Content w email marketingu
Użytkownicy są przesyceni ogromną ilością maili, które odbierają każdego dnia. Jeśli w ogóle otworzą wiadomość, „screenują” ją, a następnie podejmują w ciągu kilku sekund decyzję o naszym „być albo nie być” – czy wylądujemy w koszu lub SPAMie czy też uda nam się zainteresować odbiorcę? Nie jest ważne czy treść Twojego maila to oferta reklamowa czy informacja branżowa pozbawiona znamion reklamy, to właśnie content może przyczynić się do sukcesu. Pamiętaj jednak o kilku ważnych rzeczach:
Zobacz również
- Nie twórz maili w oparciu o Twoje preferencje – zawsze miej na uwadze specyfikę grupy docelowej! Dowiedz się o niej jak najwięcej, a jak już zgromadzisz wystarczającą ilość informacji, sformułuj odpowiednią treść dopasowaną do odbiorcy i… koniecznie wykonaj testy.
- Zwracaj uwagę na gramatykę – nie ma nic gorszego niż błędy stylistyczne czy niedopasowanie języka do grupy docelowej. Taka sytuacja może raz na zawsze zniechęcić naszego odbiorcę, a nasze maile mogą wylądować w SPAM-ie.
- Dbaj o odpowiednią długość wiadomości – przemyśl dobrze, jaki jest główny cel Twojej kampanii – zachęcenie do zakupu, skorzystanie z promocji? Nie przeładuj wiadomości zbyt dużą ilością treści bo główny komunikat zginie w gąszczu innych informacji. Miej też na uwadze, że kampania kierowana na urządzenia mobilne również rządzi się własnymi prawami. Tam tekstu musi być jeszcze mniej.
- Formatuj treść – nie stosuj zasady „kopiuj-wklej”! Używaj nagłówków, tagów, zmieniaj kolory i rozmiary czcionek, stosuj krótkie bloki tekstowe, wyróżniaj te treści, które są dla Ciebie najważniejsze, podkreślaj „call to action”, bądź konkretny!
Targetowanie
Treść to nie wszystko. Kolejnym krokiem jest trafienie z tą treścią do właściwego odbiorcy. Pomagają w tym narzędzia, wykorzystujące algorytmy dobierające bazy odbiorców według wieloaspektowych filtrów, nie tylko demograficznych, ale także kontekstowych i lokalizacyjnych. Gromadzenie szczegółowych danych o konkretnych internautach umożliwia określanie ich preferencji, a tym samym dobieranie interesujących dla nich treści. Jednym z takich narzędzi jest Emailbidding, pozwalający na zautomatyzowany zakup kampanii mailingowej nie tylko poprzez zdefiniowanie stawki CPM lub CPC, ale również poprzez uruchomienie specjalnego harmonogramu przesyłek, a także precyzyjne zdefiniowanie grupy docelowej.
Kampania dopasowana do odbiorcy, pod kątem targetowania, wyglądu a przede wszystkim wartościowej treści, pozwala zbudować długofalową lojalność odbiorcy.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing