W roku święta polskiego teatru związanego z obchodami 250. rocznicy powstania teatru publicznego w Polsce, we wrześniu, czyli w miesiącu, w którym zaczyna się sezon teatralny, prelegenci i uczestnicy spotkania zastanowią się nad tym, jak promować spektakle oraz wydarzenia sceniczne i jak zrozumiale mówić o teatrze.
Spotkanie rozpocznie Michał Zębik, specjalista ds. PR i koordynacji Krakowskiego Teatru Scena STU. Prelegent skupi się na zagadnieniach promocji działań teatru i na możliwościach skorzystania w tym zakresie z wieloletniego doświadczenia instytucji. Magdalena Urbańska zajmująca się promocją teatru Łaźnia Nowa opowie o wyzwaniach promocyjnych związanych z tworzeniem miejsca łączącego nowoczesność i lokalność. Anka Graczyk i Dariusz Starczewski, twórcy najmniejszego w Polsce teatru Scena Pokój, odkryją tajemnicę niekonwencjonalnych sposobów przyciągania uwagi widza przed, w trakcie i po spektaklu. Spotkanie zakończy Łukasz Gazur, dziennikarz, szef działu kultury w “Dzienniku Polskim” i “Gazecie Krakowskiej”, który pokaże, jakie oczekiwania w stosunku do PR-owców mają dziennikarze piszący o teatrze, i podpowie, jak o teatrze pisać, aby być czytanym.
Zobacz również
– W roku, w którym obchodzimy 250. rocznicę pierwszego w Polsce przedstawienia, nie mogliśmy pominąć tematu promocji teatru, tym bardziej że jest to temat budzący wiele emocji. Z jednej strony badania pokazują, że niewielki procent Polaków pojawia się regularnie w teatrach, z drugiej wciąż powstają nowe teatralne inicjatywy. Widzów jak na lekarstwo, a wybór spektakli całkiem spory. W takiej rzeczywistości promocja i komunikacja odgrywają szczególną rolę – tłumaczy Łukasz Majewski, współorganizator akcji Komu Komunikacja.
– Teatr to dziś nie tylko duża scena, kilkaset miejsc na widowni, klasyczny repertuar. To coraz częściej dużo mniejsze inicjatywy, kilku aktorów i garstka widzów. Czy same tytuły i nazwiska na afiszach wystarczają do tego, aby zapełnić w teatrze wszystkie krzesła? Czy łatwej jest przyciągnąć uwagę widza teatrowi z ogromną tradycją, czy temu, który kusi nowością i niekonwencjonalnym podejściem do sceny? O sztukach i sztuczkach, które stosują pracujący na rzecz teatrów PR-owcy, oraz o tym, czego jeszcze w ich działaniach brakuje, porozmawiamy w Teatrze Scena STU. Zapraszamy – mówi Magdalena Grochala, współorganizatorka akcji.
Dziewiętnaste, bezpłatne spotkanie w ramach akcji Komu Komunikacja odbędzie się 22 września w Teatrze Scena STU w Krakowie przy alei Zygmunta Krasińskiego 16-18. Szczegółowe informacje dotyczące prelegentów, godziny spotkania i rejestracji będzie można znaleźć na stronie.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Patronami medialnymi spotkania są Marketing przy kawie oraz Interia.pl. Partnerami spotkania są: Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera, Get Smarter – wiedza, której nie wyguglasz oraz Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Komu Komunikacja to projekt przygotowany z myślą o praktykach PR, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę, podzielić się doświadczeniami, podyskutować z ludźmi z branży i posłuchać ekspertów. Comiesięczne, bezpłatne spotkania dotyczą różnej tematyki i organizowane są w różnych miejscach Krakowa.