i emisję tej formy reklamy. W grupie będzie uczestniczyło siedmiu przedstawicieli polskiej branży marketingu online, wytypowanych przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.
„Reklama natywna jest dynamicznie rozwijającą się formą komunikacji z klientem. Dlatego tak istotne jest wypracowanie i promowanie dobrych praktyk i standardów rynkowych, przy jednoczesnym zadbaniu, aby ten ważny kanał komunikacji nie został zbytnio lub niewłaściwie uregulowany. Cieszy tak duże zaangażowanie polskich ekspertów w prace Grupy Roboczej Native Advertising”, wyjaśnia Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.
Zobacz również
Temat reklamy natywnej jest obecnie szczególnie aktualny, gdyż Komisja Europejska pracuje nad możliwością uregulowania tego sposobu komunikacji marketingowej. W ramach aktualizacji wytycznych do Dyrektywy o Nieuczciwych Praktykach Handlowych (UCPD) planowane jest doprecyzowanie interpretacji przepisów dotyczących wprowadzania w błąd w odniesieniu do reklamy natywnej online. Ponadto, możliwe rozszerzenie Dyrektywy Audiowizualnej (AVMS) na podmioty działające online może skutkować tym, że przepisy mówiące o lokowaniu produktu i identyfikacji reklamy będą dotyczyły również treści emitowanych w internecie.
Przedstawicielami polskiej branży marketingu online w Grupie Roboczej Native Advertising będą: Artur Banach (netsprint.pl), Łukasz Ciechanek (netsprint.pl), Beata Cymerkiewicz (Gremi Businesss Communications), Anna Gumkowska (Agora), Włodzimierz Schmidt (IAB Polska), Łukasz Szymański (Grupa WP) i Beata Tarnowska (Media Impact).
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]