Idea projektu zrodziła się z chęci przybliżenia użytkownikom wybitnych postaci z naszej historii a poprzez prezentowanie współczesnych Bohaterów zachęcenie ich do aktywnych postaw każdego dnia.
Wspólna akcja Banku Zachodniego WBK z Onetem służy przekazaniu młodemu pokoleniu Polaków niezmiennych wartości, które w swoim życiu realizowali nasi (często zapomnieni) Przodkowie. Chcemy przybliżając konkretne postacie, wskazać zarówno na uniwersalne zasady, którymi się kierowali- takie jak miłość do Polski, pracowitość, poczucie służby, jak i zachęcić współczesne pokolenie Polaków do nowego odczytania tych postaw. Wszędzie tam gdzie żyjemy, pracujemy, uczymy się, potrzebujemy pewnych punktów odniesienia, a takimi są postacie które wspólnie chcemy Państwu zaprezentować. Dzięki takiemu punktowi odniesienia nawet codzienne czynności, w postaci dobrze wykonanej pracy, pomocy sąsiadowi, zaangażowaniu w projekty zmieniające lokalną rzeczywistość- nabierają nowego znaczenia. Myślą przyświecającą idei tego projektu była dewiza wybitnego architekta i patrioty, a zarazem patrona Fundacji Banku Zachodniego WBK, Stefana Bryły: „Trzeba myśleć i trzeba pracować”. Dziś, kierując się tą dewizą chcemy przybliżyć sylwetki 23 wspaniałych Bohaterów, z których możemy być dumni i którzy zasługują na wdzięczność za trud jaki wkładali w budowanie historii i rozwój Polski. – podkreśla cel akcji Piotr Trąbiński, Menedżer ds. marketingu projektów strategicznych BZ WBK.
Zobacz również
Do realizacji projektu zostały zaangażowane Redakcje: Onet.Sport, Onet.Podróże, Onet.Facet oraz Ofeminin, a także prasa: Newsweek Polska, Newsweek Historia oraz Pierwszy Milion. Redaktorzy prezentują sylwetki zarówno tych, którzy wyróżniali się w naszej przeszłości, a także tych, którzy dzisiaj poświęcają się dla dobra innych. W tym celu została utworzona dedykowana strona, pod adresem www.wdzieczni.onet.pl
Dlaczego wdzięczni? To jaki jest nasz Kraj dziś, jacy my jesteśmy, jest pośrednio efektem tego jakim wartościom hołdowali nasi przodkowie. Byli oni wierni m.in. ideom pomocniczości, ciężkiej pracy i patriotyzmu. Teraz to my niesiemy w sobie te wartości dalej. Czasy się zmieniły, wartości nie. Sposób ich realizacji jest już inny. Dziś bycie patriotą to codzienna praca dla dobra siebie, naszych bliskich i naszego otoczenia. Jesteśmy wdzięczni naszym Bohaterom za wzór jaki nam dali, ale również i my powinniśmy być wzorem dla przyszłych pokoleń. Projekt „Wdzięczni każdego dnia” ma pokazać wspaniałe przykłady Patriotów z naszej historii, jak również ma inspirować kolejne pokolenia do bycia Patriotami.- dodaje Mikołaj Szwechowicz, Project Manager, Dział Projektów Media Impact.
Akcja rozpoczyna się 30.09, a kończy 13.12.2015 r.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing