W Internecie kupują wszystkie pokolenia

W obecnych czasach, kiedy dostęp do Internetu możemy mieć praktycznie zawsze i wszędzie, coraz powszechniejszym trendem staje się robienie zakupów online. Oferty sklepów ciągle się poszerzają, a ich standard podnosi się z każdym rokiem.
O autorze
2 min czytania 2015-08-27

Komfort i szybkość takiej formy zakupów sprawia, że nie tylko przedstawiciele generacji Y się na nią decydują. Na podstawie danych największego sklepu internetowego RTV i AGD w Polsce NEO24.PL, udało się określić, ile lat mają kliencisklepów internetowych.

4 na 10 wszystkich użytkowników sklepów internetowych to przedstawiciele grupy wiekowej od 25 do 34 lat. „Odbiorcy z tego przedziału to zwykle osoby z dużych miast, które zaczynają aktywizować się zawodowo, wchodzić w stałe związki i nabywać swoje pierwsze mieszkania. Decydują się na zakupy w sieci ze względu na niższą cenę niż w przypadku sklepów stacjonarnych oraz wygodę. Wychowali się w czasach, gdzie Internet był już dobrem ogólnodostępnym, stąd też jak nikt rozumieją korzyści, jakie niosą ze sobą takie zakupy. W NEO24.PL mamy do wyboru całą gamę opcji dostawy, które umożliwiają otrzymanie produktów nawet w ciągu 24h, a także przejrzystą politykę zwrotów, która jest ułatwieniem na wypadek, gdy towar nie w pełni spełnia oczekiwania klienta. Młodzi dobrze to rozumieją i korzystają z tych udogodnień” – stwierdza Mateusz Gołda z NEO24.PL.

Następną w kolejności grupą wiekową, która generuje 1/5 ruchu w serwisach e-commerce to osoby w wieku 35-44. „Są to osoby o stałym dochodzie, dlatego ich zdolność nabywcza jest stosunkowo wysoka. Kupują z mniejszą częstotliwością niż pierwsza przedstawiona grupa, ale wartość ich koszyka jest dużo wyższa” – mówi Mateusz Gołda.

Na trzecim miejscu, z wynikiem 13%, plasuje się grupa 18-24. „Osoby w tym wieku dopiero zaczynają zarabiać swoje pierwsze pieniądze. Kupują przedmioty drobne, akcesoria, dodatki, ewentualnie inne gadżety, by podążać za najnowszymi technologiami” –  komentuje Mateusz Gołda z NEO24.PL. Co ciekawe, ta grupa ma także największy odsetek nowych sesji. Jest to blisko 60%, podczas gdy średnia dla pozostałych grup nie przekracza połowy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 Użytkownicy Internetu wiekowego 45+ to niemalże 1/3 całego ruchu w największym polskim sklepie internetowym NEO24.PL, co wskazuje, że zakupy internetowe wcale nie muszą być domeną młodych. Starsi odbiorcy to ciągle duża grupa docelowa z rosnącym potencjałem. Komputer jest niezbędnym narzędziem pracy w większości firm, przedsiębiorstw i organizacji. Korzystanie z niego jest proste i intuicyjne, dlatego zakupy w e-sklepach są dostępne dla wszystkich, bez względu na wiek.

Według prognoz na następne lata, klienci sklepów internetowych będą coraz starsi, natomiast grupa wiekowa 18-24 lata będzie generowała mniejszy ruch niż obecnie. Polskie społeczeństwo nieprzerwanie się starzeje, a komputeryzacja przebiega w niesłychanym tempie. Jesteśmy zapracowani, zabiegani i nie zawsze mamy ochotę na zakupy po wielu godzinach w biurze lub w weekendy, kiedy galerie handlowe pękają w szwach. W takiej sytuacji sklepy internetowe to świetna alternatywa. Portale e-commerce, takie jak NEO24.PL, oferują szeroki asortyment, niższe ceny, szybką dostawę i dostęp o dowolnej godzinie zarówno w dzień, jak i w nocy.  

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się