jego ochrony i zapisu o produkcji cydru wyłącznie ze świeżego soku z jabłek, a także uproszczenie przepisów zezwalających sadownikom na wytwarzanie cydru. Lubelskie Stowarzyszenie Miłośników Cydru walczy o jakość i czystość naszej nowej polskiej specjalności. Głośno sprzeciwia się produkcji cydrów z koncentratów – sztucznie aromatyzowanych i ujednolicanych. Piętnuje produkty cydropodobne, w których niska zawartość jabłek maskowana jest dodatkami smakowymi i aromatycznymi.

Nazwę kampanii Zacydrowani.pl zainspirowały pozytywne emocje zakochania, zafascynowania, zakręcenia. I oczywiście samo bycie „ZA”. Znak „pl” dodatkowo podkreśla, że walczymy o polską, naturalną specjalność i smak polskich jabłek – naturalny cydr produkowany w Polsce, w 100% ze świeżego soku, bez sztucznych dodatków. Kampanię poparli wokalistka, laureatka Fryderyków Natalia Przybysz, duet elektroniczny XXANAXX oraz Andrzej Kruszewski, właściciel klubokawiarni Znajomi Znajomych. Filmy z ich udziałem można już zobaczyć m.in. na kanale YouTube Zacydrowani.pl.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ramach akcji na specjalnie dedykowanej stronie Internauci mogą wgryźć się w smak polskiego cydru i dołączyć do społeczności Zacydrowanych, popierając manifest oraz tworząc własnego Cydrofana, czyli ożywiając zielone jabłko z indywidualnie dobranymi atrybutami. Wszyscy też biorą udział w konkursie, w którym każdego dnia 30 osób wygrywa niepowtarzalną koszulkę ze swoim Cydrofanem – jedyny taki egzemplarz na świecie. Akcja koszulkowa potrwa do 17 września.

Na stronie dostępna jest też deklaracja członkowska Lubelskiego Stowarzyszenia Miłośników Cydru, a platformę internetową wspiera fanpage na Facebooku.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kampania Zacydrowani.pl będzie promowana w Internecie, podczas letnich eventów, a jej finał odbędzie się 19–20 września podczas Lubelskiego Święta Młodego Cydru. Pierwszy wieczór najbardziej jabłkowego pikniku w Polsce zakończy koncert finałowy trasy „Spragnieni Lata”. Wystąpią: XXANAXX, Natalia Przybysz, Skubas, Julia Marcell, L.U.C oraz Tymon Tymański.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Za stronę koncepcyjną i strategiczną kampanii, a także wdrożenie platformy WWW oraz prowadzenie fanpage’a na facebooku odpowiada agencja Atomclick. Komunikację PR prowadzi Agencja Kuźnia PR.