Ponad 4 mld ludzi, blisko 1,5 mld użytkowników internetu i 1 mld korzystających z mediów społecznościowych – Azja i Pacyfik to region o bardzo dużym potencjale biznesowym, który postanowiła wykorzystać polska spółka technologiczna RTB House. Firma w pierwszej kolejności skupi się na nawiązaniu współpracy z reklamodawcami z Australii, Nowej Zelandii oraz Hongkongu, Indonezji i Malezji.
– Kontynuacja ekspansji to strategiczny cel spółki, a Azja jest, obok Ameryki Południowej, kluczowym kierunkiem naszych dalszych zagranicznych działań – podkreśla Daniel Surmacz, Chief Operating Officer RTB House.
Zobacz również
Za koordynację wszystkich aktywności biznesowych RTB House w regionie odpowiada Jakub Ratajczak, który dołączył do zespołu jako Managing Director. Przez ostatnie 6 lat był związany z Grupą Integer.pl, gdzie pełnił między innymi funkcję dyrektora zarządzającego EasyPack, spółki prowadzącej międzynarodową ekspansję polskich Paczkomatów ®.
Doświadczenie zdobywał również m.in. jako kontroler finansowy polskiej spółki z Grupy Gefco, operatora logistycznego Grupy PSA oraz kierownik wydziału analiz w Telekomunikacji Polskiej. Jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
Jak podkreśla Jakub Ratajczak, rynki azjatyckie stanowią jeden z kluczowych elementów na mapie strategicznych planów globalizujących się podmiotów. – Azja nie jest już tylko egzotycznie brzmiącym, ale niezwykle perspektywicznym kierunkiem ekspansji, a polska technologia i innowacyjne podejście do biznesu z powodzeniem konkurować mogą z propozycjami zza oceanu. Dlatego z dużą radością uczestniczę w ekspansji zagranicznej polskich spółek. Nie ma powodów, by twierdzić, że nie moglibyśmy stać się ojczyzną drugiego Skype’a – powinniśmy odważnie korzystać z naszych zasobów i możliwości – podsumowuje Ratajczak.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
RTB House jako jedna z niewielu spółek na świecie opracowała i wdrożyła własną technologię zakupu reklam w modelu RTB (real-time bidding) – systemie, w którym podmioty w czasie rzeczywistym biorą udział w aukcjach powierzchni reklamowych. Firma działa na skalę międzynarodową i realizuje kampanie reklamowe dla klientów m.in.: w Czechach, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Niemczech, Polsce, Rosji, Szwecji czy Turcji. Zespół tworzy łącznie ponad 100 osób, w tym: eksperci performance marketingu, analitycy, specjaliści ds. sprzedaży i obsługi klienta oraz programiści.
Słuchaj podcastu NowyMarketing