Wraz z premierą X-Men: First Class powstała specjalna aplikacja, która była cyfrowym magazynem X-Men Extra. Użytkownik przerzucając strony mógł obejrzeć różne zdjęcia, nagrania audio i wideo, a także poznać historie związane z bohaterami filmu, jak np. spotkanie Magneto z Fidelem Castro czy Xaviera z Kennedym.
W 2013 roku, premierę filmu Carrie, na podstawie powieści Stephena Kinga, wsparła wyjątkowa akcja. Jedną z nowojorskich kawiarń odpowiednio przystosowano, a następnie nagrano to, jak ludzie zachowują się się widząc osobę ze zdolnością telekinezy, która w dodatku jest bardzo zdenerwowana.
Zobacz również
W USA w celu lepszej promocji filmu The Simpsons, wytwórnia Fox postanowiła zmienić kilka sklepów 7-Eleven na Kwik-E-Mart. Nie tylko podmieniono szyldy, ale i wprowadzono kilka produktów ze świata Simpsonów, jak piwo Duff, płatki Krusty O’s czy Buzz Cola.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Innowacyjnym podejściem wykazali się także twórcy kampanii promocyjnej filmu „Chronicle”, przenosząc swoich superbohaterów z planu filmowego do świata rzeczywistego. A to wszystko dzięki wykorzystaniu zdalnie sterowanych samolotów, które swoim wyglądem miały przypominać ludzi. Liczba wyświetleń wideo z ich udziałem przekroczyła 8 milionów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Promocję filmu Fantastyczna Czwórka, którego premiera miała miejsce w tym roku, wsparła akcja, w której dron w kształcie jednego z bohaterów filmu, Johnnego Storma, przeleciał kilkukrotnie nad Long Island w Nowym Jorku. Za całość odpowiedzialna jest agencja Thinkmodo, ta sama, która stworzyła akcję promocyjną wspomnianego już filmu Chronicle.
Prometheus, jeden z bardziej wyczekiwanych filmów ostatnich lat nie mógł obyć się bez porządnej promocji. Wypuszczone zostały 4 krótkie filmy wideo. W jednym Peter Weyland, właściciel fikcyjnego „Weyland Industries” wygłasza przemówienie na konferencji TED w 2023 roku.
Inne przypominało reklamę nowego produktu, w którym występował, a także opisywany był filmowy cyborg David.
Pozostałe dwa:
Oprócz filmów powstały również m.in. gry i specjalne strony, które pozwalały zagłębić się w filmowy świat i historię. Case study całej kampanii poniżej.
New Media Maze w Wlk. Brytanii stworzyło wyjątkową kampanię wspierająca premierę „The Ring 2”. Na przygotowanej stronie 7DaysLeft.com można było podać adres e-mail oraz numer telefonu znajomego, który następnie otrzymywał wiadomość zachęcającą do obejrzenia zwiastuna filmu. Po obejrzeniu, do osoby dzwonił telefon, przez który osoba z głosem podobnym do tego z filmu mówiła „Siedem dni”.
Wojciech Samborski
Redaktor, NowyMarketing