K2 autorem aplikacji mobilnej „Kulturysta” dla PZU

Agencja K2, na zlecenie jednego ze stałych Klientów - Grupy PZU, przygotowała aplikację mobilną „Kulturysta”. Aplikacja jest dostępna do pobrania za darmo w sklepach Google Play oraz Apple App Store.
O autorze
1 min czytania 2015-09-23

W aplikacji zaprezentowano eksponaty z Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie – Pałac na Wyspie, Muzeum Zamku Królewskiego w Warszawie oraz z Galerii Sztuki Polskiej XIX wieku w Sukiennicach w Krakowie. PZU jest Oficjalnym Ubezpieczycielem tych placówek kulturalnych.

Aplikację dla iOS można pobrać pod linkiem.
Aplikację dla Android można pobrać pod linkiem.

Nazwa aplikacji – „Kulturysta” to odwołanie do kulturalnego turysty, który do zebranych podczas zwiedzania zdjęć dodaje osobistą opowieść. Wykorzystano naturalny odruch zwiedzających polegający na robieniu zdjęć dziełom, które szczególnie im się podobają i które chcieliby zachować. Aplikacja uzupełnia fotografowane obrazy o informacje i ciekawostki, które wzbogacają zwiedzanie i przeżycia.

Aplikacja wykorzystuje technologię rozpoznawania obrazów. Prezentuje łącznie 340 eksponatów. Jest bezpieczna dla dzieł, ponieważ wyłącza lampę błyskową w telefonie podczas fotografowania. Po zrobieniu zdjęcia telefonem zdjęcie jest analizowane w czasie rzeczywistym – aplikacja od razu rozpoznaje obraz – odblokowuje obraz w wysokiej rozdzielczości, podaje informacje i unikalne ciekawostki, zarówno w formie tekstowej, jak i multimedialnej. W sytuacji braku aktualnego dostępu do wifi, aplikacja rozpozna obrazy gdy telefon zostanie podłączony do sieci. Skolekcjonowane w telefonie obrazy tworzą osobisty multimedialny album, do którego zawsze można wracać, czy też prezentować go znajomym.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dodatkowo aplikacja zawiera krótkie nagrania audio dołączone do wybranych dzieł, czytane przez rozpoznawalne głosy: Maję Ostaszewską, Huberta Urbańskiego, Jarosława Boberka, Grzegorza Pawlaka, Piotra Dudę, Krzysztofa Szczerbińskiego, Macieja Kowalika, Jarosława Łukomskiego, Rocha Siemianowskiego.

W ramach aplikacji przygotowano także bonus w postaci gier powiązanych bezpośrednio z obrazami i historią sztuki – układanki i quizy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Case study realizacji można obejrzeć pod linkiem.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Aplikacja podkreśla nieocenioną rolę PZU, jako Mecenasa polskiej kultury i sztuki. PZU jest Oficjalnym Ubezpieczycielem placówek kulturalnych, którym poświęcona jest aplikacja. Za wspieranie życia kulturalnego w Polsce PZU został wyróżniony przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego zaszczytnym tytułem Mecenasa Kultury.

W aplikacji użyta jest technologia rozpoznawania obrazów firmy iTraff.

K2 pracuje dla PZU od 2009 roku. W tym czasie zrealizowano szereg kampanii produktowych. Grupa K2 wspierała również ubiegłoroczny proces komunikacji rebrandingu ubezpieczyciela, odpowiadając za działania prowadzone w internecie.