Za przygotowanie i kompleksową obsługę loterii odpowiedzialna jest Agencja UNIQUE ONE (lider konsorcjum), która została wybrana w wyniku przetargu.
Narodowa Loteria Paragonowa to kolejny projekt edukacyjny Ministerstwa Finansów. Loteria potrwa rok (od 1 października br. do 30 września 2016 r.) Projekt ma za zadanie edukować konsumentów i uświadomić im, że branie paragonów wspiera uczciwych przedsiębiorców i uczciwą konkurencję między nimi.
Zobacz również
– Dzisiaj tylko 7 proc. z nas przy zakupie towarów i zaledwie 5 proc. przy zakupie usług, w sytuacji kiedy nie otrzymuje paragonu – upomina się o niego. To zdecydowanie za mało i to chcemy zmienić. Wierzymy, że pozytywne skutki akcji będziemy odczuwać przez lata. Doświadczenia innych krajów, które wcześniej zorganizowały narodową loterię, np. Słowacji czy Portugalii, pokazują, że obywatele podchodzą do tego pomysłu z życzliwym zainteresowaniem. Zakładamy, że nasza akcja także spodoba się Polakom – mówi wiceminister finansów i pełnomocnik rządu ds. informacji i edukacji finansowej Izabela Leszczyna.
Agencja UNIQUE ONE wzięła udział w przetargu organizowanym przez Ministerstwo Finansów. Agencja posiada wieloletnie doświadczenie w organizacji gier losowych o zasięgu ogólnopolskim. Wcześniej przygotowała i zrealizowała loterie między innymi dla Totalizatora Sportowego czy Nestlé Polska.
Prosty mechanizm dużego przedsięwzięcia
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Mechanizm akcji jest bardzo prosty. Aby wziąć udział w loterii wystarczy zrobić zakupy za minimum 10 zł, odebrać paragon fiskalny i zarejestrować go na stronie. Należy przy tym pamiętać by zachować wszystkie zgłoszone paragony. Co miesiąc będzie odbywać się losowanie nagrody I stopnia – samochodu Opel Astra oraz notebooków i tabletów. Co kwartał rozlosowana zostanie nagroda specjalna – Opel Insignia wśród uczestników loterii, którzy dokonali zakupu w branży premiowanej. Pierwszą branżą premiowaną będzie fryzjerstwo i inne zabiegi kosmetyczne. Branża będzie zmieniała się co kwartał, a informacja o aktualnie premiowanej branży znajduje się na stronie loterii. Losowania samochodów będą odbywały się na żywo co miesiąc w TVP Regionalnej o godzinie 21.00 a losowania pozostałych nagród będą publikowane na stronie loterii.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Loteria Ministerstwa Finansów to bardzo duże przedsięwzięcie o ogólnopolskim zasięgu i liczymy na to, że spotka się z pozytywną reakcją konsumentów i ich dużym zainteresowaniem – mówi Grzegorz Bonder, General Manager UNIQUE ONE – Cieszymy się, że mamy możliwość zająć się kompleksową organizacją akcji tym bardziej, że przyświeca jej tak ważny cel.
Kompleksowa organizacja
Do zadań Agencji UNIQUE ONE należy przygotowanie i realizacja loterii oraz jej całościowa obsługa. W skład działań wchodzi między innymi zaprojektowanie i wykonanie wirtualnego studia telewizyjnego, przeprowadzenie losowań na żywo, nagranie losowań i symbolicznego wręczania nagród oraz przygotowanie jego przebitek, a także felietonów dołączanych do nagrania losowania, świadczenie telefonicznej usługi Help-desk (infolinia loterii), przygotowanie i dostarczenie materiałów POS oraz gadżetów. Ponadto UNIQUE ONE razem z partnerem konsorcjum agencją NuOrder jest odpowiedzialna za zaplanowanie i przeprowadzenie kampanii reklamowej akcji w internecie oraz obsługę kanału dedykowanego akcji w serwisie YouTube oraz przygotowanie strony internetowej loterii.